حذف ارز 4200 تومانی در دولت سیزدهم، تورم را 1.5 تا 2.5 برابر بالا برد

به نظر می‌رسد بخش بزرگی از افزایش سطح تورم عمومی پس از حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی و جایگزین کردن آن با عددی بالاتر (28500 تومان) در سال 1401 و با عنوان «جراحی اقتصادی»‌رخ داده است.

حذف ارز 4200 تومانی در دولت سیزدهم، تورم را 1.5 تا 2.5 برابر بالا برد

در بسیاری از گروه‌های کالایی 1.5 تا 2.5 برابر شدن سطح تورم کشور در 3‌سال اخیر مشهود است. در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها سطح تورم 3سال گذشته 1.7 درصد رشد کرده . سطح تورم گروه کالایی گوشت قرمز و گوشت ماکیان 2.7 برابر در این 3‌سال رشد داشته است. تورم 3‌ساله در بخش روغن و چربی‌ها 2.7 برابر شده و دربخش چای و قهوه نزدیک به دو برابر شده است. در گروه کالایی پوشاک و کفش سطح تورم در سه سال 1.6 برابر شده است. در حوزه اجاره مسکن این عدد 1.2 برابر شده است. در بخش بهداشت و درمان تورم در 3 سال نزدیک به 1.5 برابر شده و تورم بخش «استفاده از حمل و نقل عمومی»‌در این3 سال دو برابر شده است.

اما نکته جالب، بخش‌هایی مانند تفریح یا هتل‌داری و رستوران‌داری است. تورم بخش تفریح و فرهنگ در این 3 سال 1.3 برابر شده و تورم حوزه هتل‌داری و رستوران 2.5 برابر طی سال گذشته رشد کرده است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    1

    یک و نیم برابر یا صد برابر؟؟؟؟!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با گذشت زمان خیلی از حقايق ها برملا میشه الخصوص دولت بعدی بیاد تماشاست مقصر......

  • ناشناس
    9

    حذف نمی شد تورم کلی کشور 100 درصد می شد

  • حسن
    2

    مردم آفریقا معتقدند وقتی شیر نری در بیشه از بین میره، حتی شغالها نیز با ذوذه کشیدن حریف میطلبند!!! اگه این قصه درست باشه این روزا صداهای ناجوری بگوش خواهد خورد.

  • ناشناس
    0

    یعنی یک و نیم تا دو و نیم برابر سفره مردم کوچک شد .این یعنی کار بزرگ،این یعنی کار شبانه روزی،این یعنی دور زدن تحریم ،این یعنی ایجاد فقر ،این یعنی ..

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    از دستاوردهای دولت خدمتگزار محرومان در این سی و سه ماه !!!!!

  • علی
    1

    با حذف ان دست خیلیا کوتاه میشود و بخور بخور تموم

  • ناشناس
    0

    مهم اعداد و ارقام نیست ، مهم چیزی هست که مردم در زندگی دارن حس می کنن . از گرانیِ مسکن و اجاره و خودرو و ... گرفته تا گوشت و مرغ و لبنیات و ...
    قیمت هر کدوم این هفته از هفته قبل بالاتر رفته . مردم اینو حس می کنن حالا می خواد فلان ٪ بگن پایین تر اومده یا بگن بالاتر رفته

  • ناشناس
    0

    چرا کشوری که سرشار از منابع هست از نفت گرفته تا خاکش ، مردمش باید به تومن درآمد داشته باشن اما به دلار خرج کنن ، شرایط زندگی در کشورهایی که منابع مشابه دارن رو مقایسه بفرمائید با اینجا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها