وزارت تعاون:

۳۰ میلیون نفر در کشور زیر خط فقر مطلق قرار دارند

معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گزارشی اعلام کرد که تا سال ۹۹، ۲۶ میلیون نفر از جمعیت کشور در فقر مطلق زندگی می‌کردند.

۳۰ میلیون نفر در کشور زیر خط فقر مطلق قرار دارند

بر پایه این گزارش، با توجه به اینکه خط فقر در سال ۹۹ با افزایش ۳۸ درصدی به یک میلیون و ۲۵۴ هزار تومان رسیده بود انتظار می‌رفت تا پایان این سال و با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و خروج حدود دو میلیون نفر از بازار کار، تعداد افرادی که در فقر مطلق زندگی می‌کردند از ۲۶ میلیون نفر به حدود ۳۰ میلیون نفر برسد.

بر این اساس اگر میانگین ۳.۲۴ برای هر بعد خانوار در نظر گرفته شود (همان رقم اعلام شده در گزارش وزارت کار) برآورد می‌شود حدود ۱۰ میلیون خانوار زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • محمد
    0

    ناز شستتون!

  • رامین
    0

    مبارک دولت جمهوری اسلامی

  • بی خیال
    0

    پیروزی کشتی گیران عزیز کشورمان را تبریک عرض میکنم........

  • ارر
    0

    از برکات شکم سیری مردم در ۴۳ سال پیش

  • کلاه قرمزی
    0

    ملت همیشه در صحنه آماده انتخابات بعدی.

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر دست دزدان از پستهای مدیریتی و حساس کوتاه نشه کم کم ۸۰ درصد مردم کشور باید زیر خط فقر زندگی کنن افراد سیری ناپذیر که خودشون رو آویزون پست ومقام کردن سهم بقیه مردم کشور رو میخورن تقریبا دارن مردم رو به سمت برده داری نوین سوق میدن کار و کار و کار و یک لقمه بخور و نمیر

  • احمد اندروژ
    0

    قبلا این دولتی ها قبل نماز جمعه و جلسات بزرگان نظام دستاوردهای انقلاب را نسبت به زمان طاغوت اعلام میکردند که چند روستا وشهر و استان را از فقر نجات داده اند چقدر راه ساخته اند چقدر تلفن کشیده اند و چقدر .....‌‌‌............. حالا چند وقتی هست از افتخاراتشون چیزی نمیگن چرا ؟؟؟؟؟!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها