قیمت‎گذاری دستوری، بزرگترین اشتباه اقتصادی مسئولان

محمد صادق مفتح گفت: پس از سال ها قیمت گذاری دستوری و لمس رانت و فساد از نزدیک، نخبگان کشور تصمیم به راه اندازی بازاری متشکل برای مبادلات کالاها گرفتند تا عرضه و تقاضا قیمت محصولات را تعیین کند.

قیمت‎گذاری دستوری، بزرگترین اشتباه اقتصادی مسئولان

قائم مقام وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در ادامه به نقش بازار سرمایه در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: پس از سال ها قیمت گذاری دستوری و لمس رانت و فساد از نزدیک، نخبگان کشور تصمیم به راه اندازی بازاری متشکل برای مبادلات کالاها گرفتند تا عرضه و تقاضا قیمت محصولات را تعیین کند؛ در طول این سال ها نیز بورس کالا بزرگ شده و امروز مسوولانی که خود از متولیان ایجاد بورس کالا بوده اند باید از تجربیات این بازار استفاده کرده و به آن اطمینان کنند.

به گفته مفتح، بورس کالا به عنوان مهمترین ابزار ایجاد آرامش در لایه هاى عمده فروشى کالاهای استراتژیک در سطوح میزان بالاى توزیع شناخته مى شود که البته معاملات بورس کالا بى تاثیر در خرده فروشى هم نیست.

وی یادآور شد: عرضه کالا در بورس کالا آن هم در شرایط پر التهاب فعلی، کاملا ضرورى و لازم است به طوریکه در شرایطی که بازهم مولفه های تحریم بر اقتصاد ایران سایه خواهد انداخت، باید با رعایت قواعد اقتصاد بازار از ظرفیت های یکی از ابزارهای شناخته شده دنیا یعنی بورس کالا بهره ببریم. البته این امر به تنهایی کافی نیست باید با شناسایی سایر عواملی که در تنظیم بازار اخلال ایجاد می کنند حتی در بازار خرده فروشی نیز نظارت و برخورد شود.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها