انتقاد از صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه در اقتصاد

یک تولیدکننده و فعال اقتصادی با انتقاد از آنچه صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه می‌خواند از آن به عنوان عامل برخی بحران‌آفرینی‌ها در تولید و اقتصاد کشور نام برد.

انتقاد از صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه در اقتصاد

علی‌اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در چهل ششمین نشست هیات نمایندگان در اتاق سمنان با اشاره به تجارب بالای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی از مسوولان خواست پیشنهادات فعالین اقتصادی در اتاق‌های بازرگانی را جدی‌تر بگیرند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان افزود: مباحث ارائه‌شده از سوی اتاق‌های بازرگانی کارشناسی و عملیاتی است چرا که صاحبان کسب کار مسائل را به‌صورت تخصصی رصد کرده و می‌دانند نقاط قوت و ضعف در کدام بخش اقتصاد ایران مستتر شده است.

وی، تحریم‌های فعلی علیه ایران و اثرات آنها را ناشی از سوء مدیریت داخلی دانست اضافه کرد: افزایش قیمت‌ها در تعرفه‌های کشتیرانی داخلی، نبود ثبات قیمت‌گذاری مناسب پتروشیمی‌ها و مدیریت نامناسب عرضه بورس کالا هیچ ارتباطی به تحریم‌های بین‌المللی ندارد.

جمعه‌ای تصریح کرد: در دنیا معمولا اگر کشوری با تحریم روبرو می‌شود سیستم لجستیک و سیستم ناوبری ارتش به کمک تولید آن می‌آید ولی در ایران این انسجام و همبستگی کمرنگ دیده می‌شود.

رییس اتاق سمنان با بیان اینکه اجماع و حفظ آرامش قوا لازمه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است گفت: حفظ وحدت و انسجام در این شرایط امری حیاتی است.

عبدالله اکبری راد نایب‌رییس اتاق بازرگانی سمنان نیز گفت: دولت و حاکمیت باید مسائل و مشکلات خود را با مردم صادقانه بازگو کند.

وی از دولتمردان خواست هرچه زودتر یک تصمیم نهایی برای برون‌رفت اقتصاد کشور از شرایط فعلی بگیرند چرا که در وضعیت فعلی ادامه کار اقتصادی با بحران‌های متعدد روبرو شده است.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه مجلس باید آرامش خود را حفظ و تمرکز را از دولت سلب نکند به نقش بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه در مشکلات اقتصادی و بحران‌آفرینی در آن اشاره کرد و گفت: دولت در این شرایط اقتصادی باید از صدور بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه اجتناب کند تا آرامشی نسبی به اقتصاد برگردد.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها