مرغ از سفره پرید؛ قیمت سینه مرغ بیش از ۴ برابر شد

در این گزارش به بررسی افزایش نرخ مرغ طی سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

مرغ از سفره پرید؛ قیمت سینه مرغ بیش از ۴ برابر شد

این روزها که خبر حمله ایران به اسرائیل حسابی سر و صدا کرده است، شاهد نوسانات نرخ کالاهای مختلف در بازار هستیم. حال باید دید نرخ برخی از کالاهای اساسی چه واکنشی به تنش‌های اخیر خواهد داد.

از سوی دیگر به‌عقیده برخی از کارشناسان با هر بار جراحی اقتصادی دولت، کالایی از سفره‌ مردم حذف می‌شود. در یکی از این جراحی‌ها، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد و به‌دنبال آن اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به‌شرط بازگشت نرخ کالاهای ضروری، به نرخ شهریور ۱۴۰۰ و جبران مابه‌التفاوت نرخ ناشی از حذف ارز ترجیحی در دستور کار قرار گرفت. حالا طرح کالابرگ با اماواگرهای بسیار به‌عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا در آمده است. طرح کالابرگ الکترونیک طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوار و حفظ سلامت افراد به اجرا در آورده و در صورت مدیریت صحیح پیش‌بینی می‌شود بخش اعظمی از تورم موجود از طریق این طرح کنترل شود.

حال در این گزارش به بررسی تغییر نرخ مرغ از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ پرداختیم.

قیمت مرغ در فروردین ۱۴۰۱

مرغ کامل منجمد، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) کیلویی ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان، مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ کامل تازه پاک‌شده، بسته‌بندی بشقابی کیلویی ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

همچنین خرید تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی شانه‌های خمیری شرینگ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان و تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شرینگ ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان هزینه داشت.

قیمت مرغ در اسفند ۱۴۰۱

قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم ازسوی دولت ۶۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین باتوجه به افزایش تولید، نرخ مرغ گرم در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران ۵۸ تا ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

همچنین تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی با نرخ ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان و تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی با نرخ ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

قیمت مرغ در آغاز ۱۴۰۲

اوایل سال گذشته نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم ۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. همچنین باتوجه به افزایش تولید، نرخ مرغ گرم در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران ۶۰ تا ۶۳ هزار تومان بود.

همچنین تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی با نرخ ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان و تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی با نرخ ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

قیمت مرغ در پایان ۱۴۰۲

قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در اواخر سال گذشته ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. همچنین باتوجه به افزایش تولید، نرخ مرغ گرم در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران ۷۷ تا ۸۰ هزار تومان بود.

همچنین تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی با نرخ ۶۸ هزار و ۷۰۰ تومان و تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی با نرخ ۱۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

قیمت مرغ در نفس‌های اول ۱۴۰۳

درحال‌حاضر نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم ۷۷ هزار و ۹۰۰ تومان است. همچنین باتوجه به افزایش تولید، نرخ مرغ گرم در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران ۷۹ هزار تومان است.

همچنین تخم‌مرغ بسته‌بندی ۱۵ عددی با نرخ ۶۸ هزار و ۷۰۰ تومان و تخم‌مرغ بسته ۲۰ عددی با نرخ ۱۲۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سخن پایانی

با بررسی نرخ مرغ از شروع سال ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۳ شاهد افزایش حدود ۵۶ هزار و ۶۰۰ تومانی هر کیلوگرم مرغ گرم هستیم.

همچنین در فروردین ۱۴۰۳ نرخ سینه بی‌استخوان مرغ به کیلویی حدود ۲۶۰ هزار تومان رسید که در سال ۱۴۰۱ با نرخ کیلویی ۷۴ هزار تومان به فروش می‌رسید.

منبع: سرانه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ف
    3

    وقتی موجود زنده را با عکس اسکناس نشان می دهند و در قفس مرغداری حبس می کنند. و نماز پیغمبر طبیعت نمی‌فهمند برکت نداره

  • رابی
    1

    سیلی اصلی را خاله مرغه زد توی صورت مردم

  • ناشناس
    0

    مسولینی که زورشان به مرغ هم نرسید

  • ناشناس
    0

    برباعث و بانی اش لعنت، بشمار!🙄🤬😳😱

  • ناشناس
    2

    مـــــــــــــــــــــــــا میتوانیم .

  • ناشناس
    0

    تازه میگن تولید کننده زیان میبینه
    گوربابای مصرف کننده!!

  • حسن . بیسواد.
    0

    سیاست خارجی.دلار .مرغ وغیره..... مرگ بر همه جا ما خوبیم.هرکس هم که نمی‌خواهد می‌تواند برود.کجا ؟نمیدانم.؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها