تلویزیون C3 OLED ، تلویزیون ال جی که تعمیر نمیخواهد!

از قدیم الایام برند ال جی یکی از با کیفیت‌ترین برندهای لوازم خانگی در دنیا و ایران بوده است که همیشه طرفداران خود را راضی نگه داشته.

تلویزیون C3 OLED ، تلویزیون ال جی که تعمیر نمیخواهد!

امروز می‌خواهیم در ارتباط با تلویزیون C3 OLED صحبت کنیم که لقب بی‌نقص ترین تلویزیون را در سال 2023 به خود اختصاص داده است.

در این میان از گزارش‌های وبسایت service-lg.ir استفاده خواهیم کرد زیرا که نکات بسیار مهمی در حفظ و نگهداری اینگونه از تلویزیون‌ها بیان کرده است.

نقاط قوت تلویزیون C3 OLED

✅ نسبت کنتراست بی نهایت برای مشکی مطلق

✅ بازتاب نور بی نظیر

✅ زاویه دید عالی

✅ تاخیر ورودی کم

نقاط ضعف تلویزیون C3 OLED

⭕️ نور زیاد تلویزیون ممکنه باعث حواس پرتی شود

⭕️ مشکل یک نواختی از بعضی زاویه ها

طبق گزارشاتی که از وبسایت تعمیرات lg به دست ما رسیده است، مشکلاتی چون یک نواختی از بعضی زوایا و یا نور زیاد مواردی نیستند که بتوان با تعمیر و یا تعویض قطعات آن را رفع نمود. برای مثال تلویزیونی که یکنواختی خاکستری نداشته باشد در هنگام تماشای برنامه لکه‌های تیره رنگی روی صفحه ایجاد می‌شود و باعث ناراحتی و عدم تمرکز شما می‌شود. یکنواختی مشکی برخلاف یکنواختی خاکستری فقط میزان رنگ را در زمینه اندازه گیری می‌کند.

اگر یکنواختی مشکی مناسب باشد تمام سایه‌ها و تمام صحنه‌های تاریک به نحو احسن نمایش داده می‌شوند. عملکرد عالی در یکنواختی مشکی به این معنی است که تلویزیون به بهترین شکل کار می‌کند. زاویه دید در LG OLED C3 فوق العاده است. حتی اگر از تلویزیون فاصله بگیرید و از گونه تماشا کنید از کیفیت تصویر کاسته نمی‌شود. کاهش روشنایی صفحه در c3 از 69 درجه و افزایش آن از 70 درجه شروع می‌شود.

نمره های دریافتی تلویزیون اولد C3 در آزمون‌های نهایی

تلویزیون اولد ال‌جی C3 با دریافت نمره 9 از 10 یک تلویزیون شگفت‌انگیز است که مطمئناً همه خریداران را راضی می‌کند. روشنایی بسیار خوب در محتوای SDR و HDR این تلویزیون را برای تماشای هر چیزی، از محتوای SDR گرفته تا آخرین فیلم های موفق در HDR، مناسب می کند.

gdfgdfg

تلویزیون اولد C3 ال جی کنترل بازتاب نور فوق العاده ای دارد و با اوج روشنایی خوب، تلویزیون می تواند اتاق های روشن یا خیره کننده را بدون مشکل اداره کند. اما تقریباً مانند هر OLED موجود در بازار، برای اتاق‌های تاریک مناسب‌تر است، جایی که پنل OLED آن، با رنگ‌های مشکی عمیق، واقعاً بهترین عملکرد را دارد.

تأخیر بسیار کم ورودی آن، آن را به رویای گیمر تبدیل می کند، زیرا ورودی های شما تقریباً فوراً روی صفحه نمایش ترجمه می شوند، و زمان پاسخگویی عالی آن، آن را به انتخابی عالی برای هر طرفدار محتوای سریع، چه ورزشی و چه بازی، تبدیل می کند. شفاف و واضح در سراسر این تلویزیون همچنین از DTS پشتیبانی می کند و آن را به یک انتخاب عالی برای مرکز سرگرمی خانگی شما تبدیل می کند.

ویژگی‌های هوشمند تلویزیون ال جی C3

تلویزیون C3 به سیستم عامل webOS 2.2  ال جی مجهز می‌باشد و از قابلیت‌های نصب برنامه، پخش آهنگ با بلوتوث، اتصال به گوشی موبایل و همچنین پشتیبانی از اینترنت اشیاء و ضبط برنامه پشتیبانی می‌کند. از همه جالب تر ،این تلویزیون دارای دستیار صوتی، ریموت کنترل هوشمند و مرورگر وب نیز می‌باشد و از طریق داشبورد هوشمند این تلویزیون می‌توانید دستگاه‌ها، لوازم خانگی هوشمند خود را کنترل و مدیریت نمایید.

ال‌جی C3 تلویزیونی دارای امکانات زیادی برای گیمرها

تلویزیون جدید سری C‌ ال‌جی از قابلیت ALLM یا Auto Low Latency Mode هم پشتیبانی می‌کند. به کمک این ویژگی، کنسول‌های ایکس باکس سری S، ایکس باکس سری X و پلی استیشن ۵ می‌توانند به‌صورت خودکار تلویزیون را وارد حالت پاسخ‌دهی سریع (برای اجرای بهتر بازی‌ها) کرده یا از آن خارج کنند.

پس از تشخیص اتصال به کنسول، تلویزیون وارد حالت Game Optimizer می‌شود که به کاربر کمک می‌کند با انتخاب سبک بازی در حال اجرا، بهترین تنظیمات تصویری و صوتی را برای آن انتخاب کند. کاربران هنگام اجرای بازی‌های کنسولی به یک داشبورد اختصاصی گیمینگ هم دسترسی خواهند داشت که تنظیماتی مانند پروفایل تصویر، سیستم بهبود صدای هوشمند، فعال‌سازی سیستم صوتی دالبی و کاهش نور آبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

iopiop

تکمیل‌کننده‌ی ویژگی‌های گیمینگ تلویزیون C3 ال‌جی هم پشتیبانی آن از استاندارد HGiG است که در صورت همکاری توسعه‌دهندگان بازی‌ها با ال‌جی، به معنی در اختیار داشتن تکنولوژی HDR در بازی‌های خواهد بود.

همانند سایر تلویزیون‌های اخیر ال‌جی در C3 هم امکانات مبتنی‌بر هوش مصنوعی متعددی در دل دارد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به AI Picture Pro (برای افزایش کیفیت تصویر براساس محتوای در حال پخش)، AI Brightness Setting (با هدف تنظیم بهترین میزان روشنایی براساس محتوای در حال پخش)، AI Acoustic Tuning (که از آن برای تشخیص فاصله‌ی بیننده تا تلویزیون و تنظیم بهترین حالت خروجی صدا را بر اساس این فاصله استفاده می‌شود) و AI Sound Pro (برای بهینه سازی صدای تلویزیون بر اساس محتوای در حال پخش) اشاره کرد.

مقایسه قابلیت‌های گیمینگ در تلویزیون الجی C3 و الجی G3

در مقایسه قابلیت‌های گیمینگ تلویزیون‌های ال جی C3 و تلویزیون‌های ال جی G3 نیز تفاوت‌های چندانی وجود نداشته و تفاوت‌های اندک موجود را برای شما بازگو خواهیم کرد. در حال حاضر کمپانی ال جی تنها سازنده تلویزیون‌هایی با چهار پورت HDMI می‌باشد و همچنین از G-Sync و Free Sync پشتیبانی کرده و با استفاده از Game Optimizer تمام تنظیمات مربوط به گیم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همان گونه که قبلاً اشاره شد تأخیر ورودی بسیار کم و سرعت رفرش ریت 120 هرتز، نرخ تازه سازی VRR، حالت تأخیر خودکار پایین ALLM و غیره از تنظیمات مورد استفاده در بازی بوده و در صورت فعال کردن حالت Input lag Boost تأخیر ورودی کمتر نیز می‌شود.

همگی این ویژگی‌ها برای انجام بازی با هیجان بالا و کیفیت عالی فوق‌العاده‌ می‌باشند. پس اگر دارای کنسول بازی PS5 و Xbox Series X هستید خرید تلویزیون‌های اولد ال جی C3 و G3 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته در بین این دو سری تلویزیون تفاوت چندانی در قابلیت گیمینگ وجود نداشته و تنها تفاوت در وجود پورت HDMI eARC بوده که بر کارایی تلویزیون‌های اولد ال جی G3 می‌افزاید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهزاد
    0

    درحال حاضر الجی c3یکی از بهترین تلویزیونهای بازار دنیا می‌باشد البته با آمدن تلویزیون g3 دیگه فکر نکنم چیزی کم داشته باشد .من یه توضیح در رابطه با دکتر بودن این تلویزیون بگم ...برای اولین بار تو tvوقتی پیکسلهای صفحه نمایش میسوزد بد از مدتی تو خود صفحه تلویزیون نقطه نقطه های سفید دیده میشود .که باید به تعمیرکاه برود .. حالا این تلویزیون دکتر الجی صرف 24ساعت این پیکسلهاراخودش ترمیم میکند که واقعا از نظر علم تکنولوژی یه شاهکار به حساب می آید .‌البته این را هم خدمتتان بگم که تا اینجایی که بنده اطلاع دارم این مهندسی فقط در g3وجود دارد ..قیمت هم بگم ..دوستان این تلویزیون قیمت بالایی دارد که از مدل 55باقیمت 100میلیون شروع میشه تا .‌..... ممنونم از صبرتان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها