پورابراهیمی: شرایط فعلی با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد

پورابراهیمی: شرایط فعلی با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید ورود جدی‌تری به مسائل اقتصادی داشته باشد، گفت: به اعتقاد ما این فضا مبتنی بر اقتصاد واقعی نیست، بلکه فضای احساسی و سیاسی است. دولت هم باید اقداماتی انجام دهد که این فضای سیاسی و روانی را بشکند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی اقتصادی تحت تأثیر مولف‌های اقتصادی نیست، افزود: بلکه فضای اقتصادی کشور تحت تاثیر مسائل روانی است؛ بنابراین دولت باید با انجام اقدامات عملیاتی و اجرایی فضا را بشکند تا فضا، منطقی و مبتنی بر واقعیتهای اقتصادی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کاهش یک پنجمی ارزش پول ملی طی 4 ماه گذشته قطعا براساس شاخص‌های اقتصادی رخ نداده، تصریح کرد: به دلیل اینکه شرایط فعلی اقتصادی کشور با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد و هیچ کارشناس اقتصادی این وضعیت را تایید نمی‌کند، بنابراین این وضعیت قابل مدیریت است.

پور ابراهیمی در تشریح دلایل به وجود آمدن شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: این وضعیت به دلیل عدم نظارت، عدم کنترل و همچنین عدم مداخله جدی دولت به وجود آمده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه انتظار ما از دولت فراتر از این است، یادآور شد: قرار است طی جلسه مشترک بین دولت و مجلس، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بررسی کنیم.

پور ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که عملکرد رئیس بانک مرکزی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا تحولات مثبت بوده است؟،گفت: رئیس بانک مرکزی اقداماتی در جهت کنترل و ثبات بازار ارز انجام داده ولی این اقدامات کافی نیست.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها