در ترکیه، کشور همسایه ایران حداقل حقوق ماهیانه چقدر است؟

کمیسیون وزارت کار ترکیه میزان حداقل حقوق ماهیانه کارگران برای سال آینده میلادی را ۲ هزار و ۳۲۴ لیره (معادل ۳۹۱ دلار آمریکا) تعیین کرد.

در ترکیه، کشور همسایه ایران حداقل حقوق ماهیانه چقدر است؟

زهرا زمرد سلجوق، وزیر کار و امور اجتماعی ترکیه، با اعلام اینکه تورم سالیانه ۱۲ درصد پیش‌بینی شده است گفت با افزایش میزان حقوق‌ها به میزان ۱۵ درصد به قول‌مان وفادار ماندیم که نخواهیم گذاشت کارگران ما در اثر تورم خرد شوند.

کمیسیونی که حداقل حقوق ماهیانه در ترکیه را اعلام می‌کند متشکل از ۱۵ نماینده متعلق به کارگران، کارفرمایان و دولت است. اتحادیه‌های کارگری پیشتر تقاضای حقوق ماهیانه حداقل ۲هزار ۵۷۸ لیر (معادل ۴۳۴ دلار) داشتند.

در مقایسه با ترکیه، حداقل دستمزد کارگران در ایران در سال ۹۸ شمسی یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان (معادل ۱۱۴ دلار) تعیین شده است، عددی که نشان می‌دهد حداقل حقوق کارگر در ایران، یک‌سوم حداقل حقوق کارگر در ترکیه است.

ترکیه در سال گذشته با بحران‌های اقتصادی روبرو بود و در اثر تنش با آمریکا، ارزش لیر این کشور به دفعات دچار سقوط در برابر دلار آمریکا شد.

منبع: یورونیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سامان
    0

    این گزارش هست ..برای مردم فقیر ایران هیچ توفیقی نیست .چون عدالت وجود ندارد ....

  • موشک انداز
    0

    بابا اینا جیب ما رو نزنن چیزی ازشون نمی خواهیم دادا

  • بدرالدین
    0

    امیدوار بود آدمی به خیر کسان مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان. " شیخ اجل سعدی "

  • مرتضی
    0

    مسعولین ایران : بنزین در ترکیه 2 برابر ایران است چرا نباید مثل آنها باشیم . مردم : از نظر حقوق چی ؟ مسعولین ایران : وقت نمازه !!!!!!

  • دادا
    0

    یک یک مسیولین رو‌ اگه یک ماه میفرستادن کارگری مملکتمون این جوری نبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها