پشت پرده عزل دقیقه نودی رضوانی فر از شستا/ آیا رئیسی سکوت می کند؟

ساعاتی قبل بود که خبر عزل رضوانی فر مدیر عامل شرکت شستا که عضوی از سازمان تامین اجتماعی است، فضای رسانه ای را فراگرفت. این خبر به نوعی شاید شوک آور نیز به حساب می آید.

پشت پرده عزل دقیقه نودی رضوانی فر از شستا/ آیا رئیسی سکوت می کند؟

شستا شرکتی که این روز‌ها از بورسی شدن و افزایش سرمایه آن صحبت‌های زیادی می‌شود؛ مدت‌ها قبل هم با حاشیه‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده بود.

اما امروز حاشیه برکناری یک مدیر جوان کارآمد از سوی وزیر کار آن هم در روز‌های پایانی کارش، درست در زمانی که وزیر آینده کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای گرفتن رای اعتماد در صحن علنی مجلس حضور دارد، موضوع داغ رسانه هاست.

بعد از برکناری این مدیر، موارد مختلفی درباره دلایل برکناری او در فضای مجازی منتشر شد که بد نیست به گزیده‌ای از آن‌ها اشاره‌ای شود.

گفته می‌شود که یکی از دلایل برکناری رضوانی فر این است که نهاد بالا دست شستا چندین هزار میلیارد تومان از شستا طلب می‌کند، موضوعی که با مقاومت او در برابر آن و اینکه شستا یک شرکت بورسی است و وجود انبوه سهامداران خرد و مردمی در آن اجازه چنین تصمیم غیرقانونی را به او نمی‌دهد، همراه می‌شود.

پشت پرده عزل دقیقه نودی رضوانی فر از شستا/ آیا رئیسی سکوت می کند؟

اما دلیل بعدی که متاسفانه یکی از آفات پایان دولت هاست، این بود که قریب به ۱۴ نفر که از قبل در شستا سمت‌های موقتی گرفته بودند، درخواست تمدید حکم یا دائمی شدن در شرکت‌های بزرگ را داشتند که آن هم با مخالفت او همراه شده است. از شرکت‌های بزرگ این مجموعه می‌توان به نفت پاسارگاد و پتروشیمی غدیر اشاره کرد؛ و در نهایت تیر خلاص برکناری رضوانی فر با پیگیری چند پرونده مهم فساد در شستا زده می‌شود. گفته می‌شود او با پیگیری حقوقی چند پرونده فساد به ارزش بیش از ۵ هزار میلیارد تومان و به نتیجه قضایی رسیدن در این پرونده‌ها مورد فشار از سوی وزارتخانه قرار گرفته است.

پشت پرده عزل دقیقه نودی رضوانی فر از شستا/ آیا رئیسی سکوت می کند؟

از درون وزارتخانه به او هشدار داده شده بود که نسبت به پیگیری این پرونده‌ها اقدام نکند، اما او با بی توجهی به هشدار‌ها پرونده مذکور را پیگیری کرد؛ و در نهایت با تلاش یکی از اعضای هیئت مدیره به هیئت مدیره شستا و امضای سایر اعضا دیگر رضوانی فر عزل و با حکم شریعتمداری شجاعی برهان جایگزین او می‌شود.

آمار‌ها نشان می‌دهد در زمان مدیریت رضوانی فر در شستا سود خالص دلاری این شرکت ۸ برابر و سود دهی ریالی آن ۲۵ برابر رشد داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • حداقل بگیر تامین اجتماعی
    0

    شریعتمداری برمدار دامادش شریعت را اعمال میکند ببینید با اموال بازنشستگان زیر خط فقر چه میکنند.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      انچه بجای نمیرسد فریاد است.دقیقا معلومه بخاطر همین افشاگریها برکنار شده واگر دیدید اقای شریعتمداری فردا در حد ریاست جمبهوری ارتقا یافت نباید تعجب کرد.!

  • لاف
    0

    ایران فقط مفسد میخوهد تمام

  • ل
    0

    ۸برابر شدن سود خالص دلاری یعنی ۸ برابر شدن قیمت دلار و ۸۰۰ درصد کاهش ارزش پول ملی این که افتخار نیست از سوئی ورشکستگی ملت بواسطه خرید سهام شرکتهای شستا آخر کجای این اتفاقات کارآمدی است..

  • رحمان
    0

    لعنت خدا وتمام بازنشستگان تامين اجتماعي به كساني كهمثل زالو به اموال ملت دست درازى ميكنند ولى دريق از يك وام نا چيز كه به اين عزيزان نميدهند انشا...از ميوه زقوم در جهنم نسيبشان شود

  • رضا..
    0

    خوب اگر واقعا حقیقت داره وزیر جدید مجددا ایشان را ابقا و پیگیر دزدی و رانت و تخلفات باشند.

  • ناامید
    0

    این خائنین بایدمحاکمه شوندیک نفرهم که سالم هست ازگردونه خارجش میکنندپس قوه قضائیه کجاست که امثال شریعتمداری رومحاکمه کنندتاکی مال وحقوق این مردم بایدخورده وپایه مال بشه؟

  • امیر
    0

    مثل اختاپوس چنان چسبیدن فقط خدا می تونه با خاک گور حرص اینها را کور کند!

  • ناشناس
    0

    4سال دیگه ده میلیون رای میدن 5 میلیون ارای باطله....خاک برسرتون

  • حامد
    0

    محاکمه این افراد هیچ کاری تداره اما برای دستگاهی که خودش آلوده نباشه هرگاه در روند پیگیری یک پروتده، اطاله دادرسی بود، باید به تهاد رسیدگی کننده شک کرد نه متهم

  • م
    0

    در مقایسه روحانی با شریعتمداری باید پشت سر روحانی نماز خوند

  • ک
    0

    ایشان بابت خساراتی که در بورس به ملت زده اند و پول ملت را سود نشان داده و بابت آن چند ده میلیون خود و اطرافیان پاداش گرفته اند باید پاسخگو باشند .قوه محترم قضائیه لطفا رسیدگی نمایید.قطعا عزل ایشان مرتبط با تحقیق و تفحص از شستا ست مضافا مجمع آنان یعنی هیئت مدیره تامین اجتماعی که صورت های مالی را تایید نموده در انتصابات دخیلند نیز باید مورد پیگرد قرار گیرند..جناب آقای رئیسی ملت منتظرند دوره بزن درو تمام شده است..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها