هزینه لازم برای تهیه یک وعده غذایی/ ایران رتبه چندم را در دنیا به لحاظ قیمت برنج و گوشت و تخم مرغ دارد؟

میانگین قیمت گوشت در ایران 15.69 دلار است. قیمت این محصول در کشورمان بیشتر از دانمارک و نیوزلند و استرالیا و اسپانیا است که دامپروری‌های بزرگ و مشهوری دارند.

هزینه لازم برای تهیه یک وعده غذایی/ ایران رتبه چندم را در دنیا به لحاظ قیمت برنج و گوشت و تخم مرغ دارد؟

به گزارش خبر فوری ، قیمت کالاها و اجناس مختلف در حال افزایش است. این افزایش قیمت در زمینه خوراکی‌ها نیز قابل حس است. در این شرایط بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که تامین خوراک در ایران چقدر هزینه دارد؟

ایران همواره به عنوان کشوری شناخته می‌شده که قیمت خوراکی در آن ارزان و تامین اقلام مورد نیاز برای سه وعده غذایی اصلی به راحتی امکان پذیر است. با این حال، افزایش قیمت‌های اخیر باعث شده این پیش فرض تا حدی زیر سوال برود. به راستی هزینه تامین یک وعده ناهار یا شام در ایران چقدر است و ایران در مقایسه با کشورهای دیگر جهان چه وضعیتی دارد؟

در این گزارش مروری بر این موضوع داریم. در زیر اقلام مهم غذایی را ذکر کرده و به مقایسه هزینه تامین آن در ایران و کشورهای خارجی می‌پردازیم.

طبق آمار وبسایت numbeo هزینه تامین اقلام غذایی مهم در ایران و سایر کشورها به شرح زیر است:

برنج

قیمت برنج در ایران در مقایسه با سایر کشورهای جهان زیاد است. ایران رتبه چهارم را در بین کشورهای دنیا دارد. هرچند قیمت بالای برنج تا حدی محصول تقاضای بالای این محصول مهم در ایران است اما به هر حال نباید فراموش کرد که در برخی کشورهای دیگر مثل سری لانکا و تایلند که تقاضای برنج بسیار زیادی دارند، قیمت فروش این محصول به مراتب پایین تر است.

میانگین قیمت برنج در ژاپن 4.91 دلار است. در واقع، برنج در ژاپن گران‌تر از هر نقطه دیگری در جهان است. بعد از ژاپن، کره جنوبی و آمریکا قرار دارند و رتبه چهارم نیز به ایران تعلق دارد که با میانگین قیمت 3.47 دلار برنج خود را می‌فروشد.

کشورهای حاصلخیز سری لانکا، بنگلادش، نپال و هند ارزان ترین برنج‌ها را دارند. میانگین قیمت برنج در این کشورها حدودا 0.60 دلار است.

گوشت قرمز

قیمت گوشت گاو در اروپا بیشتر از سایر نقاط جهان است. میانگین قیمت گوشت گاوی در کشور سوئیس 55.69 دلار است که در نوع خود رکورددار است. بعد از سوئیس، نروژ، کره جنوبی، ایسلند و لبنان گران ترین قیمت را به خود اختصاص داده اند.

کشور ایران در این جدول در رتبه بیستم قرار دارد. میانگین قیمت گوشت در ایران 15.69 دلار است. قیمت این محصول در کشورمان بیشتر از دانمارک و نیوزلند و استرالیا و اسپانیا است که دامپروری‌های بزرگ و مشهوری دارند.

در پایین لیست نیز پاکستان قرار دارد. قیمت گوشت در همسایه غربی ایران 3.67 دلار است. در این لیست بعد از پاکستان، نیجریه، کنیا، کلمبیا و آرژانتین قرار دارند.

تخم مرغ

در این مورد نیز باز سوئیس رکورد دار است. قیمت تخم مرغ در این کشور 6.16 دلار است. بعد از سوئیس، ایسلند، لبنان، نروژ، دانمارک و رژیم صهیونیستی گران‌ترین تخم مرغ‌ها را عرضه می‌کنند.

ایران در این لیست رتبه 55 را دارد. میانگین قیمت تخم مرغ در کشورمان 1.92 دلار است. چین با میانگین قیمت 1.93 $ بالاتر از ما و مجارستان با میانگین قیمت 1.91 دلار پایین‌تر از ما در این لیست قرار دارند.

کشورهای پاکستان، هند، اوکراین، قزاقستان و تونس در انتهای این لیست قرار دارند. پاکستان با میانگین قیمت 0.86 دلار ارزان ترین تخم مرغ را به شهروندانش عرضه می‌کند.

نان سفید

با وجود تنوع نان‌ها اما وبسایت numbeo میانگین قیمت نان سفید را هم در کشورهای دنیا محاسبه کرده است. نروژ در بالای این لیست قرار دارد. میانگین قیمت نان سفید در نروژ 3.24 دلار است. بعد از این کشور، ایسلند، سوئیس، دانمارک و ایالات متحده آمریکا قرار دارند.

میانگین قیمت نان سفید در ایران 0.63 دلار است. ایران رتبه 78 را در این شاخص در اختیار دارد.

تونس و الجزایر ارزان‌ترین نان را به شهروندان خود عرضه می‎کنند. میانگین قیمت نان در این کشورها 0.13 دلار است. همچنین کشورهای استقلال یافته از شوروی یعنی آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان نیز در رتبه های پایین جدول قرار داشته و قیمت نان در این مناطق بسیار بسیار پایین است.

آیا خرید غذا در ایران گران است؟

شاید در ظاهر به این نتیجه برسیم که قیمت محصولات اصلی غذایی در ایران همچنان ارزان است اما نباید فراموش کرد که در این دو سال اخیر، رتبه ایران به صورت عجیبی بالا رفته و قیمت کالاها نیز بیشتر شده است.

اصولا قیمت محصولات غذایی در کشورهای توسعه یافته بالاتر و در کشورهای در حال توسعه پایین است. بنابراین، بهتر است شرایط ایران را با کشورهایی مثل هند، پاکستان، عراق و عربستان مقایسه کنیم.

به طور مثال، گوشت قرمز در ایران حدود 16 دلار و در عراق حدود 12 دلار است. این محصول در عربستان 11.8 و در هند 5.47 دلار است.

همچنین تخم مرغ، در ایران 1.92 دلار، در عراق 1.76، در عربستان 2.4، در هند 0.9 و در پاکستان 0.86 دلار است.

این وضعیت در مورد سایر کالاها نیز قابل مشاهده. قیمت سیب زمینی در ایران 0.73 دلار، در عراق 0.69، در عربستان 1.01، در هند 0.42 و در پاکستان 0.36 دلار است.

همچنین، برنج سفید در ایران 3.47 دلار، در عراق 1.49، در عربستان 1.9، در هند 0.72 و در پاکستان 0.95 دلار است.

بنابراین، مشخص است که قیمت اقلام غذایی در ایران نسبت به همسایگانش اصلا پایین نیست و متاسفانه این افزایش قیمت هر روز هم بیشتر می‌شود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • مورچه
    0

    خبر فوری عکس این موادغذایی دل ۷۹میلیون برده و دستری ب انها برایمان میسر نیست فقط تماشا میکنیم امامنوی خوبی گذاشتی برای سردمدارن دزد ومخور وشکم پرست

    نظرات شما -
    • فیل
      0

      حالا دیگه اینجوری ها هم نیست که شما شانتاژ میکنی, درسته مثلا گوشت تقریبا حذف شده (از سفره کارگر)ولی بقیه اقلامش هستن برا اونا هم.از سفره کارمند ها , کادر درمان و پزشکان و شغل هایی با درآمد بالا هنوز این اقلام رو دارن حتی بهتر از این ها پس زیادی شانتاژ کردید دوست عزیز

    • ناشناس
      0

      فیل خجالت نمیکشی زورت رابه مورچه می سانی این همه روحانی شانتاژ کرده سکوت مکینی به مورچه گیر میدی

  • کارشناس
    0

    فقط قیمت را مقایسه کردید که از نظر اقتصادی هیچ ارزشی ندارد قیمت کالا مهم نیست چقدر باشد. قدرت خرید و سهم در سبد خانوار مهم است مثلاً در یک کشور ممکن است نان گران باشد ولی مقدار آن در سبد خانوارهای متوسط و ضعیف کم باشد. در آمد ها برای قشر کارگر را نیز باید در نظر بگیرید. در ایران اگر کسی ماهی ۵۰ میلیون درآمد داشته باشد معادل ۲۰۰۰ دلار میشود که فکر نمیکنم از درآمد یک کارگر در بسیاری از کشورها بیشتر باشد .

  • ali
    0

    عوضش امنیت زیادی داریم خدا آقای روحانی رو در قرنطینه و رعایت پروتکل های بهداشتی در حد مریخ سالم نگه دارند انشاله میانگین قیمتی همه چیز ایران از همه بالاتره . انقدر قیمت مسکن بالا رفته که بعضی ها که پولش رو دارن خارج از کشور خونه میخرن 200متر که تو تهران 50 متری هم گیرشون نمیاد

  • محمد
    0

    از این خبر بی سوادی داره داد میزنه چون همه چیز را به دلار حساب شده مگه درآمد مردم ما به دولاره؟ اگه قدرت خرید مردم را که درآمدشان به ریال هست حساب کنید رتبه ایران برای تهیه اقلام اخرین کشور خواهد بود پس خبر فوری لطفا کمی در این مورد دقت کن بی سوادددد

  • کاربر ناشناس
    0

    شما که با کشورهای دیگه مقایسه میکنی نگفتی تو کشورهایی که از کشور ما گرانتره به دلار حقوق میگیرن نه به ریال تو ایران یک خانواده کارگری درآمدشون به دلار ۹۰ دلاره

  • م
    0

    در‌ایران‌هزینه‌‌خرج‌‌در‌مقابل‌درامد‌نسبت‌به‌دیگر‌کشورها‌مقام‌اول‌‌را‌دارد‌.

  • پرسشگر
    0

    زمانی که درآمد و حقوق حداقل کارگری و همچنین نرخ بیکاری رو هم با کشورهای دیگه مقایسه کنید نتیجه آمار حکایت از فاجعه ملی و اجتماعی می دهد .

  • عباسی
    0

    مارو چی فرض کردید شما؟ لطفا درآمد یک کارگر معمولی رو هم توی اون کشورها رو هم بر حسب دلار بنویسید بعد متوجه میشید ما توی چه جهنمی زندگی می کنیم .

  • عباس نوروزی
    0

    من خودم رو میزنم به خریت اونم به خاطر روی گل شما، ولی دوست عزیز که مسول تایپ این خبر بودین شما خودت که داشتی این خبر رو تایپ میکردی واقعا حس نکردی مه داری به شعور آدم توهین میکنی، شما مگه داری دلار حقوق میگیری که این اراجیف رو داری میگی، خجالت بکشین. شما که مسول نوشتن این چرت و پرت ها بودی مگه خودت از مردم نیستی؟ دیگه لطفا شما ها به شخصیت ادم ها توهین نکنین

  • ایرانی
    0

    البته یک مطلب خیلی مهم را ذکر نکردید که کشورهای دیگه به دلار و یورو و غیره حقوق میگیرن..

  • پاتریوت
    0

    تازه شما درآمد ریالی و مخارج دلاری ما رو تو این آمارت لحاظ نکردی...

  • ایرانی
    0

    نسبت به درآمد حساب میشد بهتر بود چون برابری ارز اون کشورها با دلار خیلی کمتر است

  • قلی
    0

    متاسفم بخاطر اینکه قیمت گوشت رو به دلار مقایسه می کنید وانوقت ما با ریال حقوق میگیریم شما باید قیمت رو با حداقل حقوق کارمندی محاسبه کنید پروفسور

    نظرات شما -
    • گلبهار
      0

      رفیق همیشه همینجور بود حقوق به ریال میدن خرج با تومن حساب میشه مقایسه با دلار

  • ایرانی
    0

    این از کرامات دولت محترم روحانی است،این قیمت‌ها وگرانیها چیز کاذبی است که ازبی توجهی وعدم توجه و نظارت دولت توسط دلال‌های از خدا بی خبر وزالو صفت اعمال می شود واز وضعیت کشور وتحریم وغیره نهایت سواستفاده را می کنند،شما به قیمتی که تولید کننده مثلاً گوشت یا برنج و گوجه وغیره آنرا می فروشد وقیمتی که مصرف کننده آنرا از بازار تهیه می‌کند توجه کنید اختلاف قیمت سر به فلک میکشد این وسط سود بالا توسط دلال به جیب زده می سود

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      انقدر دولت دولت نکنید خانه از پای بست ویران است دولت کیلویی چند

  • امید
    0

    اگه این قدرمواد غذایی درایران ارزان هست بفرمایید باحقوق 4 میلیون واین اقساط رهن منزل بهداشت دارو لباس هزینه های انرژی وهزینه های خوراک چقدر میتونه این برنج ارزان گوشت ارزان که جنابعالی میفرمایید بخره تازه اگه حقوق بگیر باشه اگه ثبات شغلی داشته باشه اگه حقوقش بموقع پرداخت بشه

  • امید
    0

    همیشه یه جنسی که گرون میشه میان تیتر های این جوری میزنن که خراب کاریهای خودشون رو توجیح کنن مثلا میگن قیمت بنزین تو ایران اینقدر تو ترکیه این قدره تو امارات وژاپن این قدر تو ایران این قدره مثلا توی فلان کشور جریمه نزدن ماسک این قدر اگه ماسک نزنی. خوب چرا ماشینهای ما شبیه اروپایی ها وژاپنی ها نباشه چراخیابونها مون مثل اونا نباشه چرا درآمد هامون مثل اونها نباشه اینا صحبت‌ها شاید چهل سال پیش اگه میگفتید مردم قبول میکردن ولی الان من به بچه دوازده ساله ام که میگم بهم میخنده دیگه بسه دیگه بسه دیگه بسه دیگه بسه دیگه بسه

  • کاربر ناشناس
    0

    بهتر بود واقیت میگفتی درهرحال مادست کمی ازجهنم نداریم بخصوص اقشار کم درامد

  • ایران
    0

    مخارج هر کشوری بر حسب درامد سنجیده میشه هرکی برای خودش نظر میده فکر می کنند مردم نمی فهمند به شعور ماتوهین نکنید

  • علی
    0

    خدا ریشه ظلم رو از سر مردم برداره و خشک کنه.

  • جواد بابایی
    0

    سلام خسته نباشید لطفا درامد ماهانه هر ایرانی روهم نسبت به دلار محاسبه کنید که چقدر درامد دارند چقدر هزینه میکنند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      همه خرافاتی است کارش نمشه کرد مگر خدا بلای بیشتر بفرسته

  • بهروزجعفری
    0

    بادلار4200 تومنی حساب کردید یا 28000تومنی .درکل توسویس باشی نون خشکم بخوری خیلی شرف داره به کوبیده اینجا معلوم نیست چه گوشتی توشه

  • AMIRHOSSEIN
    0

    یه مشت بی سواد شدن تحلیلگر و مقاله بنویس

  • قربانی
    0

    تمام این حرف ها رو با چه نیتی زدی کار غیر علمی کردید چونکه باید برابری و قدرت خرید لحاظ بشه اگر قدرت خرید لحاظ بشه حتی اگ به دلارم محاسبه بشه باز واقعیت بیان میشه. اما اگر کار شما تطهیر دولت اصلاح طلب حسن جانه! باید بگم کار درستی نکردید. در هر صورت صرفا با محاسبه درآمد و قیمتها میشه نتیجه گیری کرد.

  • خ
    0

    مردم ایران به ریال درامدشونه بعد به دلار خرج میکنن. هر وقت به دلار درآمد داشتیم اونوقت مقایسه کنید

  • میر
    0

    همه رو داره دروغ میگه و مینویسه قیمت گوشت در کره جنوبی و آسیای شرق از بسکه پایین است به قیمت آب جوب فروش میره بطوریکه مردمش با غذا اصلا نان نمی خورند و فقط گوشت و مرغ را به صورت کبابی و سوپی اینقدر می خورند تا سیر شوند اینها رو مینویسند که بی لیاقتی دولت و خودشون رو توجیح کنن لعنت به این دولت و دزدان کثیف

  • هموطن
    0

    تحلیلگر محترم لطفا میانگین درآمد مردم را به دلار بنویسید بعدا مقایسه بفرماید واظهار نظر کنید متاسفم که به شما اجازه تحلیل واظهار نظر می دهند

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      کاملا مشخصه که تا اخرش رو نخوندین! واقعا چرا باید تو هند و عراق و پاکستان همین چیزها ارزونتر از ایران باشه؟! مگه خیلی از همین چیزها رو از ایران نمی برن مثلا عراق؟!! همین که به این مقایسه اشاره کرده خیلی خوبه..دست نویسنده ش درد نکنه!

  • مصطفی محمودی
    0

    این جدول وقتی میتونه قابل اتکا باشه که درآمد مردم رو به دلار هم محاسبه کنیم ، اون وقت میفهمیم که دخل و خرج با هم جور در میاد یا نه ، دقیقا موقع قیمت بنزین هم همین کلاه رو سر مردم گذاشتن ، محاسبه قیمت بنزین با دلار جهانی ، الان که ریال شدیداً افت کرد افت ریال به دلار جهانی مجدد به خانه اول برگشتیم ، در نتیجه هر چقدر ما ارزش پول ملی رو از دست بدیم ، همیشه این آمارتون نوسان داره

  • علی
    0

    یه آماری هم از بیکاری و درآمدهای ایرانی به دلار می زدین در ماه دو ملیون میشه 76 دلار .فک کنم از آخر اول بشیم

  • علیرضا نقی زاده
    0

    سلام چرا فقط یک طرف تساوی(هزینه ها) رو مورد بررسی قرار داده اید؟ مثل اینکه "آدرس غلط دادن" مُد شده. بهتره همونطور که بررسی تطبیقی در خصوص میزان هزینه مواد غذایی رو بر اساس دلار انجام داده اید، یه بررسی تطبیقی در خصوص این سوی تساوی (درآمدها) هم انجام می دادید... البته بر اساس دلار. بعد، نسبت قیمت مواد غذایی به درآمد رو در کشورها مقایسه می کردید. مثلا می گفتید حقوق یه کارگر در ایران چند دلاره؟... مثلا" ۱۱۰ دلار... بعد قیمت یک کیلو گوشت یا برنج یا ... به دلار ، به درآمد دلاری یک فرد حساب می کردید. همین کار رو در مورد عربستان و کشورهای اروپایی هم محاسبه می کردید و بعد خبر رو می نوشتید برادرِ من... بعد معلوم میشد وضعیت واقعی چقدر اسفناکه

  • سیامک امامپور
    0

    یک سال که گوشت مرغ وخیلی چیزادیگه نخردیم همیشه شرمنده خانواده هستم من بایدچکارکنم خودکشی فکرخوبی وقطی پول نون نداری

  • کمیل
    0

    خب اینجا خیلی گل وبلبله.ارزونیه دارن ذهنها رو آماده میکنن قیمتها رو به آسمون برسونن خدا ریشه ظلم ورو بخشکاند

  • ابوالفضل عسگری
    0

    اصلا مقایسه جالبی نیست (قیاس مع الفارق) چون درآمده رو هم باید موازی این قضیه دید

  • محمد
    0

    اصلا معلوم هست چی نوشتی قیمت گوشت در ایران ۳ دلار است یعنی چی؟ کیلویی سه دلار؟..... واحدش چیه ؟؟؟سه دلار برای چه مقدار گوشت؟

  • ایرانی
    0

    دوستان اگه حوصله ندارین دست کم همین یه جمله آخر متن رو بخونین که بنده خدا هم همونی رو میگه که شما میخواین بگین: "بنابراین، مشخص است که قیمت اقلام غذایی در ایران نسبت به همسایگانش اصلا پایین نیست و متاسفانه این افزایش قیمت هر روز هم بیشتر می‌شود."

    نظرات شما -
    • داداچ
      0

      داداچ ساقیتو عوض کن

  • علی
    0

    اقای برادر منظور شما از قیمت گوشت 55دلار چیست

  • امید
    0

    مگه دست دولته دولت که توی این مملکت کاره ایی نیست برید ببینید مجلس طرحی که تصویب کرده برای شرایط نامزدرئیس جمهور جدید چیه یعنی اونا میگن که باید کی انتخاب کنی وزرا هم اونا باید تایید کنن بعدخودشون خدایی مافیا ولابی گری هستندبعدشم همه ی بدبختی ها سردولت بی اختیار این خانه ازبست خراب است

  • جیبوتی
    0

    خبر فوری لطفا درامد در ایران را با جیبوتی مقایسه کنید

  • داداچ
    0

    داداچ چی زدی قیمت گوشت در ایران پونزده دلاره؟ یعنی کیلویی پونصد ؟

  • فاضل مرعشی
    0

    به دلار روز حساب کنید تا ببینید ما به لحاظ دلاری تبدیل میشیم به بهشت شهروندان دیگر کشورها.گوشت اینجا میشه ۴دلار.یا برنج میشه چند سنت

  • سید
    0

    من ی هتل اجاره کرده بودم حالا ب خاک سیاه نشستم دارم با پیک موتوری خرجمو در میارم کاش درآمد من را ب دلار حساب میکردن مث ی کارگر در امریکا اونوقت هرچه میگفتن قبول

  • رامین
    0

    اخه بیسوادی که این متن رو گذاشتی ۱۵ دلار تو کشورهای دیگه پول خرده ارزش پول ژاپن عربستان و...مگه مثل ایران چخ شده بی ارزشترین پول دنیا روایران داره واقعیت رو بنویس

    نظرات شما -
    • آرمین
      0

      ارزش پول عربستان و ژاپن هم از دلار کمتره , تنها یورو و پوند و دینار کویت و ریال قطر از دلار ارزش بالاتری دارن پس 15 دلار برای ژاپن و عربستان پول خورد نیست (البته که باز نسبت به ما خیلی خیلی وضع بیشتری دارن ولی در مقایسه با دنیا اینطور نیست)

  • عباسی
    0

    ای خاک بر سرت بی سواد

  • رسول
    0

    من نمی دانم شما قیمت دلاررا نمی دانید یاتوهم گرفته هرکیلو گوشت اگر صدوبیست وپنج تومان باشد میشه ۵دلار

  • علی
    0

    برادر بزرگوار گزارشگر قیمت در ایران چند دلار است و فلان جا چند دلار بی مفهوم و کلک بازی است. باید می فرمودی نسبت قیمت به درامد چقدر است تا نه تنها بدترین بودیم که فاصله ها داشتیم.

  • محسن
    0

    عزیزان اولا که خبرفوری فقط ترجمه کرده و اصلا مقاله مال یه سایت خارجیه , دوما بله همه درست میگن این مقایسه از نظر علمی درست نیست چون باید میانگین درآمد ( نه درآمد کارگری) در کشور ها به نسبت واحد مواد غذایی حساب بشه مثلا 100 دلار درآمد روزانه میانگین در آمریکا هست ولی 100 دلار الآن 2500000 تومان هست که با حقوق ماهانه بسیاری از افراد در ایران برابر هست ولی در نظر بگیریم که آمریکایی دلار درمیاره دلار خرج میکنه و ایرانی ریال درمیاره و بدبختی به دلار خرج میکنه نه ریال , در ضمن جملات آخر هم که توسط خود خبرفوری هست بخونید ثواب داره

  • حسین
    0

    آخه عوضی که معلومه تو از اون بادمجون دور قاب چینای حکومتی این خزعبلاتی که که داری قرقره می کنی و سفسطه می کنی الان دوسوم مردم ایران بیکارن ثانیا یک سوم که سر کارن غیر از اون دزدا که در راس هستن نه اون یک سوم که با سختی امورات می گذرانند می خوان ماهی 2800000 تومان بگیرن با دلار 25000 تومان میشود 112 دلار حالا با این دوزار پول اجاره خانه بدهد هزینه چند سر عائله و زندگی بدهد!!چه طوری در کل تو که این اکاذیب را چاپ می کنی معلومه از اون مفتخورهای وابسته به همین دزدان هستی

    نظرات شما -
    • کاظم
      0

      دمت گرم داداش خوب گفتی

  • حیدر
    0

    اولا اصلا اینگونه مقایسه توسط هرموسسه ای شده کاملا غلط است مادرامد ریالی داریم واگر براساس ريال محاسبه شود یعنی هردلار 1250تومان که این ارزش واقعی دلار است قیمت یک کیلو گوشت گوسفند هم اکنون معادل100دلاراست حیف کهمسولین ما مشکلات سیاسی رادستمایه اختلافات کرده اند وارزش واقعی پول ما راتحت الشعاع قرارداده فقط ما مردم ضررمیکنیم مسولین که اصلا درک نمی‌کنند

  • بی نام
    0

    باوجودهمه ی این قیمتایی که گفته شده یه نظرسنجی هم اگه بلدین بکنیدسوییس بالاترین دستمزدبه ملتش میده حقوق ماهیانه ثابت ازبزرگ تاکوچیک دارن بعدتوکشورایران یه کارگرچقدرحقوق میگیره حتی نمیتونه شکم زن وبچه اش سیرکنه بازم یه چیزی هم طلبکارین اگه فکرمیکنیدقیمتاپایین ببرین بالابازم تورم بیشترکنید

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      حاجی تقریبا درست میگی ولی میزان مصرف گوشت در سوئیس واقعا خیلی پایینه به خاطر قیمتش , چهار تا سرچ بزن , خارج هم اینطور نیست پول سرخ کنن بخورن

  • محمد
    0

    با سلام اولا ایران با ریال بی ارزش حقوق میگیرد و خرید اقلام می کند نه با دلار آمریکایی مقایسه چنین ارقام و رتبه جز چرندیات است اگر با دلار دستمزد ها محاسبه می شد ایران یکی از گرانترین کشورهامحسوب می شد که آمار خرید اقلام مردم در گرانی نسبت به کشورهای دیگر بسیار وحشتناک است و در ثانی همین دیروز صدا و سیما و کارمند مسئول پرداخت یارانه چهل میلیون نفر از مردم گفت با آن همه پالایش وحشتناک توانستند زیر خط خط خط فقر پیدا کنند و با افتخار صدقه یارانه صد هزار تومانی بدن یعنی نصف جمعیت ایران زیر خط خط خط فقر قرار دارند و مابقی زیر خط فقر هستند بجز هفت درصد مسوولین نجومی بگیر و دزدان و رانت خواران و قاچاقچیان ببین تو چه فلاکتی بعد از چهل سال افتادیم با تشکر

  • احسان محسن پور
    0

    مرد حسا بی چرا دروغ می‌نویسید برنج کیلویی 28تا 30تومن یک دلار کجا میشه سه دلارو نیم .مدیرامون که دزدن حداقل شما چاخان ننویسید.

  • حمید
    0

    هیچی حیف آدم که عمرشو بزاره پای این چرندیات شما یعنی یک اخبار درستی ندارید دلار حقوق میگیرند دلار خرج میکنن ریال حقوق میگیریم دلار خرج میکنیم

  • ایرانی
    0

    میگم خداوکیلی کسی که اینو نوشته و کسی که اینو تایید کرده تا منتشر بشه حالشون خوبه؟ با چه دلاری اینها رو محاسبه کردی؟ با دلار جهانگیری هم حساب کردم دیدم اشتباهه!گوشت گاو با قیمت دلار فعلی میشه 400 هزار تومن ولی توی بازار الان حدود یک چهارم این عدد است. یه کم دقت کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها