محرمانه‌های تغییر کابینه | رفتن سیف قطعی شد | طیب‌نیا در راه ساختمان میرداماد

شامگاه شنبه پاستور ميزبان جلسه‌اي مهم بود. گعده‌اي مهم و محرمانه براي اتخاذ تصميمات اساسي در جهت تغييرات تيم اقتصادي دولت.

محرمانه‌های تغییر کابینه | رفتن سیف قطعی شد | طیب‌نیا در راه ساختمان میرداماد

اعتماد نوشت: شامگاه شنبه پاستور ميزبان جلسه‌اي مهم بود. گعده‌اي مهم و محرمانه براي اتخاذ تصميمات اساسي در جهت تغييرات تيم اقتصادي دولت.* شنبه شب علي طيب‌نيا، وزير سابق اقتصاد كه به تازگي از فرانسه به ايران بازگشته مهمان جلسه خصوصي حسن روحاني رييس‌جمهور و محمود واعظي رييس دفتر رييس‌جمهور بوده است.

* اين گعده از آن جهت محرمانه بوده است كه طيب نيا بدون راننده و با خودروي شخصي عازم پاستور شده است و اين نشان مي‌دهد شايد رييس دفتر رييس‌جمهور و همچنين روحاني علاقه نداشتند تا كسي از جزييات اين جلسه با خبر شود.

* چندي پيش خبري در روزنامه اعتماد مبني بر خداحافظي سيف از بانك مركزي و ورود مجدد علي طيب نيا به دولت منتشر شد.

* بازگشت طيب‌نيا به ايران و برگزاري جلسه با رييس‌جمهور نشان داد كه اين خبر دور از واقعيت نبوده و حسن روحاني تلاش دارد تا از طيب نيا مجددا استفاده كند.

* به گفته يك منبع آگاه در دفتر رييس‌جمهور تغيير رييس بانك مركزي و رييس سازمان برنامه و بودجه خروجي اين جلسه محرمانه بوده است.

* عملكرد محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه انتقاد‌هاي فراواني را به دنبال داشته تا جايي كه بسياري از فعالان سياسي و اقتصادي نسبت به حضور نوبخت در سازمان برنامه و بودجه بارها معترض شده بودند.

* به نظر مي‌رسد سرانجام اين اعتراض‌ها نتيجه داده و نوبخت از سازمان برنامه و بودجه جدا خواهد شد اما تصور اينكه او به طور كامل از دولت جدا شود دور از ذهن است.

* از سوي ديگر مدت زمان ماموريت ولي‌الله سيف رو به پايان است و با توجه به اتفاقات اخير بازار ارز و وضعيت بانك‌ها تمديد ماموريت او از سوي رييس‌جمهور كمي بعيد به نظر مي‌رسد. حال سوال اين است كه چه كساني جايگزين نوبخت و سيف خواهند شد؟

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • علی
    0

    اگر روحانی سیف رو خیلی زودتر برکنار میکرد الان شاهد این نابسامانی ها و دردسرها برای ملت و دولت نبود بیکفایتی و بیلیاقتی سیف همان ماههای اول مشخص و مشهود بود اما متاسفانه روحانی توجه ای نکرد و به توصیه های این و آن توجه کرد حالا هم باید بنشینه و عواقب این انتخاب اشتباه را ببینه امیدوارم سیف را برکنار و کلا باید دیگه بازنشسته شود و هیچ پست مدیریتی نباید به او بدهند چرا که تا بحال هر کجا مدیر بوده با عدم مدیریت و بیسوادی آنجا رو به نابودی کشانده

  • سلیمان
    0

    فکر نمیکنم در این برهه تغییر افراد کار ی را بتونه پیش ببره باید فکر اساسی کرد

  • محمد
    0

    به عروس میگن برقص میگه اتاق کجه...........باید قبول کرد اتاق کجه.

  • ناشناس
    0

    شما میدونید سیف رو اصل بیسوادیش و زرنگ بازیش چقدر لطمه به اقتصاد ایران زد و حق الناس کرد.به خدا تو این دولت همه مشتری وام گیرنده و سپرده گذار تو این 5 سال خیلی لطمه خوذردند و دست اخر سودش عاید نجومیا و صرافها و سکه و طلا فروشها شد.شما میدونید تمام مشتریا بانکی چقدر ضرر کردند.چه سپرده گذار چه وام گیرنده.مثلا اومد ی مرتبه سود بانکی سپرده را نصف سود تسهیلات بانک کرد. و سود سپرده مردما ی مرتبه نصف کرد.با زور پول مردما تمدید کردند و بعدش به بهانه ی اوراق 20 درصد بلایی به سر سپرده گذار اوردند که بایست از سود یکماه سپرده ات به نفع بانک بزنی و 4 ماه سود سپرده ی مردم همان 16 شد و به اسم 20 درصد.حالا دیگه چه خوابی برا مردم دیدند خدا میدونه این باعث ورشکستگی بانکها شد.سواد میخواد اقتصاد مملکت.هر چی سود سپرده ها را کم کرد و سود تسهیلات را با شعار دروغ 18 درصد بالا 30 درصد وام داره به مردم میده.الان سود سپرده اگه با تورم 10 برابری پیش نره و 50 درصد نشه.بانکها ورشکست تر میشند.چرا چون تورم نسبت به دو ماه پیش 10 برابر شده.پس چرا با زبان نرخ تورما تک رقمی کردند که سود سپرده ی مردما هیچ کنند.پس حالا که نرخ تورم بالای 100 درصده حقوق کارگر و بازنشسته و سپرده ی مردم رو نرخ تورم حساب نمیشه.این زنگ خطره برا مردم.به خدا من تو دولت روحانی تو بانک صادرات دارم سود 31 درصد برا تسهیلات میدهم.تسهیلات همیشه رو نرخ تورم 100 درصد رفتار میشه.ولی سپرده رو نرخ تورم تک.در کل اگه سود سپرده ها 50 درصد نشه بانکها زکل بایست جمعش کنند

  • ایرانی
    0

    دو تا گزینه بسیار بی لیاقت بودند ... هر چه زودتر بروند بهتر است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها