خبر فوری بررسی می کند

سقوط موشک در غزه؛ سقوط شاخص در تهران

رئیس سازمان بورس معتقد است ریزش‌های بورس کنترل می‌شود، اما ارزش دلاری این بازار به کمترین میزان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

سقوط موشک در غزه؛ سقوط شاخص در تهران

کورش زارعی_ هنوز چند ساعت از حمله زمینی محدود اسرائیل به فلسطین نگذشته بود که شاخص کل بورس با کاهش ۵۰ هزار و ۸۵۷ واحدی، کانال ۲ میلیون واحدی را از دست داد.

البته بورس تهران تفاوتی برایش نمی‌کند که در کدام سوی میدان تحولی رخ دهد، چرا که همان روز نخستی که حماس به اسرائیل حمله کرد هم به سرعت واکنش نشان داد و ریزش کرد.

سقوط بورس در تهران در حالی رخ داد که در روزهای گذشته بورس استانبول به دلیل ریسک سیستماتیک برای مدتی تعطیل شد.

اما در ایران نه‌تنها بورس تعطیل نشد بلکه مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوالی در خصوص ریزش‌های اخیر شاخص بورس گفت: «نوسان‌های بازار سرمایه دلایل مختلفی دارد و این روزها به دلیل شرایط ریسک سیستماتیک، بازار عکس‌العمل منفی نشان داده و این مباحث در دفعات و مقاطع مختلف تکرار شده و کنترل می‌شود.»

البته کسی نمی‌داند در دایره لغات رئیس سازمان بورس کنترل چه معنایی دارد، اگر کنترل به منظور ادامه فعالیت بورس به عنوان کوره پول‌سوزی است می‌توان حرف‌های عشقی را تایید کرد.

اما در شرایطی که ارزش دلاری بورس به کمترین میزان در سال ۱۴۰۲ رسیده است حرف‌های عشقی در خصوص کنترل بیشتر شبیه به شوخی است.

برخی کارشناسان معتقدند شاید دولت عامدانه به دنبال ریزش بورس است چرا که پس از چندین اتفاق عجیب مثل رسوایی اردیبهشت‌ماه هیچ شواهدی از تصمیم دولت برای برکناری عشقی دیده نمی‌شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    3

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران!
    بورس قمارخانه است وارد نشوید و خودتان را بدبخت نکنید اجرکم عندالله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برید رمزارزبخرید وقتش رسیده تو دورصعودقرارگرفته بیت کوین از ۱۵۰۰۰دلتر رسیده به۳۵۰۰۰دلار

  • ناشناس
    3

    کل مملکت به بادی بنده بورس که چیزی نیست

  • ناشناس
    0

    اخه ما همه چیمون باید با دنیا فرق کند .تو هر کشور پیشرفته ای اولین مکان برا سرمایه گذاریهای خرد بورسه .تومملکت ما ملک وخونه وماشین وطلا وارزوووووووهمه چی هست بجز بورس احتمالا بی منظورم بورس را نابود نمیکنند چون گردانندگان مملکت تو سایر بازارها سرمایه گذاری کرده اند .

  • ناشناس
    1

    باید ......تو مملکتی که با یک موشک و یک کلمه بورسش به هم می ریزه

  • ناشناس
    0

    شلیک موشک از غزه سقوط بورس در ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دیروز هم نوشتم کشته های بورس از غزه بیشتره!

  • ناشناس
    1

    عمدا اینکارو می کنند والا کنترل بورس ایران کاری نداره! در بدترین شرایط ۱۵۰۰میلیارد پول خارج میشه که حقوقی ها با نصف این مبلغ میتونند بازار را کنترل کنند

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    با این سیاستمداران و مسئولین ما هر جا اتفاقی بیفته اینها نخود هر آشی هستند و ضررش صد در صد به ضرر مردم لیچاره و درمانده است....
    بورس تهران با ادامه این سیاست های به گل نشسته چهل و پنج ساله همچون جاهای دیگر افتصادی نابود شده است..

  • ناشناس
    0

    چی این مملکت درست و حسابی است که بورسش
    باشه!؟همه چیمون به همه چیمون باید بیاد دیگه!!🙄🤨😔☹️😱😳

  • ناشناس
    0

    وقتي بورس و نهادهاي بزرگ مالي و اقتصادي كشور تحت سيطره طيف وسيعي از فارغ التحصيلان دانشگاه خواص باشد و نخبگان كشور يا بيكارند و يا در شرف مهاجرت و در رفتن از اين شرايط هستند و هيچ نقشي در چرخاندن چرخ اقتصاد ندارند اين بنده خدا هم توهم ميزنه و نابود شدن سرمايه مردم دو بور رو اينطوري تفسير ميكنه ، فقط ميتونم بگم دانشگاه خواص داره اين مملكت رو به … ميده

  • ناشناس
    0

    بازار همیشه جلوتر از هر چیزی تاثیر خود از شرایط سیاسی را نشان می دهد .بورس و طلا . حتما جنگ‌ ربطی به ایران دارد و یا در کل به منطقه خاورمیانه تاثیر می گذارد. .احتمالا بازار مسکن و زمین بالا برود . .ولی طلا و دلار قطعا بالاتر از از این و حتی دو برابر خواهد شد .

  • ناشناس
    0

    یعنی هنوزم هستند کسانی که در بورس سرمایه گذاری کنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها