طرح ایلان ماسک برای اخراج ۷۵ درصد کارکنان توییتر

طرح مدیر عامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس برای اخراج یا جایگزینی ۷۵ درصد از کارکنان توییتر با اعتراض کارکنان این شرکت همراه شده است.

طرح ایلان ماسک برای اخراج ۷۵ درصد کارکنان توییتر

کارکنانِ توییتر در حال تهیه نامه‌ای سرگشاده برای اعتراض به تصمیم «ایلان ماسک»، کارآفرین و سرمایه‌دار آمریکایی در خصوص اخراج حدود ۷۵ درصد از نیروی کار این شرکت هستند.

مجله «تایم» امروز دوشنبه در خبری اختصاصی نوشته این نامه در حالی تنظیم شده که ضرب‌الاجل خرید ۴۴ میلیارد دلاری شرکت توییتر توسط ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در حال نزدیک شدن است. او باید تا روز جمعه معامله خرید این شرکت را تکمیل کند در غیر این صورت شکایت تنظیم‌شده علیه او در دادگاهی در ایالت «دلاور» به جریان خواهد افتاد.

روزنامه واشنگتن‌پست هفته پیش گزارش داد ایلان ماسک طرحی را برای جایگزین یا اخراج کردن نزدیک به ۷۵ درصد از کارکنان شرکت توییتر ارائه کرده است. مطابق این گزارش ماسک قرار است شمار کارکنان توییتر را از ۷۵۰۰ نفر به ۲۰۰۰ نفر کاهش دهد.

ایلان ماسک پیش از این  گفته که این شبکه از لحاظ نیروی کار متورم شده، ضمن آنکه کارکنانش دارای سوگیری‌های چپ‌گرایانه هستند.

تایم می‌گوید در پیش‌نویسی از این نامه که به دست این رسانه رسیده آمده است که طرح ایلان ماسک برای اخراج ۷۵ درصد از کارکنان توییتر، بر توانایی این شرکت برای پیشبرد گفتمان عمومی اثر منفی خواهد داشت.

در بخش دیگری از نامه آمده است: «تهدیدی تا این حد عظیم خطرناک است و اعتماد کاربران و مشتری‌ها به پلتفورم ما را از بین می‌برد، ضمن آنکه ارعاب کارکنان به شمار می‌رود.»

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها