سوغات برجامی رسید / 2 فروند هواپيماي خريداري شده ATR72 وارد تهران شد

دو فروند هواپيماي ATR72 سري 600 فرانسه صبح امروز (پنجشنبه) در فرودگاه مهرآباد تهران به زمين نشست.

سوغات برجامی رسید / 2 فروند هواپيماي خريداري شده ATR72 وارد تهران شد

به گزارش خبر فوری به نقل از آريا ،مراسم ورود پنجمين و ششمين فروند از هواپيماهاي ATR72 سري 600 در آشيانه هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با حضور مسئولان و دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوايي در فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

با ورود اين دو هواپيماي ATR72 سري 600 به کشور، پنجمين و ششمين فروند از اين نوع هواپيماها، پروازهاي عملياتي خود را در مسيرهاي داخلي ايران اير در مسيرهاي کوتاه برد آغاز مي کند.
با اجرايي شدن برجام و لغو تحريم هاي ظالمانه و با امضاي قرارداد خريد 200 فروند هواپيما توسط ايران اير با شرکت هاي ايرباس ، بوئينگ و ATR، تاکنون 3 فروند هواپيماي ايرباس و 4 فروند هواپيماي ATR72 سري 600 وارد کشور شده و با ورود اين دو فروند هواپيما، هشتمين و نهمين هواپيماي برجامي وارد کشور مي شود.
در پي توافق برجام و لغو تحريم ها قرارداد خريد 20 فروند هواپيماي ATR72 سري 600 بين هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران ` هما ` و شرکت ايتاليايي - فرانسوي ATR به امضا رسيد
نخستين هواپيماي ATR72-600 در سال 2010 تحويل مشتري شد و اين هواپيما منطبق با آخرين تکنولوژي و جديدترين سيستم هاي رفاهي و ايمني در صنعت هواپيمايي جهان هم اکنون در حال پرواز است.
مدل سفارشي ايران اير قادر است 70 نفر را تا مسافت 1528 کيلومتر جا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهاي ملخي بسيار کم مصرف، ايمن و پيشرفته هزينه هاي عملياتي آن به شدت پايين و مقرون به صرفه است.
اين هواپيما قادر است در تمام شرايط جوي پرواز کند و به دليل مجهز بودن کابين خلبان به نمايشگرهاي بسيار پيشرفته امکان فرود در سخت ترين شرايط جوي را نيز دارد.
اين مدل و مدل هاي قبلي ساليان زيادي است که در کشورهاي مختلف دنيا از آمريکا و قلب اروپا تا خاور دور مورد استفاده شرکت هاي مختلف هوايي قرار گرفته و ايران اير در تلاش است بخشي از ناوگان کوتاه برد خود را با اين هواپيماها نوسازي کند.
لزوم توجه به قابليت پرواز در هر شرايط جوي با توجه به چهارفصل بودن کشورمان حقيقتي غير قابل انکار است و هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با در نظر گرفتن تمام مسايل فني، اقتصادي و صنعتي اين هواپيماها را براي ناوگان خود انتخاب کرده است.
کابين خلبان اين هواپيما از نوع شيشه اي (Glass Cockpit) است و از نظر فني و امکانات نمايشگرها، سيستم هاي الکتريکي و ساير مسايل فني شباهت هايي با هواپيماي پيشرفته ايرباس A350 دارد که قرار است 16 فروند از اينايرباسها توسط ايران اير خريداري شود.
موتور هاي ملخي که در اين هواپيما به کار گرفته شده اند توسط شرکت پرآوازه کانادايي پرت اند ويتني ساخته شدند و از نوع PW127M هستند که مي تواند قدرتي معادل 2750 اسب بخار نيرو براي پروازهاي ايمن اين هواپيما توليد کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آخوندک دست از سر فلسطین بدار و دکان دیگری بزن! ایرانیان را به خاک سیاه نشاندید ماجراجویی هایتان! دست از فضولی در کشورهای تازی بردارید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها