در گفتگو با یک صاحبنظر اقتصادی مطرح شد

مونتاژ را به عنوان تولید جا می‌زنند! / ادعای تولید داخلی با قطعات خارجی، خودفریبی است

یک کارشناس حوزه صنایع گفت: سیاست قیمت‌گذاری دستوری، نشانه‌هایی غلط و غیر واقعی به بازار می‌دهد و باعث انباشت ضرر و زیان‌های اقتصادی می‌شود.

مونتاژ را به عنوان تولید جا می‌زنند! / ادعای تولید داخلی با قطعات خارجی، خودفریبی است

مهدی صادقی نسب در گفتگو با خبرفوری گفت: در کشور به خصوص در حوزه صنعت، مونتاژ را به عنوان تولید جا می‌زنند. آیا تا به حال مسئولی پاسخگو بوده که مثلا چند درصد خودروها یا لوازم خانگی داخلی با قطعات خارجی ساخته شده‌اند؟

وی ادامه داد: خودفریبی اینگونه فقط رانت‌های بزرگی را نصیب عده‌ای خاص می‌کند که قطعات بی کیفیت خارجی را با هزینه‌ای گزاف به خورد صنعت کشور می‌دهند.

صادقی نسب افزود: آسیب چنین موضوعی در وهله اول متوجه مصرف کننده خواهد بود  چرا که با صرف هزینه زیاد باید از یک محصول بی کیفیت استفاده کند.

وی ادامه داد: این که ارز کشور صرف قطعات بی کیفیت شود خیانت است. برخی تولیدکننده‌ها هم بدشان نمی‌آید که درآمدشان اینگونه تقویت شود.

صادقی نسب خاطر نشان کرد: در بسیاری از حوزه‌ها برندهای مطرحی در کشور وجود دارند که به لحاظ کیفیت هیچ برندی در دنیا به آنها نمی‌رسد اما همیشه این کسب و کارها از کمترین حمایت برخوردار بوده‌اند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    چون رانت وباج میدهندسرپامونده آن وگرنه جزتلفات جاده ای وگرون فروشی ولی کیفیت وپرمصرفی چی دارند

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    ادای صنعتی و تولید نکنید ای مونتاژ کار های مافیایی چند ده می‌خواهید دلارهای نفتی گازی و صنایع پتروشیمی را ب بهانه خودروهای مرگ آفرین چینی ب جیب بزنید و پالت پالت ارزهای خارجی مردم ایران زمین را ب جیب بزنید؟ ملت ایران زمین آگاه تراز سالهای گذشته هستند! مثل کبک سرتونو زیر برف نکنید کلاهبردار در روز روشن است نه تولید!!!

  • ناشناس
    0

    وقتی نفت این سرمایه ملی دارن با تخفیف ۳۰تا۴۰درصدی به کشور چین میدن ودر عوضش قطعات بی کیفیت خودرو ولوازم خانگی و سایر ملزومات زندگی مردم وارد میکنند و اینجا با یک سرهم بندی ومونتاژ در یک عمل بی شرمانه عوامفریبی نامش تولید ملی میگذارند عده ای رانت خوار وپر نفوذ در حاکمیت ،که از دل همین آدمها بابک زنجانی‌ها و چای دبش ها وخاوریها ایجاد میشن وکیان مملکت واین ملت به یغما میبرند واز آن طرف کشور یک ونیم میلیارد جمعیت چین روز به روز مرفه تر میشن با چوب حراج زدن به سرمایه های ملی ما ومردم این سرزمین هم به واسطه سیاستهای غلط ونا کارآمد در چمبره فقر وفلاکت روزگار تلخی سپری میکنند وتماشاگه پیشرفت کشورهای همسایه هستن وآه میکشن از روزگار خود

  • ناشناس
    0

    چرا زیان انباشت ؟؟؟؟؟ قیمت را کامل آزاد کنید ، تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصد واردات بگیرید، خودرو دست دوم تا ۵ سال آزاد کنید ، اگر با قیمت های تولید داخل کسی خودرو خرید !!!! قول میدهم با این کیفیت و این قیمت همه بماند برای خودشان .
    یعنی ما مردم قیمت های خودرو در کشور های اطراف را نداریم ؟؟؟؟

  • بجای ساندیس آب بخورید
    0

    برادران و خواهران عرزشی علاقه ای به ورود به این موضوع رو ندارید.جلوی وزارت صمت نمی خواهید با ر پرچم تکون بدید

  • ناشناس
    0

    44 ساله میگفتن حکومت قبل مونتاژ کاره و ما تولید گر!از ماشین تا واکسن همه ش یا مونتاژ یا از خارج میاد !! حرف هم میزنیم میگن خودباور نیستید! برادر دروغ خودمان را الکی باور کنیم! با همین تفک دلار هفت تومانی رسیده به شصت تومان!!!

  • ناشناس
    3

    خیلی ها به چینی ها ایراد می گیرن .خائن بودن مسئولین ما ربطی به چینی ها نداره .اگر همین چینی ها نبودن همین کمترین ها رو هم نداشتیم .مسأله اصلی ما اینه که مسولین ما خائن هستن و به وسیله بزرگان به بهانه مصلحت اندیشی حمایت میشن .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نوکر چین ...نوکر چین ...بگو تا عادت کنی

    • اا
      0

      اونوقت کتاب مینویسن ب اسم صعود چهل ساله

  • ف ح
    0

    اگر واقعآ شایسته سالاری ملاک بود من باید رییس جمهور میشدم صد تا اختراع دارم هنوز ثبت نشده

  • ناشناس
    0

    خدا پدر ت را بیامرزد ،واقعا کدام تولید اکثرا قطعات چینی بی کیفیت و مونتاژ کاری در کلیه صنایع کشور ،واقعا چون عده ای سود های کلان و رانت میخورند حمایت زیاد از همین صنعت آشغال میکند ،دولت مردان بی لیاقت هم همین را میخواهند پول و سرمایه مردم را بخور دزدان و مفت خوران میدهند

  • مدیریت
    0

    آقای صاحب نظر اقتصادی ایا فکر کردی که بیشترین تولید خودرو در جهان در سال 2024 در اختیار چین.و فقط کمتر 5 درصدش وارد ایران میشه . بهتر نیست تولید خودرو را در داخل متوقف کنید و انرژی و منابع را صرف نقاط قوت مملکت کنید . ما خودرو ساز نیستیم . با توهم تولید داخلی پول مملکت را هدر ندهید

  • ناشناس
    0

    واردات خودرو به کشور هزینه کمتری دارد و به صرفه تر است هم از نظر کیفیت و هم مصرف سوخت پایین و هم قیمت مناسب، تا اینکه مونتاژ خودرو در کشور صورت بگیردبا هزینه بالا،باتشکر

  • ناشناس
    0

    مونتاژ میکنند و چند برابر میفروشندذ و این ملت تو سرشون میزنند برا خریدن ان ...ایا این ملت لیاقت بهتر از این را دارد !!!!!

  • ناشناس
    0

    امید به وزارت علی آبادی برای رفع انحصار خودرویازان فاسد داخلی بسته بودیم که ظاهرا مخبر اورا ناکارآند کرد یا اینکه خودش هم در فساد مافیای خودرو سازان حل شد

  • ناشناس
    0

    واقعا ما خودروی داخلی نداریم اگر داشتیم تحریمها بهانه ای برای گرانی اون نمیشد فقط خودروسازان با چراغ سبز دولت مردم را استثمار کرده اند وحق انتخاب را از آنها گرفته وفرغون را به قیمت بنز قالب میکنند یه عده هم که مسول هستند ایمانوآآخرتشان را خدارو شکر فدای دنیای خودروسازان کرده اند وهیچ غمی از کشته شدن سالانه هزاران هموطن بی گناه نداند

  • حسن . بیسواد.
    0

    امان از ذهن بسته.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها