حکایت تکراری فرودگاه های ایران / پرواز کیش ایر زمین گیر شد

مسافران پرواز کیش ایر از تهران به مشهد امروز خود را در فرودگاه مهرآباد سپری کردند. هواپیما بنا بود ساعت 13:45 دقیقه، فرودگاه را ترک کند، اما «نقص فنی» تا ساعت 20:30 به آن امکان پریدن نداد.

حکایت تکراری فرودگاه های ایران / پرواز کیش ایر زمین گیر شد

حکایت تکراری تاخیر و لغو پرواز در فرودگاه های کشور ما حکایتی تازه نیست و با شنیدن این موضوع برخلاف کشورهای مدرن و پیشترفته در اینجا کسی متعجب بابت این موضوع نمی شود. اینجا حتی بعد از رفع تحریم ها هنوز این اتفاق یک مورد همیشگی برای پروازها است.
امروز20 اردیبهشت قرار بود هواپیمای کیش ایر به شماره KIS7469 در ساعت 13:45 دقیقه از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد مشهد پرواز کند. اما برحسب اتفاق تکراری این روزها در فرودگاه های ایران به علت وضع بد ناوگان هوایی کشور و تحریم ها تعداد زیادی از هواپیما دچار نقص فنی می شوند که در اکثر مواقع باعث تاخیر بیش از حد و در بعضی باعث لغو کامل پرواز می گردد.
این در شرایطی است که یکی از مسافرین این پرواز که از قضا مخاطب خبر فوری هم هست برای خبر فوری نوشت:
آقا یکی نیست به داد ما برسه ، پرواز کیش ایر تهران به مشهد قرار بود ساعت ۱۳:۴۵ پرواز کند، اول تبدیل شد به ۱۳:۵۵ ، بعد مرتب به همین ترتیب تاخیر خورد ،تا الان که می گویند ساعت ۸ امشب شاید مسافرین این پرواز بتوانند به مشهد بروند.
این مخاطب نوشت: برای استرداد بلیط کیش ایر می گویند ۳۰% ارزش پول بلیط ما رو به صورت تخفیف روی بلیط آینده همین ایرلاین پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: پرواز صبح کیش ایر هم به مشهد از ساعت ۹ تا ۲ بعد از ظهر تاخیر داشته است. به همین علت مسافرها می گویند، هواپیمای ما مسافرهای پروازی که صبح تاخیر داشته را با خود برده است، الان هواپیمای بعدی نیست که بخواهد مارا باخود به مشهد ببرد.
این مسافر می نویسد: زندگی مون رو هواست ، ولله زن و بچه مون تنها تو مشهد هستن، اینجا هیچ کس جواب مارو نمیده ، هرکسی یه حرفی میزنه.
در این شرایط طبق قوانین موجود در صورتی که پروازی تاخیر بیش از 2 ساعت داشته باشد شرکت هواپیمایی در صورتی که مسافر درخواست کند موظف به پرداخت کل هزینه بلیط به است. اما در اکثر مواقع مسافرین ترجیح میدهند که به جای لغو بلیط خود، منتظر بمانند تا در نهایت بعد از تاخیری چند ساعته به مقصد خود برسند.
طی پیگیری خبرنگار خبرفوری از مدیریت ترمینال یک فرودگاه مهر آباد ، هواپیمای کیش ایر به شماره KIS7469 در ساعت 13:45 می بایست به مقصد مشهد پرواز می کرد که این هواپیما به علت نقص فنی زمین گیر شد.
این درحالی است که به گفته مدیریت ترمینال، پروازی از کیش به مقصد تهران درحال پرواز است و در ساعت 7:40 در فرودگاه مهرآباد می نشیند که بعد از تخلیه مسافرین و آماده شدن برای پرواز، این هواپیما جایگزین هواپیمای زمین گیر شده KIS7469 می شود و در ساعت 20:30 مسافرین این پرواز باتخیر به مقصد مشهد پرواز خواهند کرد.
مدیریت ترمینال یک فرودگاه مهرآباد در خصوص برگشت 30 درصد هزینه بلیط مسافرین این پروازگفت:30 درصد هزینه بلیط به مسافرین بابت جریمه تاخیر پرواز به همراه پرواز جایگزین به مقصد مشهد به مسافرین پرداخت میشود و در صورتی که مسافرین قصد لغو پرواز خود را داشته باشند تمام مبلغ قیمت پرواز به مسافرین عودت داده خواهد شد.
قابل ذکر است طی پیگیری های خبرنگار خبر فوری جهت وضعیت پرواز شماره KIS7469 هیچ یک از خطوط تلفن هواپیمایی کیش ایر پاسخ گو نبود.

منبع: خبر فوری

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها