وزیر اقتصاد:

صدور کارت نان در دستور کار دولت نیست/ کارت جدید برای یارانه صادر نخواهد شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به طور قطع افزایش قیمت نان نخواهیم داشت و این موضوع خط قرمز دولت است، گفت: در دولت تصمیمی مبنی بر صدور کارت نان برای خرید این کالا وجود ندارد.

صدور کارت نان در دستور کار دولت نیست/ کارت جدید برای یارانه صادر نخواهد شد

«احسان خاندوزی» در یکصد و یازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: مقرر شده تا خریدهای مردم با کارت بانکی موجود و عادی انجام شود و برای یارانه کارت جدید صادر نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مطرح است که پرداخت یارانه، اختصاصی به سرپرست خانوار نداشته باشد، بلکه تمام خانواده به شکل یکسان از برداشت یارانه بهره ببرند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: هدف‌گذاری و خط قرمز دولت برای نان این است که شاهد افزایش قیمت نباشیم و تغییرات در آرد و گندم به نحوی باشد که کمترین آسیب را داشته باشد، اما به طور قطع افزایش قیمت نان را نخواهیم داشت.

بررسی یکسان سازی قیمت نان صنعتی و سنتی در جلسه ستاد اقتصادی دولت

خاندوزی گفت: موضوع یکسان سازی نرخ نان صنعتی و سنتی را در جلسه آینده ستاد اقتصادی دولت مطرح می‌کنیم و تلاش داریم دولت تصمیمی بگیرد که خواسته فعالان اقتصادی باشد.

وی در خصوص حذف ارز ترجیحی تاکید کرد: این اقدام یک اصلاح ساختاری بود و بنای دولت بر این است تا انحصار شرکت‌ها در واردات و ذخیره‌سازی از بین برود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: تصمیم داریم سال آینده بخش اعظم تولید، تجارت و ذخیره‌سازی به بخش خصوصی واگذاری شود و با وجود بررسی‌های دولت از اطمینان بر روند این شاخص‌ها، عاملیت غیردولتی شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • oimd
    0

    تا حالا راست از شما نشندیم

  • واقعیت موجود
    0

    نیست در قاموس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معنیش هست

  • ناشناس
    0

    فقط خواستید کارتخوانهای آقازاده تون بفروش برسه اگر کارت نان قرار نیست بدید خوب همین کارتخوانهای معمولی چه کارخارق العاده ای نمیکنن که کارتخوانهای آقازاده میکنن مردم واحمق فرض نکنید یه جامستقیم ازبیت المال هاپولی کنید مردم کمترتودردسرمیافتند

  • ناشناس
    0

    تو این ماههای حرام خوبیت نداره مسوولان باعث اذار و اذیت زیر دستان خود شوند!!!
    ما تعجب میکنیم چرا همچنان شما مسوولان بر حرفهای نامتعارف خود پافشاری میکنید!!!
    چه شما مسوولان و چه سایتهای وابسته شما در بیان عرایض خود به نحوی دیگر گفته و عمل شود هیچ تاثیری در گفته های ما ندارد و ما همچنان همان گفته های قبلی خود را تکرار میکنیم!!!
    و صمیمانه و خواهشانه از شما تقاضا داریم که از این همه ازار و اذیت شما نسبت به مردم خود دست بردارید !!!
    شما هم روح و روان مردم و جامعه را .....و هم باعث نظول عذاب الهی را .....!!!!پس چرا متذکر نمیشوید!!!
    !!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    دخالت شما مسوولان در زندگی مردم و چگونه زندگی کردن و با فلان و فلان .....توجیه عقلانی ندارد!!!!
    مردم دوست ندارند مسوولان به حریم انها تجاوز کنند!!!
    و این خط و نشانهای شما برای مردم و زیر دستان خود همان دخالت در حریم شخصی مردم است!!!!
    مسوول جان یک کلام از ما مردم به شما مسوولین :ما نه کالا برگ میخواهیم و نه یارانه اعتباری و فقط یارانه نقدی مد نظر ما مردم است!!!!!
    پس هر روز هرساعت فشار روانی و اذار و اذیت را نثار مردم بی دفاع خود نکنید!!!!
    خجالت بکشید و اینقدر مسررانه .....!!!!!

    نظرات شما -
    • فقط مخصوص مسوولان**** حقوق اعتباری🤔😏
      0

      به مجلس توصیه میشه که قانونی وضع و تصویب کنند که تمام حقوقها و مزایا ها و خصوصا( شما مجلسیها و دولتیها ) اخر ماه به جای حقوق نقدی به شما کالابرک یا کالای اعتباری(یا پول اعتباری بدهند )***!!!!😏🤔😏😏😏😏

  • ناشناس
    0

    در بحث روانشناسی :هر عملی یک عکس العمل دارد :

    پس با توجه به مطلب گفته شده هر چقدر شما مسوولان مردم خود را از لحاظ روحی و روانی اذیت کنید به همان صورت جواب میشنوید!!!!

    پس تقاضای ما به شما مسوولان این است که حقایق و حق را قبول کنید ،و سکوت را سر لوحه خود و به خواسته های بر حق مردم خود جامه عمل .

  • برسد به دست مسوولان
    0

    اگر منظور وزیر محترم خرید نان یارانه ای از کارتهای تمام خانوار صورت میگیرد مشکلی نیست ،بلفرض مثال یک خانواده ۲نفره میتواند هم از کارت سرپرست نان تهیه کند و هم از کارت خودش یا کارت فرزندانشان ،ولی تاکید میکنیم اگر قرار باشد یارانه نان به صورت نقدی پرداخت شود بایستی به تمام سرپرستان خانوار و فقط-(سرپرست خانوار)در ایران داده شود و بهترین کار برای دولت جهت سو استفاده های جاری صورت گرفته در بحث اختصاص یارانه نان به نانوا بهتر است یارانه حاصل از حذف ارز نان به صورت نقدی به خود مردم و سرپرست داده شود.
    وقتی دولت در هر ماه به یک خانوار و سرپرست مثلا تعداد ۵۰ عدد پول نان سهمیه یارانه ای میدهد و به حساب سرپرست واریز میشود افراد ان خانواده مثلا اگر کارت سرپرست نبود با کارت دیگر اعضای خانوار نان تهیه و مقدار نان خریداری شده از نانوا از همان منبع سرپرست کم میشود وقتی اعضای یک خانوار در سیستم دولت ثبت شده به راحتی میتوان این کار را انجام داد،
    در بحث دیگر بهترین کار و عاقلانه ترین کار دادن مافی التفاوت حذف ارز نان مستقیما به مردم ایران داده شود و نه نانوا !!!
    تاکید میکنیم این مطالب گفته شده فقط برای عدالت نان است و نه کالاهای دیگر !!!
    و مساله مهم دیگر اینکه نرخ ارد چه صنعتی و چه سنتی به نرخ ازاد فروخته شود و تمام نانواییها با نرخ مصوب قانونی و ازاد شده از طرف دولت مبادرت به خرید و فروش نان میکنند، وقتی یک خانوار تمام سهمیه یارانه ای کل خانوار را مصرف کرد الباقی خرید نان خود را به صورت ازاد از نانواییها میخرد.


    و خدمت مسوولان تاکید میشود یارانه نقدی حق مسلم مردم است و اکثریت مردم با طرح یارانه کالایی و اعتباری مخالف هستند و خواستار یارانه نقدی هستند پس مسوولان لطفا سخنان به حق ما را به باد استهزا وسخره و...قرار ندهند و به خواسته مردم احترام بگذارند!!!!

  • ناشناس
    0

    آخه وقتی هیچ برنامه ی ندارید چرا بامنبرگذاشتن دل میلیون هاایرانی ڪه نان برآشون همه چی هست رو ، به درد میآرید
    گاهی سڪوت بهترین ڪاریست ڪه دولتمردهای امام صادقی ما ، اونم بلد نیستند !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها