میانگین کل نرخ تورم از سال 1348 تا کنون

در ۳۹ سال از ۵۰ سال گذشته نرخ تورم بالای ۱۰‌درصد بوده است. در سال‌هایی هم که کمتر از ۱۰‌درصد بوده، در همان نزدیکی ۱۰‌درصد است. مهم‌تر آنکه میانگین تورم ۵۰ساله، 17.4 ‌درصد است.

میانگین کل نرخ تورم از سال 1348 تا کنون

تداوم ۵۰ ساله تورم بالا در کشور به مفهوم آن است که سوداگرایی و ذی‌نفعان آن فرصت کافی برای تثبیت و تحکیم موقعیت خود در اقتصاد سیاسی ایران را داشته‌اند. در نتیجه، هر اصلاحی با موانع بسیار سخت و مقاومت آنان روبه‌رو خواهد شد.

با این روند بلندمدت، از منظر اقتصاد سیاسی می‌توان بر گزاره‌های زیر تاکید کرد: شبکه و جریان انتقال ثروت از گروه‌های کم‌درآمد به سوی گروه‌های ثروتمند هم شکل‌گرفته، هم تثبیت شده و هم تداوم یافته‌است. در نتیجه، گروه‌های با درآمد متوسط و کم‌ فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر شده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مسلم
    0

    چه رویی دارید به خاطر خدا بروید بگذارید 4 تا ادم با سواد بیان مردم رو نجات بدن شما همون تلقین میتو بگین یا نهایتش روضه بخونین مردم دعا تونم میکنن به خدا 1000 سال هم بگذره حرص شما تموم نمیشه دزدی و اختلاص توی خون شماست چون لقمه حرام خوردین دلهاتون سیاه شده نمیتونین توبه کنین همین امروز برین شاید مردم یک روز خوش هم ببینن با شما نمیشه به والله نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها