حقوق فروردین بازنشستگان چقدر است؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۷ بهمن ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی حقوق صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کردند، اما این افزایش حقوق از چه زمانی اعمال خواهد شد؟

حقوق فروردین بازنشستگان چقدر است؟

حقوق بازنشستگان در طول سال ۱۴۰۲ از جمله موضوعات پر بحث بود و در برهه‌ای از سال جاری به دلیل تورمی که ایجاد شد بازنشستگان درخواست افزایش حقوق مجدد داشتند که در نهایت این اتفاق نیفتاد. پس از آن بازنشستگان امید داشتند حقوق آنها در سال ۱۴۰۳ با افزایش قابل توجهی همراه شود. ابتدا سخن از افزایش ۱۸ درصدی به میان آمد و در نهایت افزایش ۲۰ درصدی حقوق تصویب شد.

با توجه به مشخص شدن وضعیت حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳، ممکن است این انتظار در میان برخی از بازنشستگان وجود داشته باشد که حقوق فروردین ماه آنها با افزایش مواجه شود اما تجربه سال‌های اخیر نشان داده که این افزایش حقوق در ماه نخست سال اعمال نمی‌شود.

در سال جاری افزایش حقوق بازنشستگان در پایان اردیبهشت‌ماه اعمال شد و در سال ۱۴۰۱ انتظار برای افزایش حقوق حتی طولانی‌تر بود و بازنشستگان افزایش حقوق را در فیش حقوقی خردادماه خود مشاهده کردند. در سال‌های پیشتر نیز بازنشستگان برای افزایش حقوق خود حداقل تا پایان اردیبهشت انتظار کشیده‌اند.

تکلیف مابه‌التفاوت حقوق فروردین چه می‌شود؟

شواهد نشان می‌دهد که به احتمال زیاد افزایش حقوق بازنشستگان در سال جدید نیز در فروردین ماه اعمال نخواهد شد. البته در این خصوص نمی‌توان با قطعیت سخن گفت زیرا در سال‌های گذشته مواردی وجود داشته که افزایش حقوق کارمندان یا کارگران در فروردین ماه اعمال شده و این امکان وجود دارد که در سال پیش رو این اتفاق در خصوص حقوق بازنشستگان هم رخ دهد، اما اگر افزایش حقوق بازنشستگان در ماه فروردین اعمال نشود تکلیف مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان چه می‌شود؟

تجربه سال‌های گذشته نشان داده که معوقه حقوق فروردین ماه معمولاً در یک یا چند ماه پس از فروردین به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. به طور مثال در سال ۱۴۰۲، مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان همراه با حقوق آنها در اردیبهشت ماه به حساب‌شان واریز شد. در سال ۱۴۰۱ نیز مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان در پایان خرداد همراه با حقوق خردادماه بازنشستگان واریز شد. پیش از آن نیز بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه را در مرداد آن سال دریافت کردند.

بازنشستگان در ماه فروردین چقدر حقوق می‌گیرند؟

همانطور که اشاره شد باید منتظر ماند و دید آیا افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین ماه اعمال خواهد شد یا خیر، اما اگر این افزایش حقوق اعمال نشود، فیش حقوقی آنها مشابه فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

در سال ۱۴۰۲ میانگین حقوق بازنشستگان از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حدود ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. در این سال بسیاری از حداقلی بگیران تأمین اجتماعی حدود ۷ میلیون تومان حقوق گرفتند که این انتظار وجود که حقوق آنها در سال جاری به حداقل ۱۰ میلیون تومان برسد.

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 47
  • ناشناس
    2

    همسان سازی هم باید سال ۴۰۳ چهل درصد اعمال شود

    نظرات شما -
    • کشور
      0

      همسان سازی خدمات درمانی ها انجام نشد هیچ تازه آنرا گره زدند به ۱ درصد افزایش مالیات ارزش افزوده

  • ناشناس
    3

    نه بابا مردم ما حقوق بازنشستگی و حقوق کارگری میخان چیکار !! باهاش غزه رو بسازید بابا
    عراق رو بسازید
    یمن
    سوریه
    که در نهایت به ما بگن برده های ما هستید. و تو ورزشگاهاشون به ما فحش بدن. یه اربعین تا حدودی ادم میشن که اونم موقته

  • ناشناس
    2

    جز زمینوخواری واختلاس و و عارت دادن مال ایران برای اعراب کلا دیگه میرسه به بازنشسته خدا لعنتتان کنه خدا زودتر نابودشان کنه به زودی رسوای عالم شید به این زودی کل خانواده هایشان بخاطر حق الناس لال وفلج شن

  • ناشناس
    3

    برای اینکه ما به مقصد برسیم باید ملت ناخوش و گشنه و بیسواد وکر و کور بماند و حق خودش را از ما گدایی کند ولی فراموش نکنید که ظاهرا برای مردم باید اظهار هم دردی و دلسوزی کرد چون امروز مد شده اما در بطن باید پدرشان را در اورد

  • کشکول
    3

    این مدل وعده دادن وسر کار گذاشتن از صدتا توهین بدتر است خواهشا حرف نزنید بهتر است

  • ناشناس
    2

    پس همسان سازی چه شد؟؟؟!

  • ناشناس
    2

    سلام
    واقعا خجالت آورہ خودشون خجالت نمیکش این حقوق رو میدن آخہ این حقوق کہ میدن میشہ باھاش تا 15 روز باھاش گزران کرد اینم اگہ 2 نفر باشی خدا باعث و بانیشو لعنت کنہ

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اون بی شرفهایی که منفی میدن چقدر ظلم پرستند و مفت میخورن

  • ناشناس
    2

    ای تف به شرف نداشتتون

  • یوسفی
    0

    خبر فوری
    افزایش دیگر حقوق
    ۳۰۰۰ امتیاز است که به مجمع برای تعیین تکلیف رفته
    روی این خبر کار کن

  • ناشناس
    0

    همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ ارتباطی و ربطی به بودجه دولت ندارد و تاکنون هم نداشته است 100 درصد فقط با پول خود بازنشستگان تامین می شود.

  • ناشناس
    0

    متناسب‌سازی حقوق با پول بازنشستگان تامین اجتماعی تامین می شود و نه بودجه دولت و سازمان تامین اجتماعی
    چون به خاطر که فیش مستمری مهر ماه 1401 متناسب ‌سازي 75% اعاده نسبت به زمان برقراري مبلع 152,717,508ریال به صورت غیر قانونی از حقوق بنده کم کردن چرا؟

  • ناشناس
    0

    حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد و نه 20 درصد
    حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی

  • ناشناس
    0

    نماینده مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به دلیل نداشتن پول اجرا نخواهد شد
    در پاسخ به نماینده مجلس
    و این در حالی است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هیچ ارتباطی و ربطی به بودجه دولت و مجلس ندارد و تاکنون هم نداشته است 100 درصد فقط با پول خود بازنشستگان تامین می شود.

  • ناشناس
    0

    در هفته‌های گذشته برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ خبر داده‌اند. به گفته برخی از این نمایندگان، پیشنهاد دولت افزایش ۱۸ درصدی حقوق بوده است اما کمیته حقوق و دستمزد افزایش ۲۰ درصدی را تصویب کرده است.
    متأسفانه افزایش حقوق از ۱۸ به ۲۰ درصد باعث عصبانیت دولت شده است. کمیسیون تلفیق میزان ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را در سال آینده ۲۰ درصد تعیین کرد، کف حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون تومان و برای بازنشستگان ۹ میلیون تومان تعیین شد. همچنین معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت هم تا سقف ۱۲ میلیون تومان پیش بینی شد.

  • و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12 و 15 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟
    0

    آخرین مهلت ثبت‌نام وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

    ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی که از روز شنبه (۲۷ خردادماه) آغاز شده، تا پایان امروز (۳۱ خردادماه) ادامه دارد.

    و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های 2 ، 5، 7، 10، 12 و 15 میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟

    كاربر محترم نظر شما دريافت شد

  • ناشناس
    0

    رسانه ها در سال ۱۴۰۱ رسما افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را ۳۸ درصد اعلام کردند ولی اما متأسفانه ۱۸ درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پایمال و ضایع می کنند و هم علنی دزدی می کنند.

  • تورم واقعی،بالای 50 درصد بوده. سوال اینجاست که پس چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 20 درصد افزایش یافته است.
    0

    تورم واقعی،بالای 50 درصد بوده. سوال اینجاست که پس چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 20 درصد افزایش یافته است.

  • ناشناس
    0

    در نیمه اول اردیبهشت ماه وزیر رفاه اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و به هیئت دولت ارسال شود؛افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب دولت رسید و ما به تفاوت حقوق بازنشستگان که در چند مرحله پرداخت شده است قرار است به زودی ما بقی این معوقات پرداخت شود.هرچند وعده‌هایی از سوی مسئولان مربوط برای تصویب و اعمال افزایش حقوق‌ بازنشستگان در پایان اردیبهشت ماه داده شده بود.اما این وعده ها تا کنون عملی نشده است و بسیاری از بازنشستگان برای معیشتشان دچار مشکل هستند.

  • افزایش 130 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.
    0

    افزایش 130 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.

  • ناشناس
    0

    کسانی که اگر قبل از خدمت سربازی بیمه تامین اجتماعی هستند و نباید بابت ۲ سال سربازی پول پرداخت کنند سوال اینجاست که پس چرا سازمان تامین اجتماعی از بنده بابت خدمت مقدس ۲۶ ماه سربازی پول گرفته است چرا؟

  • بی‌توجهی دولت و مجلس به مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی شرم آور و تاسف بار است.
    0

    بی‌توجهی دولت و مجلس به مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی شرم آور و تاسف بار است.

  • ناشناس
    0

    هر سال ما بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت معوقات سایر سطوح مشکل داریم
    و متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نمی کند و هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
    امروز پنج شنبه 9 فروردین ماه سال 1403 هست معوقات 5 ماهه برخی بازنشستگان کارگری هنوز هم واریز نشده است چرا؟ بازنشسته تأمین اجتماعی

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    در سال 1401 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 38 درصدی افزایش یافته است و این در حالی است که معوقات 5 ماهه اول سال 1401 بنده از تامین اجتماعی طلب دارم هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و تاریخ 1402/02/23 بنده با مدارکی مستندات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کردم. که متأسفانه تاکنون پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام.

  • ناشناس
    0

    از زمان دولت رئیسی از سال 1400 تاکنون در رسانه ها در مورد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مردم و کشور بیش از 999 هزار بار اعتراض کرده ایم ولی اما متأسفانه یک مورد آن هم بررسی و رسیدگی نشده است چرا؟
    و دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره هم هیچ کاری، اقدامی نکرده اند و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود
    0

    دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود

  • ناشناس
    0

    دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس پاسخ دهند
    بنده با ۳۳ سال و ۵ ماه سابقه کار در شرکت مخابرات حقوق و مزایای کارگر دریافت کردم و بازشسته شدم سوال بنده این است که پس چرا پرداخت مبلغ عیدی بنده با کارمند محسوب می شود.

  • ناشناس
    0

    عیدی امسال بازنشستگان مبلغ 2 میلیون و 500 هزارتومان اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی است.
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی به همراه دولت و مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی اهانت و خیانت کردند و اهانت و خیانت می کنند چرا؟

  • ناشناس
    0

    وام 100 الی 700 میلیونی مسکن، چه کسانی دریافت می کنند؟ تنها فقط پولداران و سرمایه داران!
    تسهیلات جدید مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ تنها فقط به پولداران و سرمایه داران!

  • ناشناس
    0

    چرا وام‌های ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن را نمی‌پردازند؟

    اجرای طرح وام‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن در ابتدای کار و بدون برنامه‌ریزی و تأمین بودجه آن از سوی دولت سیزدهم و بانک مرکزی، فقط باعث امیدواری کاذب بازنشستگان و حقوق بگیران شد که متأسفانه هیچ توجهی به اجرای آن نشده است و هیچ یک از بانک‌ها هم برای ارائه تسهیلات این وام به افراد واجد شرایط در آن دوران اقدام نکردند و این طرح با توجه به افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی به ورطه فراموشی سپرده شد. از دولت انتظار می‌رود که حداقل با افزایش سقف این وام‌ها به ۲۰۰ میلیون تومان، برای اجرای آن در سال آینده برنامه‌ریزی کند.

    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • ناشناس
    0

    در سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.

  • ناشناس
    0

    وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان در رسانه ها افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 40، 50، 60، 70، 80، 90، 100، 120، 130، 140 درصد اعلام کردند ولی تاکنون هیچ کدوم عمل و اجرا نشده است.

  • ناشناس
    0

    ماده 95 قانون تامین اجتماعی برای محاسبه رایگان خدمت سربازی جزء سنوات خدمت باید سه شرط اساسی داشته باشد.
    - داوطلبان باید قبل از ورود به خدمت سربازی سابقه بیمه پردازی داشته باشند.
    2- پیش از هفتم مرداد سال 1385خدمت سربازی شان به پایان رسیده باشد.
    3- پس از پایان سربازی نیز بیمه پرداز سازمان بیمه تأمین اجتماعی بوده باشند.
    بنابراین این قانون شامل شما که در سال 90 خدمت کرده اید نمی شود.
    کسانی که اگر قبل از خدمت سربازی بیمه تامین اجتماعی هستند و نباید بابت ۲ سال سربازی پول پرداخت کنند سوال اینجاست که پس چرا سازمان تامین اجتماعی از بنده بابت خدمت مقدس ۲۶ ماه سربازی پول گرفته است چرا؟

  • ناشناس
    0

    در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟

    مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.

    بازنشسته تامین اجتماعی

  • ناشناس
    0

    پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟

    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • ناشناس
    0

    دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس پاسخ دهند
    بنده با 33 سال و 5 ماه سابقه کار در شرکت مخابرات حقوق و مزایای کارگر دریافت کردم و بازشسته شدم سوال بنده این است که پس چرا مبلغ عیدی بنده با کارمند یکسان بوده است.
    عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی راباید مطابق مزایای کارگری محاسبه کنند نه کارمندی ما بازنشستگان کارگری خواهان پرداخت عیدی طبق قانون کار هستیم لطفا دولت این موضوع رارسیدگی کند
    چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل 18 - 17 میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید 3 میلیون و 500 هزار تومان بگیرد؟

  • ناشناس
    0

    دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود
    دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند
    دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند.
    بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است.
    دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.

  • در پاسخ به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی
    0

    جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۱۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر خبر داد.

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی در این مورد به بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح ، جواب و پاسخ بدهند
    مبلغ افزایش ۱۳۰ درصدی به حقوق هر بازنشسته تامین اجتماعی مبلغ آن چقدر می شود


    در پاسخ به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی
    رئیسی تورم 45 درصدی را پذیرفت سوال اینجاست که پس چرا در سال 1402حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 20 درصد افزایش یافته است. و این در حالی است که متأسفانه 20 درصد هم بطور کامل عمل و اجرا نشده است چرا؟

  • ناشناس
    0

    سازمان تامین اجتماعی هر سال و در سایه سکوت بی شرمانه نمایندگان مجلس در خانه ملت علنی حق وحقوق بازنشستگان را پایمال و ضایع می کند کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟

  • ناشناس
    0

    حق و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی علنی پایمال و ضایع می شود و نمایندگان مجلس هم در خانه ملت هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند و فقط به فکر فلسطین، غزه، لنبان و سوریه وغیره هستند چرا؟

  • ناشناس
    0

    مواد غذایی، ۷۰ الی ۱۰۰ درصد گران تر از پارسال/ و این در حالی است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجنماعی رسما در رسانه های ۳۸ درصد اعلام کردند ولی متاسفانه از فروردین الی اسفند ماه سال ۱۴۰۱ فقط ۲۰ درصد عمل و اجرا کردند چرا؟ جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی

  • ناشناس
    0

    سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر هزینه را که در بیمارستان امام زمان بابت عمل همسرم پرداخت کردم متأسفانه نمی دهد چرا؟ می گوید بیمارستان دولتی است و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی

  • ناشناس
    0

    آیا خون کارگران و برخی کارمندان رنگین تر از خون بازنشستگان تامین اجتماعی است در سال 1402 کارگران و برخی کارمندان 15 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 2 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
    عیدی امسال بازنشستگان مبلغ 2 میلیون و 500 هزارتومان اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی به همراه دولت و مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی اهانت و خیانت کردند و اهانت و خیانت می کنند چرا؟

  • ناشناس
    0

    فیش مستمری بهمن ماه 1402
    کمک هزينه مسکن 2,000,000 ریال
    حق سنوات 422,951 ریال

    فیش مستمری اسفند ماه 1402
    کمک هزينه مسکن 1,650,000ریال
    حق سنوات 355,816ریال

    حقوق و مزایای بنده مانند مستمری، کمک هزینه مسکن، حق سنوات در سال ۱۴۰۱ و هم ۱۴۰۲ در حکم افزایش مستمری بازنشستگی کم شده است چرا؟
    درخواست رسیدگی دارم.

  • ناشناس
    0

    عیدی ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
    عیدی – عائله مندی ۷,۰۰۰,۰۰۰
    عیدی – اولاد ۳,۰۰۰,۰۰۰
    اگر دریافتی عیدی مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس هم بیشتر از این مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد جرم و حرام است.

  • ناشناس
    0

    ۱۳:۴۸۰۹ فروردين ۱۴۰۳
    رسانه ها در سال ۱۴۰۱ رسما افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را ۳۸ درصد اعلام کردند ولی اما متأسفانه ۱۸ درصد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را پایمال و ضایع می کنند و هم علنی دزدی می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها