سنگینی سایه دغدغه‌های معیشتی بر سر قشر کارگر / یک نماینده مجلس: حقوق کارگران ناعادلانه است / طبقه کارگری فقیرتر می‌شود!

مجادله و حاشیه بین کارگر و کارفرما برای حقوق پرداختی داستانی طولانی در تاریخ بشر دارد و سابقه این مجادله به قدری دراز است که گاهی تنه به تنه تاریخ می‌زند.

سنگینی سایه دغدغه‌های معیشتی بر سر قشر کارگر / یک نماینده مجلس: حقوق کارگران ناعادلانه است / طبقه کارگری فقیرتر می‌شود!

اولین روز ماه "می" هر ساله در تقویم میلادی مصادف با روزهای ۱۱یا ۱۲ اردیبهشت ماه سال هجری شمسی، روز جهانی کار و کارگر نام دارد؛ نامگذاری اول "می" به عنوان روز کارگر به این جهت بوده که در چهارم ماه مه سال ۱۸۸۶، و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی در شهر شیکاگو، پلیس آنها را به گلوله بست در این جریان تعدادی بسیاری از کارگران کشته، عده‌ای مجروح و بعداً چهارتن نیز اعدام شدند.

کارگران اعتصابی خواستار تعدیل شرایط کار و کاهش ساعات روزانه کار از ده ساعت به ۸ ساعت بودند؛ متاسفانه اعتراضات آنها هم بی‌نتیجه بود.

دستانی پینه بسته حکایت از ناعدالتی روزگار دارد

مجادله و حاشیه کارگر و کارفرما برای حقوق پرداختی یدی طولانی در تاریخ بشر دارد و سابقه این مجادله به قدری دراز است که گاهی تنه به تنه تاریخ می‌زند؛ دستانی پینه بسته و چهره‌های سوخته زیر شلاق‌های سرد و گرم روزگار امروز حکایت از ناعدالتی و فاصله طبقاتی در جامعه دارد؛ وقتی نان را قیمت جان می‌خورند فرقی ندارد امروز چندمین روز از تاریخ است که به نام آنها ثبت شده است.

به نظر می‌رسد که برای اولین بار حقوق کارگران در غرب مطرح شده است اما مطالعه در منابع اسلامی نشان می‌دهد که قرن‌ها پیش از به وجود آمدن حقوق کار در غرب، اسلام دستورالعمل‌هایی را برای تأمین و برقراری همه جانبه تعادل در زندگی مردم آورده و برای کار و کوشش اهمیت زیادی قائل است.

مقام معظم رهبری با تکیه بر شواهدی از روایات و احادیث در بیان اهمیت و ارزش کار در اسلام می‌فرمایند: «پیغمبر دست صحابی را دید زمخت و پینه ‌بسته است؛ گفت: چرا دستت این ‌طور است؟ گفت: یا رسول اللّه! من با این دست کار می‌کنم. پیغمبر دستان کارگر را گرفت و بوسید و فرمود: «هذه ید لا تمسّه النار»؛ آتش، این دست را لمس نمی‌‌کند. عمل صالح بالاتر از این؟!..... نفس کار ارزش دارد؛ غیر از اینکه «کار» وسیله‌ اعاشه و درآمد زندگی است؛ در جای خود عبادت دیگری است.»

کرونا و بیکاری در کنار افزایش حقوق ناچیز

حقوق و دستمزد یکی از مهم‌ترین موضوعات چالش برانگیزتر مولفه‌های روابط کار در سراسر جهان است؛ به همین دلیل است که نهادهای متولی حقوق کارگران در سطوح ملی و بین المللی، روی این مقوله تاکید بسیار دارند.

شروع سال جدید برای کارگران خوشایند نبود درگیری کشور با شیوع ویروس کرونا و بیکاری بسیاری از کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی و افزایش حقوق موضوعاتی بودند که وقتی گذشته آنها را زیر و روی می‌کنیم خبری جز«امیدواریم در آینده درست شود» نیست!

ماراتن حقوق دستمزد و حقوق بدون امضا پایان یافت

طی چند سال اخیر سابقه نداشته جلسه تعیین حداقل دستمزد کارگران بدون امضای سه طرف حاضر در این جلسات یعنی نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت نهایی شود، اما امسال در نهایت ماراتن تعیین مبنای افزایش حداقل حقوق و دستمزد کارگران در ۲۱ فروردین سال جاری بدون امضای نماینده کارگران به پایان رسید؛ بر اساس توافق نمایندگان کارفرمایان و دولت حداقل دستمزد کارگران برای سالی که با بحران شیوع کرونا آغاز شد با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته و معادل یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان تعیین شده است. این رقم پایه حقوق حداقلی کارگران است که سنخیتی با تورم حاکم بر جامعه نداشته است.

در ماده ۴۱ قانون کار آمده است شورای عالی کار همه ساله موظف است میزان حداقل مزد کارگران را برای نقاط مختلف کشور و یا صنایع مختلف را با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی کشور اعلام می‌شود به گونه‌ای تعیین کند که زندگی یک خانواده تامین شود؛ آیا افزایش ۲۱درصدی حقوق کارگران با تورم همخوانی دارد؟ براساس آمارهای بانک مرکزی، نرخ تورم سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۳۱.۲ درصد و ۴۱.۲ درصد بوده که به ترتیب ۴.۳ درصد و ۶.۴ درصد بیش‌تر از نرخ تورم اعلامی توسط مرکز آمار ایران برای همین دوره زمانی است.

با تمام این تفاسیر نمی‌توانیم ادعا کنیم افزایش ۲۱ درصدی حقوق و دستمزد یک میلیون ۸۳۵ هزار تومان کفاف زندگی یک کارگر با تورم ۴۱درصدی را می‌دهد.

افزایش حقوق کارگران با تورم و سبد معیشتی خانوار تناسبی ندارد

علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی در مورد افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ به خبرنگار خانه ملت می‌گوید: با توجه به اعلام ۴۱ درصدی تورم از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت خانوار که بیش از ۴ میلیون ۹۰۰هزار تومان است، این افزایش حقوق کارگران با هزینه دخل و خرج زندگی کارگران در کشور همخوانی و هماهنگی ندارد.

وی ادامه می‌دهد: شورای کار هر ساله متشکل از نمایندگان دولت و نمایندگان گروه کارفرمایان مسئولیت تعیین افزایش حقوق و دستمزد کارگران با توجه به نرخ تورم در جامعه را دارند که متاسفانه امسال افزایش حقوق کارگران تناسبی با تورم و سبد معیشتی خانوار ندارد.

کارگران از نظر شغلی و اقتصادی در شرایط سختی هستند که این سختی ناشی از تحریم‌ها، شیوع بیماری کرونا و کم‌لطفی‌هایی است که به حق جامعه کارگری می‌شود

کمبودها تهدیدی برای جامعه کارگری است

سهیلا جلودار زاده عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در مورد افزایش حقوق کارگران و تناسب آن با نرخ تورم به خانه ملت می‌گوید: ما در طی سال‌های اخیر با یک عقب ماندگی در پرداخت حقوق کارگران روبرو بوده‌ایم که این عقب ماندگی مربوط به اجرایی نشدن قانون کار و اوضاع نابسامان سال‌های دفاع مقدس بوده است که شرایط اقتصادی کشور برای افزایش حقوق مناسب نبوده و اکثریت این کمبودها تهدیدی برای جامعه کارگری است البته در برخی از سال‌ها همکاری خوبی در راستای افزایش حقوق قشر ضعیف جامعه صورت گرفته اما لازم و کافی نبوده است.

وی در ادامه تاکید می‌کند: حق کار در کشور ما «ادا» نمی‌شود، در همه جایی دنیا کار قیمتی دارد، این فاصله قیمت پرداخت حقوق کارگران و دیگر اقشار جامعه تبعیض آمیز است؛ حق کار همان سختی کار و انرژی که شخصی در آفرینش کاری تولیدی صرف می‌‌کند را می‌گویند. متاسفانه ارزش گذاری برای کار در کشور ما ناعادلانه است، زمانی که ارزش گذاری ناعادلانه باشد قشر کارگر جزو جمعیت تحقیر شده جامعه محسوب می‌شوند و روز به روز فاصله طبقاتی در آن جامعه بیشتر می‌شود.

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگویی با خانه ملت تاکید می‌کند: در شرایط کنونی کارگران از دستمزد سال ۹۹ و کارفرمایان از شرایط اقتصادی کشور راضی نیستند اما باید مبلغی در نظر گرفته می‌شد تا براساس آن حقوق‌ها پرداخت و چرخه تولیدی کشور حرکت کند.

کارفرما یا کارگر؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: سال گذشته خط فقر در کشور ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که این افزایش حقوق پاسخگوی خرج و مخارج یک کارگر با چند سر عائله را نمی‌دهد و با تورم جامعه همخوانی ندارد، اما باید یکطرف دیگر ماجرا را هم در نظر بگیریم اکثر کارگران در بخش خصوصی کار می‌کنند و اگر به بخش خصوصی هم بیشتر از نرخ تعیین شده فشار بیاوریم نمی‌توانند به تولید ادامه دهند و مجبور به تعدیل نیروی کار و تولید و گاهی هم منجر به تعطیلی کارگاه و بنگاه تولیدی می‌شوند.

افزایش حقوق و دستمزد کارگران خود عاملی بر رشد تورمی دیگر

موسوی لارگانی افزایش حقوق را دلیلی بر افزایش تورمی دیگر در جامعه می‌داند و در ادامه تصریح می‌کند: در اوضاع کنونی که کشور درگیر بیماری کرونا است و فشار تحریم‌ها بر روی نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بیش از اندازه است باید برنامه‌ریزی دیگری در راستای افزایش حقوق و دستمزد صورت بگیرد؛ با تورم موجود در جامعه، افزایش حقوق و دستمزد کارگران خود عاملی بر رشد تورمی دیگر در کشور خواهد بود، زمانی که تولید در کشور بالا ‌می‌رود بدون شک تورم رشد صعودی خواهد داشت و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند. دولت با دادن یارانه به تولیدکنندگان منجر به کاهش هزینه‌های تولید شده و قدرت خرید کارگران در جامعه بالا می‌رود.

محجوب نماینده مردم در مجلس دهم در مورد شرایط نامناسب اقتصادی کشور تاکید کرد: تعدادی از مسئولان اعتقاد دارند افزایش حقوق و دستمزد نباید به قدری باشد که به اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌ها ضربه بزند این تحلیل‌ها زمانی درست است که حداقل معیشت برای کارگران با چند سر عائله مهیا شود.

تمام حاشیه حقوق دستمزد امسال کارگران به تورم ۴۱ درصدی تمام نشد میزان خط فقر و سبد معیشتی خانوار موضوعی دیگر بود که تمام ۲۱ درصد افزایش حقوق کارگران زیر سوال برد؛ محمدرضا بادامچی عضو فراکسیون کارگری مجلس در خصوص این افزایش حقوق در سال جاری به خانه ملت می‌گوید: انتظار داشتیم افزایش حقوق کارگران متناسب یا خط فقر باشد و مایحتاج یک خانواده کم درآمد کارگری را پوشش دهد و اگر بخشی از هزینه‌های افزایش حقوق کارگران را دولت بر عهده می‌گرفت نه تنها به کارفرمایان فشار وارد نمی‌شد بلکه تهدیدی برای بیکاری کارگران نبود.

با تمام بالا و پایین شدن رقم تورم اگر خط فقر با شرایط امروز به ۷ میلیون تومان ختم شود کم بیراهه نیست؛ حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در مورد میزان خط فقر در جامعه تاکیدمی‌کند: به نظر می‌رسد با تورم موجود ۵ میلیون تا ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان اگر پایه حقوق کارگران قرار گیرد، کارگر می‌تواند زندگی حداقلی را داشته باشد. این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که به گفته مقامات رسمی، خط فقر در شهرهای بزرگی مانند تهران به ۷میلیون تومان رسیده است.

صادقی در چهاردهمین جشنواره «نشان خدمت به قانون کار» با بیان دلخوری شدید و گلایه در مورد افزایش حقوق کارگران تصریح می‌کند: ملاک ما برای مذاکرات دستمزد سبد معیشت بود تا فاصله بین درآمد و هزینه که بسیار زیاد شده است، پر شود، اما عملا شاهد بودیم که دولت خلاف عهد کرد و رویه‌ای را که از سال ۹۷ در پیش گرفته شده بود، برهم زد. کارگران از نظر شغلی و اقتصادی در شرایط سختی هستند که این سختی ناشی از تحریم‌ها، شیوع بیماری کرونا و کم‌لطفی‌هایی است که به حق جامعه کارگری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به عملکرد تیم مذاکره‌کننده کارگری در جلسات دستمزد،عنوان کرد: می‌گویند تیم مذاکره‌کننده کارگری احساسی عمل کرد باید عنوان کرد تیمی که امسال در مذاکرات بود بهترین تیم مذاکره‌کننده در تاریخ مذاکرات دستمزد بود. آنها علمی، منطقی و مستدل بحث و از حقوق کارگران دفاع کردند و نباید خدشه‌ای به عملکرد آنها وارد کرد. کسانی که به عملکرد این تیم خدشه وارد می‌کنند در ظاهر تند و تیز از حقوق کارگران دفاع و در خفا دست‌بوسی می‌کنند.

وعده امنیت شغلی تا قدرت خرید کارگران چه زمانی عملی می‌شود

کلام آخر؛هر ساله مسئولان در آستانه روز کارگر وعده‌های مختلفی به کارگران می‌دهند؛ از امنیت شغلی تا تقویت قدرت خرید، معیشت، دستمزد شایسته و احیای قراردادهای کار دائم و الی آخر مطالباتی که هریک در جای خود جزو حقوق ابتدای آنها محسوب می‌شود؛ امسال با شیوع کرونا و در میانه تحریم‌ها این خواسته‌ها در چند سطر خبر رسانه‌ای تمام می‌شود به امید سال آینده با وعده‌های تکراری که جوابگو تورم حاکم و نیاز معیشتی کارگران در جامعه باشد، در کنار تمام منازعات بر سر افزایش حقوق و دستمزد کارگران به نظر می‌رسد در شرایط فعلی امید بستن به این مهم چندان راهگشا نباشد.

بنابراین برای بهبود کیفیت زندگی کارگران از تسهیلات و مزایای دیگری می‌توان استفاده کرد مانند حق مسکن، حق اولاد حق و... که می‌تواند در رسیدن به وضعیتی مطلوبتر امیدبخش باشد.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 88
  • رضا
    0

    همش وعده،دولت طرفدار سرمايه دار و كارفرماست،يه بهونه ي خوبم دارن تا اعتراضي ميشه حرف تعديل نيرو ميزنن

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدا لعنتشون کنه

    • مهدی
      0

      خدا از پای خودشون و خانواده هاشون دربیاره

    • سعید.ع
      0

      دولت طرفدار کارفرماس چون خود دولت و وزرا جزو بزرگترین کارفرماها هستن و اینجوری رسما از خودشون حمایت میکنن

  • علی
    0

    چرا کار گران دست آخر پس از اینکه حقوق باز نشستگان کشوری و لشکری انجام شد بعداز مدتی یعنی یکی دوماه بعد نوبت به کارگران و باز نشستگان و مستمری بگیران بدبخت می رسد چرا نباید اول وضع کارگران بازنشستگان مشخص شو‌ این گروه می باشد تاکی تبعیض

  • کاربر ناشناس
    0

    کار مند پروری تا کی تمام سختیها نصیب کارگر بوده و هست چرا همه دوست دارند کار دولتی داشته باشند بخاطر نرسید به وضع این گروه است لطف کنید تکلیف حقوق این قشر هم مشخص کنید تا دل گرم شوند

  • حمید محمدی
    0

    لعنت به دروغ ریش و قیچی دست خودتان هست فقط مردم سر کار گذاشتین

  • تارا
    0

    سلام من یه کارگرم مستاجر با یه بچه تو یه خونه۵۴متری امسال یهو صاحبخونه گفت یا ۱۵ ملیون یا ۴۵۰ اجاره بخدا کم اوردیم از کجا بیاریم با اینهمه بدبختی گرونی نمیرسونیم بخدا توروخدا یه فکری به مسکن کارگرا هم بکنین بخدا زندگیمون خیای به سختی میگذره فقط زنده ایم به زکر زندگی نداریم که حسرت همه چی تو دلمون مونده

  • ددد
    0

    اقاسلام حداقل تواین شرایط کرونایی حرف من ثابت شد که فقط ی مشت کارمند که سربرج حقوقشون بدون هیچ دغدغه وتاخیری بحسابشون واریرمیشه درحالیکه قشرصنعتی وصنعتکارمون دریغ ازیکریال درامد این روزها

  • مهدی
    0

    باسلام من تمام مسئولین رو به خدا واگذار می کنم و اون دنیا یقه همشون رو خواهم گرفت به خاطراین همه بی عدالتی که تو کشور داره موج میزنه

    نظرات شما -
    • منصور
      0

      عزیز خدا هم به من وتوواگذارکرده

  • زمانی
    0

    سرعت لاک‌پشتی حقوق کارگر، با سرعت یوزی کالا، ماشین، اجاره و.... به هیچ عنوان همخوانی ندارد، قشری ناامید،کلافه، سرگردان، ناچار و.... و البته شرمنده از نگاه خانواده خود

  • Rasool
    0

    در حال حاضر هیچ کس زیر بار حقوق اداره کار جدید نمیره هر جایی میری سر کار همه میگن حقوق از ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان بیشتر نمیتونیم بدیم اخه این چه مملکتی هست که فقط حرف توش زده میشه اما عملی توش نیست چرا رییس جمهور فقط حرف اضافه کردن حقوق کارگران را میزنه ولی در عمل هیچ کس عمل نمیکنه ۸۰ درصد ما مردم کارمون دولتی نیست که کسی هر سال حقوقمان را اضافه بکنه پس هرسال باید مقداری از خوراک خودمون را کم کنیم تا بتونیم زنده بمونیم فکر کنم سال اینده با نان خالی سر کنیم

  • سعیدبرزگر
    0

    آخه وجدان ها کجا رفته? من کارگر جوان متاهل چجوری با ۲میلیون هم قسط بدم هم اجاره هم قبوض وهزار کوفت وزهرمار.لباس که اصلا نمیشه خرید.یه جفت دمپایی شده۸۰هزار اونوقت من کارگر روزی۶۰هزار حقوقمه.چند روز کارکنم واسه خانمم یه گوشی ۳میلیونی بخرم?برنج و گوشت وروغن وپیاز ورب وزهرمار و نمیتونیم برسونیم. اخه ملاک افزایش حقوق چیه تواین مملکت???? کی میتونه با این تورم وگرونی با این حقوق سر بکنه? بخدا روز قیامتی هم هست

  • سیدمحمدایجی
    0

    با سلام .کسانیکه حرف ازعدالت میزنن بشنون.بنده با54سال سن بدلیل تحریم کاعذتعدیل شدم وبا 26سال سابقه بیمه تامین اجتماعی مدت 2/5سال است ازبیمه بیکاری بمیزان 1/5میلیون تومان حقوق وچندسرعائله ومستاجری مثلازندگی کنم.اینست حقوق شهروندی درکشورمان.شماقضاوت کنید .ضمنا جایی هم مرااستخدام نمیکند

  • فرهاد فرهادی
    0

    بنویسیم که چی گوش اگر گوش نظام و ناله اگر ناله ما انچه به جایی نرسد فریاد است. تا پایان چیزی نمونده. اندکی صبر سحر نزدیک است.

  • H
    0

    با سلام ، دولت به عنوان کارفرمای بزرگ باید تابع قانون باشد و عدالت مزدی میان کارمندان و کارگران را برقرار کند؛ و در اسلام روایات بسیاری به تکریم مقام کارگر سفارش های فراوانی به کارفرمایان شده است ؛ پیامبر (ص) می فرمایند:« کسی که مزد کارگر را کم دهد خداوند عملش را باطل گرداند و بوی بهشت را که از مسافت 500 ساله به مشام می رسد بر وی حرام کند، ایشان در جایی دیگر چنین فرمودند که؛ «کم دادن مزد کارگر از گناهان کبیره است.»

  • ریحانه
    0

    انقدررفتار کار فرما نسبت به کار‌‌ گراش زشت زننده شده که حقوق ناچیز کار گر با صدتامنت به او میدهند انگار ارث باباشونو میدن آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه به خدا اگر ساکت بمونی وکاری نکنی گله تو پیش جدتت حضرت علی می کنم دست چه کسی پشت پرده است که قشر کار گر باید اینجور رنج بکشه

  • سعید.ع
    0

    برای کارگران افزایش حقوقی در نظر گرفتن که با تورم سوری و غیر واقعی سال 98 محاسبه میشه , ولی ی بررسی ساده نشون میده در سال 99 اکثر اجناس چندین برابر شده, اجاره خانه بشدت بالا رفته, هزینه حمل و نقل افزایش پیدا کرده و تنها چیزی که آید کارگران شده فقط و فقط شعارهای الکی و عکس های یادگاری جهت تبلیغات هستش

  • بینام
    0

    اینهاازبرکات جمهوری اسلامی است که به کارگرظلم میشه

  • تورم ۴۰درصدنه ۴ درصد
    0

    واگذارتون به ایه ایه های قران به خاطر غرور خرد شده این مردها همه چیز یک کارگر ومرد غرورشه واگذارتون به ایه ایه های قران ۱۸۰۰پول ابه پول برقه پول گاز پوه اجارس پول کتاب بچه هاس پول شهریس پول دارو پول دکتر ..

  • محمدرضا دل انگیزان
    0

    سلام علیکم ارزش کارگران درآن حد است که پیامبر ما می فرماید من دست کارگران را می بوسم چه فایده که دولت های ما بویی از دین داری ومسلمان نبردن

  • وحید شعبانیان
    0

    قشر کارگر باید حمایت شود. قشر کارگر از اول انقلاب تا کنون بر مبانی نظام پایبند بوده و هست. اگر این انقلاب انقلاب پا برهنگان هست باید از قشر ضعیف حمایت کرد. در این ایام که همه چیز دو تا سه برابر شده حقوق کارگر هم باید حداقل دو برابر شود!

  • حسن صالحی
    0

    سلام کارماکارگراانجام میدیم پول به جیب کارفرمامیره این چه عدالتی هستش پس کی به دادمامیرسین مابایدبه کی بگیم دیگه خسته شدیم

  • داوود سیاسی
    0

    تعیین تکلیف دستمزد کارگران مث تصمیم گیری واسه یه بچه یتیمه که هیشکی حمایتش نمیکنه کفره ولی خدام حواسش به ما نیس،قربونش برم

  • بی نام
    0

    خدالعنتشون کنه که اصلا فکر ما کارگران وباز نشستگان تامین اجتماعی نیستند آخه با حقوق1500میشه زندگی کردخدا انشاالله حق مارا ازاینها بگیره

  • الی
    0

    چرا وقتی کار کارخونه ها فقط با کار کردن کارگرهای بدبخت راه میوفته ،انقدر بهشون ظلم میشه حقشون پایمال میشه مسلمٱ اگر کارگری نباشه کاری انجام نمیشه،همه یجورایی مدیونه کارگرها هستن

  • ava
    0

    سلام متاسفانه بر خلاف فرمایشات حضرت آقا مبنی بر سال جهش تولید و حمایت از تولید متاسفانه دولت حامی سرمایه دار حاضر نیست حداقل کمکی مبنی بر افزایش حقوق طبق تورم اقدام کند در حالی که تولید کنندگان هر روز قیمت تولیدات خود را افزایش میدهند

  • حسن
    0

    باسلام بااین عدالت هیچ حرفی برای گفتن نیست

  • رسول
    0

    ولله با این حقوفگقا نمیشه زندگی کرد و همیشه باید شرمنده خونوادت باشی چرا درک نمیکنییییییید

  • میلاد
    0

    سلام من جوانی ۲۷ساله هستم که کارم زباله گردی هست و توی این روزهای کرونایی هم سر کار میرفتم یک ریال هم از دولت کمکی دریافت نکردم حتی مردم دلشون میسوزد وقتی میبینن از مجبوری دستم توی سطل آشغالها هست بخدا آرزوی مردن میکنم کاشکی کرونا راحتم کنه از این زندگی الان خسته هستم خیلی حرف تو دلم هست که چند روز فقط باید بنویسم او تموم نمیشه ...خدایا شکرت

  • حبیب اله علی قورچی
    0

    من کاگر هستم همش گرفتارم بیکاری بدبختی اجره نشی

  • علی
    0

    من یک کار گر ساده هستم که دارم مهریه می دم نمی دونم پول ۲۰۰۰۰۰۰۰ دو ملیون را خرج خودم کنم یا بااین گرونی ارز وسکه مهریه خانم را بدهم هرروز که از خواب بیدار می شیم می بینی که اجناس گران تر شده نصبت به روز قبل پس ما قشر ضعیف فکر کنم باید بمیریم

  • زاهد
    0

    من یک کارگرم حقم این نیست حق من رو بدین به پول دارها و بالا دستی ها حق من پیش خداست در این دنیا نگیرم در اون دنیا می گیرم ما که فقیر به دنیا اومدم بزار فقیر هم بمیریم در عوض وجدانی راحت داریم

  • فاطمه سنجابی کرمانشاهی
    0

    باسلام من باوجود سرپرست خانوار بودن بخاطر بیماری کرونا تازه بجای حمایت از ما مارو تهدید به اخراج کردن

  • مهدی شمس
    0

    سلام وخسته نباشید به مدیرانی که حق کارگران را نا عادلان حساب میکنن من یه کارگر هستم که حفوقم نا عالان به من میدن تقاصا دارم که یه کمی به فکر کارگر باشید

  • مرتضی
    0

    سلام دغدغه من کارگریعنی یک نگاه برابر با طبقات دیگر جامعه یعنی برخورداری از یک درآمد برابر با طبقات دیگر جامعه یعنی یک زندگی راحتر برای خانوادهامون برای بچه هامون یعنی امنیت شغلی یعنی نفس کشیدن مثل طبقات دیگر جامعه یعنی خارج شدن از یوق تبعیض در این جامعه یعنی یک نگاه انسانی به من کارگر یعنی یه حقوق و نگاه برابر مثل کارمندان دولت در این جامعه یعنی عدالت آیا عدالتی برای من کارگر در این جامعه هست؟

  • پرویز خسروی
    0

    سلام مسئولین ومرفعین بی درد چه می دانند کارگر یعنی چی؟کارگر برای آن ها همان برده داری قدیم است .آنها چه می دانند کارگر هم خانواده دارد .تاحالا شده مسئولی فقط یک روز ساعت پنج صبح تا ۵بعد ظهرسر کار باشد و بعد از کار هم سه چهار ساعت هم در مسیر برگشت به خانه باشد؟شده یه ماه حقوق نگرفته باشن بدون اینکه از جای دیگر هم درآمدی داشته باشند ؟شده برای یک روز مرخصی التماس ده نفر را بکنند اگر آن هم موفق به گرفتن مرخصی بشن .شده مسئولتون سرتون داد بزنه و هرچی دهنش بیاد بهتون بگه نتونی به خاطره یه لقمه نان چیزی بهش بگی؟و...

  • Hamid
    0

    فقط میگم خدا لعنت کنه دزدان این مملکت که از خون کارگر تغذیه میکنن.

  • حمیدرضاعزیزی
    0

    پدری کارگر که شرمنده بچه اش بشه و نتواند حداقل امکانات بازی را براش مهیا سازد بالاتر از شرمساری است .واقعا عجب نظامی داریم که طرفدار سرمایه داراست ..

  • س ق
    0

    ماهنوزحقوق برج ۹سال گذشته نگرفتیم وازاول سال ۹۹کارگاهمون بخاطرکروناتعطیل شدوبرای بیمه بیکاری ثبت نام کردیم تاالان شتردیدی ندیدی

  • مهدی رشیدی
    0

    اخه حرفی برا گفتن نمی مونه اگه حرفی هم باشه به کی باید بگی که ارزش داشته باشه ای خدا

  • M
    0

    هروقت بشیم کشور عادی حقوقامونم دلاری میشه.چون درهرصورت خرجمون که دلاریه

  • هوشنگ
    0

    بنام خدا کارگرالان بابَرده قدیم چه تفاوتی دارد،همان زحمت زیادودستمزدناچیزکه بااین گرانی کَمروقامت خم کرده،هموطنان باورکنیدکه درهراداره ای بین کارگروکارمندرسمی دیوارتبعیض کشیده شده وبعضی ازکارمندهای رسمی به چشم حقارت به کارگران نگاه میکنندآنهم بخاطراستخدامیشان،کاش انسانیت بود،چقدآرزوهای برآورده نشده وچقدشرمندگی هادرمقابل خانواده داشته باشیم.تاکی بایددادبزنیم وفریادرسی نباشد.فقط از ابراهیم زمان، حضرت حجه الاسلام ابراهیم رئیسی تقاضای عدالت راداریم.خواهشمندم این مطلب را به گوش شنوا و قلب پاک وچشمان بینای ابراهیم زمان برسانید

  • Alihesari
    0

    واقعابااین هزینه های سرسام آورمعیشتی ومشکلات صدچندان قشرضعیف کارگری؛وزیرمحترم کار؛دبیرخانه ی کارگر؛کارفرماونماینده کارگران؛چه تدبیری دربرابرتورم برای درنظرگرفتن کف دستمزدهاومزایای کارگری داشته ودارند؟آیاخودمسوولین بادومیلیون ونهایتاسه میلیون دستمزدچندروزمیتوانندگذران زندگی کنند؛تورم بالای۴۰درصدکجا؛افزایش دستمزد۲۱درصدی کجا؛این نابرابری وبی عدالتی درکدام کفه ی ترازوی عدالت می گنجد؟!

  • غ
    0

    صب تاشب جون بکن بازم هشتت گرونهته،اینم شدزندگی؟اون پدرسوخته ایکه میگه کارهست جوون دل بکارنمیده من یک جون تاچندسالگیم بایدجون بکنم تابتونم ازدواج کنم؟ وقتی درامدم به خرج ومخارج زندگی نمیخونه؟کرایه خونه بدم یاپس اندازکنم؟هرروزهم که داره گرونی بیشترمیشه،تاوقتی مسئولین مادریک دنیای دیگه زندگی میکنن ومن وهم سال من تودنیای دیگه این بدبختی همچنان ادامه داره، مسئولین عزیزمردم روبه بهشت نمی بریدحداقل به سمت جهنم هول ندید،فقربی دینی میاره شکم خالی نصیحت حالیش نیست

  • رضا
    0

    حقوق کارگرها خیلی پایینه با تورم سالانه نیز برابری نمیکنه لطفا مسولین محترم رسیدگی کنید

  • زهرا بهلولی
    0

    من از کارگر بازنشسته که مستاجره خبر دارم و میدونم زیر بار این گرانی و افزایش اجاره خانه ها هم کمرش شکسته هم نفسش بند امده

  • داود
    0

    سلام. قشر کارگر دیگه توصیفی نداره. تازمانی که مشغول است بدبخت وبیچاره است ووقتی بازنشست میشود بدبخت تر وبیچاره تر. اصلا این قشر از برده های دوران برده داری هم بیجاره تر هستند. دیگه سیلی هم صورتشان را سرخ نمیکنه چون شرمندگی از خانواده نقش دائمی بر چهرشان بسته است. با حقوق ماهیانه کمتر از ۱۰۰ دلار وهزینه هایی که با دلار ۱۶۰۰۰ تومانی باید پرداخت کنه. فقط هستند چون نمیتوانند بروند. دیگر توانی نموده. به وضع معیشتی ایشان وخانواده شان نگاه کنید، به طرز پوشش انها نگاه کنید که شاید سالها باشد حتی نتوانسته باشند یکدست لباس خرید کنند. مملکتی بااین همه ثروت ومعدن ونفت نباید این باشد. عده بسیار کمی بهر شکل در بهترین رفاه زندگی میکنند واکثریت بیش از۹۰٪ در فقر وگرفتاری. اینهمه دزدی وسرقت وقتل وخودکشی وقاچاق ومواد مخدر وفساد وتن فروشی و... فقط از گرفتاری ونداری است. چرا باید اینهمه به این قشر ظلم بشه؟ البته ۷۰ میلیون مردم در طبقه فقر هستند وفقط صبح سختی را به شب دردی میرسانند. حرف زیاد است واینا مجال نیست.

  • محمدرضارازکردانی کدعضویت 82102193244751 خانه کارگر
    0

    بنده کارگرساختمانی دارای کارت عضویت وکارت مهارت که چندین سال هستش با سختی مشقت زندگی میکنم با این ویروس که اومده واقعا دارم نابود میشم مستاجر هستم دو فرزند دارم بزرگ شدن بچه هام نه میتونم براشون زن بگیرم که خانواده تشکیل بدن نه از خرج مخارجشان برنمیام دارای کد ملی 6179019851 تورو خدا شماهارو قسم میدم به قرآن کمکم کنید چندین بار یارانه معیشتی دادن ولی به من تعلق نگرفت چرا برای چی من که وضعیتم به قدری خرابه که الان دو ماه هستش کاریه خونه ندادم التماستان میکنم کمکم کنید

  • سعیدمهور
    0

    سیر خبر گرسنه نداره.کارگری که خسته از سرکار میره خونه صبح میاد میبینه کارت پرسنلیش نیست باید چی بگه...

  • ز ج
    0

    کارگر با برده داری قدیم چه فرقی دارد واقعا متاسفم که در روز جهانی کارگر روز معلم که از قشر زحمت کش کشور است تبریک گفته می‌شود کارگر قشر عظیم این مملکت است چرا واقعا قشر کارگر اینقدر مظلوم و بی اهمیت جلوه داده می‌شود آن از حقوق این هم از ارزش معنوی؟؟؟!!!

  • مهدی فلاح
    0

    باعرض سلام اولین حقوق۹۹بادوبچه رادریافت کردم۲۲۵۸۰۰۰هزارتومان که درصحن علنی مجلس گفتن۲۸۰۰۰۰۰هزارنباید کمتر بگیردیک کارگر پس کجا رفت پس چی شد اقایان میلیون بگیر ایابااین حقوق واقعا میشود زندگی کرد

  • بختیاری
    0

    اشکی که به پلک مرد می آویزد قانون غرور را بهم میریزد،،،،،،،،، روز کارگر برهمه زحمتکشان بی نام و نشان مبارک

  • فرشاد
    0

    کارگر بودن را باید فقط چشید تا بفهمی کارگر یعنی زحمت همه رو کشیدن و اخر محتاج ماندن برای نان شب کارگر ها کاش فقط دقدقه هایشان میزان حقوقش بود اما افسوس که کارگر دلهره فردا و تداوم کارش را دارد و همین باعث میشود که در برابر هر تهدید و هر حرفی سر خم کند که مبادا کارش را از دست نرهد کارگر هر روزش اضطراب است که با فقر از حقوق ناچیزش در هم امیخته است ای کاش این مسئولین که جز حرف زدن هیچ چیزی نمیدانند کمی در حق این قشر بودند باور کنید قیامتی هم وجود دارد

  • م ق
    0

    سلام خدا قوت به تمام اقشار زحمت کش مثل. خودم منم از قتی که دست چپ راستم فهمیدم توبازار کار بودم زحمت کشیدم توهر ارگانی بودم بعد چندسال به علت تعدیل نیرو از کار بیکارشدم الان که 43 سالمه باسابقه بیمه 15سال نه بیمه دارم نه جزو کارگرا م حق بیمه خودم نمیتونم بدم بیمه سلامت نیستم با این وضعیت بیماری که همه کشور درگیرشدن یکروز کار دارم ده روز بیکارم نه کمکی نه سبدحمایتی نمودونم چکار کنم با 5سرعایله خدا به دادمون برسه چون خیری از بنده خدا تواین چند سال زندگیم به مان سیده لاحول ولا قوة الابالا علی عظیم

  • موسی کوهکن ۹
    0

    من یک کارگر ساختمانی هستم به فاطمه زهرا وضع ما کارگرها خیلی خراب است باور دارید که ما گوشت قرمز درسال گیر ما نمی آید چرا دولت به فکر این قشر نیست من ۳۰ سال است مستاجر هستم وهنوز صاحب یک چهار دیواری نشدم و مسکن ملی هم که ثبت نام کردیم می گویند باید خود شما ۳۰۰ میلیون پول از خودتان داشته باشید ما بر کرایه خونه مان موندیم

  • حسینی
    0

    حقوق یه ماه کارگر را تقدیم مسولین میکنیم اگر توانستند با این حقوق 10روز از یک ماه را بگذرانند

  • اشرف السادات موسوی فخرزاده
    0

    با سلام ،دغدغه یک کارگر نگرانی اون از فردای خود و خانوادش هست از اینکه با کار سخت میتونه کنار بیاد ولی با سفره خالی و عقب افتادن اجاره خونه و نداشتن آیندهای نا معلوم نمیداند چه کند او چیز زیادی نمیخواهد جز حقوق به حق خودش یک کارگر امیدش به خدا را از دست نمیدهد ولی از کسانی که دم از عدالت و ایمان و مسلمانی میزنند توقع داره که حداقل به سخنان پیامبر گرانقدر احترام بگذارند و قبل از اینکه عرق کارگری خشک شود حقوق او را پرداخت کنند عمل کنند. اگر دولتمردان حقوق به حقه یک کارگر رو ندهند و با کار زیاد و حقوق کم حق او را پایمال کنند برای او این میشود که اگر از دری فقر وارد شود از در دیگر ایمان میرود اگر شما که رئیس دولت هستی و لباس پیامبر بر تن داری و بزرگترین کارفرما هستی حق کارگر را ندهی او از دیگران چه توقعی میتواند داشته باشد.به امید لحظه ای که هیچ کارگری به نان شبش محتاج نباشد و عدالت اسلامی آرامش وجودش باشد.انشالاه

  • هادی
    0

    کارگر در این کشور هیچ جایگاهی نداره صدای کارگر را فقط خدا میشنوه

  • تمشکال
    0

    21 درصد افزایش حقوق کارگران در سالجاری افزایش یافته کارفرمایان 30درصد تا الان روی قیمت تولیدات خود آورده اند در واقع مردم ایران علاوه بر پرداخت افزایش حقوق کارگران 10درصدی هم به کارفرمایان سود می رسانند . آن وقت وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی آقای محمد شریعتمداری یک طرفه به نفع کارفرمایان مصوبه افزایش دستمزد کارگران را امضا می کند بعد در رسانه ها اقرار می کند که حقوق کارگران مطلوب نیست و اشک می ریزد !!! با چنین مدیریتی ضعیف کارگران عزیز کشور ما برای مخارج زندگی خود بعد از شیفت کاری باید ( زباله گردی ) هم بکنند !

  • عمله
    0

    11 اردیبهشت روز برده داری مدرن به کارفرمایان برده دار مبارک !!!

  • سپند
    0

    کارگر شرکتی در بانک هستم نیروهای تازه وارد قراردادی بانک به امثال من که بالای ۱۶سال در آنجا جان کنده ایم به هم سفارش میکنند به شرکتیها روندین اینها شرکتی ای بیش نیستند بله وقتی حقوق من شرکتی بعد از ۱۶سال کار دومیلیون سیصد هست و حقوق آنها با دوسال سابقه ۸میلیون تحصیلاتمان هم کاملا مشابه فقط من در این سیستم پیر شده ام و اونها تازه نفس.... حقوقی که برای ما از جیب بانک پرداخت میشود بالای چهار میلیون تومان هست ولی فقط دومیلیون و سیصد هزارتومان به ما پرداخت میشود و مابقی سهم شرکتی هست که مدیران بانک سهامدار آن هستند متاسفم برای این شکل از عدالت

  • مدینه تامرادی
    0

    سلام من شوهرم کارگر ساختمانی هست الان که این بیماری اومده کار نیست ..من دوتا بچه دارم واقعا زندگی برای ما خیلی خیلی سخت شده ...از کجا بیاریم دوماهه شوهرم کار نکرد خرخرجم واقعا بلاست کلی قسط وام داریم تورا بخدا یه فکری به حال کارگرای ساختمانی بکنید

  • سعید کریمی
    0

    منو بخاطر نداشتن پارتی از کارخونه بیرون کردن ای لعنت به هر کی پارتی نداره مستاجرباشی بیکارت کنن بیچاره شدم کیست که مرا یاری کند والا دلتون خوشه کی به حرف ما گوش میده اینا میگن پول نداری برو بمیر والا خدا هم دیگه قبول ندارم

  • غلامرضاعباسی
    0

    سلام من کارگرم وشبوروز به جای دعا فوش خارومادر به مسولین میدم وفقط نفرین میکنم شرمنده کاردیگ ای از ماقشرکارگربرنمیاد

  • مهدی
    0

    سلام اخه خود دولت میگه سبد کارگری 4میلیون و 900 هزار تومن بعد به حرف خودشون هم همل نمیکنن کارگر کف حقوق باید پدر خودشو دربیار تا بتونه 3 تومن حقوق بگیر با 3 تومن چکار میشه کرد مستاجرم باشی که دیگه موستت کندست

  • سایه
    0

    خاک دو عالم بر سر کارگری که با این افزایش حقوق حقیرانه از این به بعد رای بدهد ... وقتی که در سرزمین آبا و اجدادیمان با ما مانند یک مهاجر و بلکه حقیرتر از یک مهاجر برخورد میشود و دولت و حکومت برای کارگر ارزشی قائل نیست ، باید این حکومت و دولت را تحریم کرد ... کارگران لطفا اگر مصوبه حقوق کارگران اصلاح نشد ، از این به بعد هرگز و هرگز رای ندهید و در مناسبات دولتی و حکومتی شرکت نکنید ، همان کارکنان کشوری و لشکری و خود آقایان و مسولین ( فرعونیان زمان ) این وظیفه را انجام دهند ...

  • حسام الدین خراسانی
    0

    بدون سلام من در حال حاضر یک کارگرم آن نماینده ای که فقط 20 میلیون تومان حقوق از مجلس میگیرد و از چند جای دیگر بیشتر از حقوق مجلس بخاطر نمینده بودن دریافت میکند چطور درد مرا میداند من با روزی 13ساعت کار 3 میلیون در آمد ندارم ولی آقایان در حکومت از مال ما میخورند و وقتی حقوق کارگر را میخواهند تعیین کنند یاد تورم میفتند تورم را خودشان ایجاد میکنند و چطور یک فرد با حقوق 40میلیونی حق دارد برای ما حقوق زیر دو میلیون تعیین کند این نمیندگان در این 40سال چه قانونی به نفع کارگر رقم زدند فقط ما فقیرتر شدیم و نمایندگان پزش را دادند من نمیدانم این محجوب نماینده چند دوره مجلس که نماینده کارگران هست چه کاری برای کارگر کرده است که الان پست ترین شغل کشور شده است در صورتی که تمام وسایل زندگیتان توسط کارگر تولید میشود ولی کمترین حقوق نصیبش میشود شما هم با روایت نمیخواهد سر مردم را کلاه بذارید که همین تنگنا اگر سراغ بزرگترین آدمهای دنیا میامد دست به کارهای خطرناکی میزدند من شما را به یک چالش از فرد نخست مملکت تا رییس جمهور و ... دارم بیایید یکماه حقوق ماهیانه و روش کار کردنمان را با هم عوض کنیم ببینیم شما طاقتش را دارید پشت میز نشستن و تصمیمات غلط اختلاس و.. که کاری ندارد بیایید یک ماه کارگر معدن شوید شما که دم از اسلام میزنید حضرت علی چاه کن بود شما هم بییاید صحرا و کار امامی که حکومت آن را تو بوق میکنید را انجام دهید با حقوقی که خودتان برای ما مشخص کرده اید ...اگر مرد میدانید آدرس بدهم تا حضور پیدا کنید البته فکر نکنم....خدایا کو گوش شنوا از این همه ظلم و نابرابری وبی عدالتی یا حق

  • مریم
    0

    باسلام.چرا به فکر کارگر نیستید .چرا حقوقها رو بر طبق تورم زیاد نکردید.میدونید ما چقدر بدبختی داریم..ما بخاطر کار از شهر وپدر و مادر گذشتیم ودر شهر غریب زندگی میکنیم .اینم از خقوق ما..لااقل سن باز نشستگی روکم کنید ما بریم خدمت پدر ومادر باشیم بهتر ثواب میکنیم.ماشدیم اصحاب کهف .هر وقت میریم خرید اجناس چند برابر شده.این انصاف نیست بخدا.ماهم خدایی داریم.

  • زیر ذره بین
    0

    متاسفانه اغلب رسانه ها از صدا و سیما گرفته تا روزنامه ها و رسانه امسال اهمیتی به ( روز کارگر ) ندادند . در واقع همه اینها دوست دارندکه این روز نباشد ! آن وقت برای ( عبارت جهش تولید ) برای خودنمایی در همه این جا ها حرف می زنند و راهکار می دهند ... !! مردم این رفتار شما ها را می فهمند

  • ستایش
    0

    چرا معلمها خودشون رو قاطی کارگرها میکنن ؟؟؟؟؟؟؟ بیمه طلایی نداری که داری ، وام های جورواجور نداری که داری و هزاران مزایای دیگه ... اونوقت خودشون رو با کارگر زحمتکش که هیچ مزایایی نداره ، در یک سطح میدونن !!!!!!!!!!! روز معلم رو تمامی سایتها و شبکه های اجتماعی هزاران بار تبریک میگن و کلی به به و چه چه ولی روز کارگر رو با هزاران ادا اطوار و تمسخر به زور یه تبریک میگن !!!!!!!!! اینقدر کارگر خوار و حقیر شده ... لعنت خداوند بر باعث و بانی ظلم بر کارگر ... تف به روح پدر و مادر مسوولین این نظام کثیف و فاسد ... ریشه کن و نابود شوید خیلی زود الهیییییییی ...

  • گمنام
    0

    مشکل اینجاست که هم کارگران زحمتکش و هم مسولین دزد و حقه باز و فرعون ،دم از عدل علی میزنند !!!!!!! عدل علی به چه کار می آید .مردان خانواده ها را به جرم کافر بودن میکشت و بعد برای خانواده هایشان غذا میبرد !!!!!!! آن هم بخور و نمیر !!!!!!!! در حالیکه در قرآن ، کلام خداوند ، آمده : هیچ اجباری در دین نیست . برادران و خواهران کارگر آگاه شوید : ما فقط و فقط خواهان عدل الهی و عدل خداوندی هستیم و لاغیر ... به امید نابودی و ریشه کن شدن حکومت فرعونی و ظلم به امید خدای بزرگ و یکتا .

  • حسن اسدي
    0

    با سلام فرق كارگر با كارمندان لشكري و كشوري سنوات 30سال صفر مزاياي شغلي با عناوين مختلف در فيش صفر وام شغلي با عناوين مختلف در فيش صفر وام مسكن صفر چك كارمندي صفر اعتبار بازار صفر اشتغال مداوم صفر حمايت صفر پشتيبان صفر ترس از بيكار شدن، لحظه اي و .....

  • حسن
    0

    سلام امسال که دیگه روز کارگرروهم نابود کردن وروزی به نام روز کارگر نبودومسئولین هم یک تبریک خشک وخالی به کارگران نگفتندوبسیار هدفمندکارگران رابرده میدانند مرگ عدالت به وضوح دیده میشودهمه سختی هابردوش کارگر چرخ اقتصاد بردوش کارگر جهش تولید بردوش کارگر ولی حیف'''''''' به امیدروزی که منجی عدالت همه مستکبرین عالم رابه سزای اعمالشان برسانداللهم عجل لولیک الفرج یاصاحب الزمان'.

  • منصور
    0

    سلام خداوکیلی این حقوقه که دولت به کارگرتعین کرده این پول توجیبی بچه هاشونم نیست خدایی اگه کارگران نون خالی هم بخورند این حقوقها کفایت زندگی آنها نیست چه برسه که میوه مثل سیب و پرتغال وغیره بخرم که هرکدام کیلویی سیزده هزارتومان باید پول بدهنداین حقوق برای هزینه قبوض فقط کفایت میکندوبس

  • منصور
    0

    آخه خدایی بااین کارهاشون که سرملت و کارگران زحمتکش مامیاران حتما فردادنبال رای برای کرسی خودشان هم هستن خدایی به این جماعت دزدرای دادن حرام است

  • قربانی
    0

    سلام من کارگر ساختمانی هستم چرا کسی فکری برای بیمه ومشیعت مون نمیکنند

  • میثم زینلی
    0

    به حال این کشور و مسولاش باید گریه کرد.....سال نود ونه با حقوقی که اضافه کردن باید دقیقا چکار کنیم؟؟؟گرونی های 99که داره کمر میشکونه د اخه بی انصافا....کارفرمای شرکتمون هم اضافه کاریامون رو برداشته این ینی با حقوق کمتر از سال 98 بایدتو این گرونی زندگی کنیم....نه خونه ای نه ماشینی نه پس اندازی تکلیف ما چیه تو این به ظاهر مملکت

  • ستی
    0

    یه عده کارگران بیمه ندارند . بقیه کارگران هم بیمه تامین اجتماعی دارند که به هیچ دردی نمیخوره . مهمترین هزینه ها مثل هزینه های دندانپزشکی را که چندرغاز حقوق کارگر جوابگو نیست ، پوشش نمیدهد . در سرزمین مادریمان ، مثل یک مهاجر و حتی کمتر از مهاجران با ما برخورد میشود . مسولین کثیف این نظام منحوس و پلید ، فقط خودشان و کارکنان لشکری و کشوری را شهروند میدانند ... ان شالله که مام وطن ، نابود و محوتان کند . به امید خدای بزرگ .

  • بی نام
    0

    امروز در یک برنامه تلویزیونی داشتن روز کارگر رو تبریک میگفتن. بالاخره یادشون افتاد ، این کشور کارگر هم داره . البته کی بهشون یادآوری کرده ؟ خدا داند . لابد روز کارگر رو تبریک گفتن که سر کارگر مظلوم رو شیره بمالن که به یادتون هستیم . دوست عزیز ، مجری محترم : آنچه از دل برآید ، بر دل نشیند ، بیخود زور نزن . در ضمن یه کم واسه تبریک روز کارگر دیر نشده ؟؟؟؟؟ به قول قدیمی ها : لباس بعد عید واسه تن چنار خوبه . و در نهایت اینکه ، دیگه ما کارگرها با این ادا اطوارا خام نمیشیم . ما حقمووووون رو میخوااااییییییم .تمام .

  • ستی
    0

    وزیر کار ( وزیر ظلم به کارگر ) اعلام کردن : در مورد افزایش حق مسکن مذاکراتی میشود . اگر راست گفته باشن ( چون سالهاست ما از وزرا جز دروغ چیزی نشنیدیم ) باید بگم که : بسیاری از کارگران فقط پایه حقوق رو دریافت میکنن و افزایش مولفه های حقوق تاثیری در حقوقشون نداره . بنابراین ؛ جناب وزیر ظلم به کارگر ، زحمت نکش . آب در هاون کوبیدنه . تنها راه برقراری عدالت برای تعیین حقوق کارگران فقط و فقط اینه : پایه حقوق کارگران با پایه حقوق کارکنان لشکری و کشوری برابر ( تاکید میکنم برابر ) بشه و لاغیر ... و من الله التوفیق ...

  • گمنام
    0

    کیست که ما کارگران را یاری کند ؟ کیست که ما کارگران را یاری کند ؟ کیست که ما کارگران را یاری کند ؟

  • سایه
    0

    مرگ بر کارگری که از این به بعد رای بدهد و در مناسبات حکومتی شرکت کند ....

  • گمنام
    0

    هل من ناصر ینصرنی ؟ هل من ناصر ینصرنی ؟ هل من ناصر ینصرنی ؟

  • حامی
    0

    چرا کانال خبر فوری با این همه ادعا و در بوق و کرنا کردن خبرها ، سخنان رهبر در دفاع از کارگران زحمتکش را نشر نداد ؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مدافع حقوق زحمتکشان و افراد تحت ظلم هستید ؟!!!!!!!!!!!! خدا را شکر که زلزله هم آمد و بهانه ای شد که سخنان رهبر در تاریخ پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۹ که در دفاع از کارگران ایراد فرمودن را منتشر نکنید و بدین صورت رسوا شوید . چنانچه کانال خبر فوری این سخنان را نشر ندهد ، خائن به کارگران است و در ظلم وزیر کار فاسد و ظالم و پلید شریک و مدیون جامعه کارگری است . و من الله التوفیق ......... تا سیه روی شود هر که در او غش باشد ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      با سلام مقام معظم رهبری در تایخ 17 اردیبهشت در خصوص مجموعه های تولیدی دیداری داشتند، https://www.khabarfoori.com/detail/1863410/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8---%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C:-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B4%D9%88%D8%AF با دقت بیشتری مطالب را دنبال کنید

  • حامی
    0

    ما کارگران سالهاست تحت ظلم از سوی ظالمان و فاسدان هستیم . زلزله و بدتر از زلزله ترسی در ما ایجاد نمیکند . حواسمان کاملا جمع است . دست از قدرت طلبی و پلیدی بردارید ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها