دکتر افشین پاک‌نهال در اینوتکس۲۰۲۴ مطرح کرد:

ضرورت استفادهٔ دستگاه‌های اجرایی از شبکهٔ مشاوران کارآفرین

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی زند وکیلی، رئیس دبیرخانهٔ کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور از غرفهٔ شرکت کاراالکترونیک مبنا در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ بازدید کردند.

ضرورت استفادهٔ دستگاه‌های اجرایی از شبکهٔ مشاوران کارآفرین

بر اساس این گزارش در این بازدید دکتر افشین پاک نهال، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت کاراالکترونیک مبنا، ضمن معرفی توانمندی‌های این شرکت در عرصهٔ ملی و بین‌المللی، ظرفیت‌های اشتغال و کارآفرینی مجموعه را نیز تشریح کرد.

پاک‌نهال به بازدید سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سال گذشته از کارخانهٔ  کاراالکترونیک مبنا اشاره کرده و همچنین پیشنهاداتی درخصوص راهکارهای افزایش تولید، اشتغال و کارآفرینی بیان کرد.

photo_2024-05-11_11-03-17

این کارآفرین برتر رسمی کشور ادامه داد: از این راهکارها می‌توان به استفادهٔ دستگاه‌های‌ اجرایی از شبکهٔ مشاوران کارآفرین و نیز بهره‌گیری از ظرفیت کارآفرینان برتر رسمی جهت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و فعال‌سازی ستاد پیشرفت تولید و فناوری اشاره کرد .

گفتنی است این پیشنهادات مورد استقبال آقای کریمی بیرانوند، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و ایشان ابراز امیدواری کردند که با همکاری کارآفرینان برتر رسمی این راهکارها عملیاتی شود.

دکتر افشین پاک نهال، عضو هیئت‌امنای کانون کارآفرینان برتر رسمی استان تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان‌یافتن یک اکوسیستم کارآفرینی به حداقل یک دهه برنامه‌ریزی، تلاش، نظم، استمرار، صبر و درعین‌حال حضور مفید همهٔ اجزای اکوسیستم نیاز دارد، اظهار کرد: در عادی‌ترین حالت برای رقم‌زدن یک اکوسیستم کارآفرین، بخش‌های دولت و سازمان­های دولتی به‌منظور بسترسازی و فراهم‌کردن زیرساخت‌های محیط کسب‌و‌کار، شرکت­های بزرگ، حمایت­کننده‌ها، رسانه‌ها، سرمایه­‌گذاران، مشتریان، سازمان­‌های واسطه و تشکیلات صنفی و شتاب‌دهنده‌ها دخیل هستند .

لازم به ذکر است شرکت کاراالکترونیک مبنا در راستای عملی‌سازی اهداف فوق اقدام به  تأسیس اولین مرکز مشاورهٔ کارآفرینی، کافهٔ کارآفرینی و مرکز شتاب‌دهی در شرق استان تهران و شهرک صنعتی عباس‌آباد کرده  است و اقدامات مهمی نیز در راستای مسئولیت اجتماعی انجام داده است .

عضو هیئت‌مدیرهٔ انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و ‌اقتصاد دیجیتال ایران همچنین بیان کرد:  از برنامه‌هایی که انجمن دنبال خواهد کرد می‌توان به ارائهٔ مشاوره در استفاده از هوش مصنوعی و به‌ویژه نرم‌افزارهای یکپارچهٔ سازمانی جهت برنامه‌ریزی، پایش و بهینه‌سازی کلیهٔ فرآیندهای یک سازمان، مشاوره در استفاده از هوش مصنوعی در توسعهٔ آموزش‌ و پژوهش‌های پایه و کاربردی در سطوح گوناگون آموزشی کشور، کمک به پژوهش در راستای توسعهٔ نئوبانک‌ها ، تقویت تحقیق و توسعهٔ هوش مصنوعی از طریق فراهم‌آوری زیرساخت‌های تحقیقاتی، مالی و فناوری، از جمله صندوق‌های تأمین مالی، حقوق مالکیت فکری، شبکه‌سازی و  تقویت شبکهٔ توسعه‌‌دهندگان هوش مصنوعی، آگاهی‌بخشی عمومی در خصوص مواجهه و استفاده از محصولات هوش مصنوعی ، گسترش همکاری‌های بین‌المللی در زمینهٔ هوش مصنوعی با سایر تشکل‌های بین‌المللی  به‌منظور تنظیم‌گری بین‌المللی در این حوزه  و موارد دیگر اشاره کرد .

این تولید کنندهٔ مدار چاپی گفت: اینوتکس ۲۰۲۴ با حضور ۴۵۰ شرکت نوآور و فناور و شتاب‌دهنده‌ها و ۱۵۰ سرمایه‌گذار خطرپذیر در پارک علم و  فناوری پردیس برگزار شد که علاوه بر ارائهٔ مشاوره برای رفع چالش‌های شرکت‌ها، ایستگاه کار نیز برای معرفی مشاغل به‌منظور جذب کارآموز برپا شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها