مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد

ساعت کار ادارات در فصل گرما از ساعت ٦ صبح تا ١٣

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از آنجا که تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با از اخذ موافقت دولت، ساعات کارت ادارات در فاصله ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور از ساعت ٦ صبح تا ١٣ خواهد بود.

ساعت کار ادارات در فصل گرما از ساعت ٦ صبح  تا ١٣

 

مصطفی رجبی مشهدی اظهار داشت: برای تامین برق پایدار در تابستان، بخشهای مختلف در طرحهای مدیریت مصرف شرکت می کنند که به طور مثال برای بخشهای خانگی مشوقهایی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این که شروع فصل گرما، افزایش مصرف برق ناشی از ورود سیستم های سرمایشی (کولرهای گازی، چیلرها، و ...) را در پی دارد که این میزان به بیش از 30 هزار مگاوات می رسد، گفت: این میزان معادل مصرف برق کشور بزرگی مانند مصر است.

وی با بیان این که تغییر ساعات کار ادارات به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت بار شبکه در تابستان است، افزود:  از آنجا که تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با از اخذ موافقت دولت، ساعات کارت ادارات در فاصله  ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور از ساعت ٦ صبح  تا ١٣ خواهد بود.

به گفته وی، این طرح در سال گذشته نیز اجرا شده بود که با تاکید رییس جمهور در خصوص آغاز به کار متروها، مهدهای کودک و شناوری ابتدای صبح برای کارمندانی که فرزند خردسال داشتند، رضایت نسبی کارمندان  و سایر بخشها را براساس نظرسنجیهای انجام شده، کسب کرد.

مدیرعامل توانیر یاداور شد: با توجه به خاموش شدن وسایل سرمایشی در ادارات، اجرای این طرح در سال گذشته موجب صرفه جویی 850 مگاواتی در مصرف برق شد که معادل مصرف دو یا سه استان کشور بود.

رجبی مشهدی همچنین گفت: براساس این مصوبه مقرر شده است که وسایل سرمایشی در ادارات واقع در اقلیم معتدل کشور، یک ساعت زودتر از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت کار خاموش شود.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح باعث تامین برق پایدار برای همه مشترکان و اختصاص صرفه جویی حاصل از آن به بخش تولید شود.

سخنگوی صنعت برق درباره چگونگی نظارت بر اجرای این طرح نیز با بیان این که امسال هدف گذاری انجام شده برای صرفه جویی از محل اجرای این طرح حدود 1500 مگاوات است، خاطرنشان ساخت: تاکنون حدود 80 درصد از ادارات به کنتور هوشمند مجهز شده اند و ادارات باقیمانده نیز  تا شروع فصل پیک به این نوع کنتورها مجهز خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که براساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری مصارف خود را 30 درصد و پس از پایان ساعات کاری 60 درصد کاهش دهند یاداور شد: با نصب کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات کنترل پذیر می شود و در صورتی که میزان صرفه جویی تعیین شده در مصوبه توسط ادارات رعایت نشود، شرکتهای توزیع  می توانند این موضوع را  رصد، پیگیری و کنترل کنند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • زیر ساخت
    3

    سی میلیون حقوق برای این ساعت کار ؟!

  • ناشناس
    0

    روی ملانصرالدین رو سفید کردید

  • برو که بریم ببینیم
    2

    خخخخخ
    اولن که مدیر برق مگر تعیین میکنه که کارمندها از کی تا کی کار کنن
    دومن بانکها از 6 صبح کار کنن
    خب برو ببین از 5.30 صبح همشون کولرهارو روشن میکنن
    اسپیلتها رو روشن میکنن
    ادارات هم از 6 صبه همشون اسپیلتها رو روشن میکنن
    خخخ
    سومن
    شماها قدرت اول منطقه
    بنزین و برق رو نمیتونین تامین کنین
    حالا موندم چجوری میخایین با این همه عقب موندگی و سیستمهای
    قدیمی و تجهیزات کهنه
    با اس را ییل هم دربوفتین و ج ن گ
    کنین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      حالا اگه واقعاً ساعت ۶ صبح سر کار باشن و به ارباب رجوع پاسخ بدهند، خوبه.

  • ناشناس
    0

    بازهم پافشاری و تکرار اشتباهات مکرر. آقایان ! این سیاست سراسر اشتباه و تنش زا بازدهی کارکنان را از همین مقداری که هست هم پایین تر می برد. بعلاوه آیا فکر می کنید تمام ادارات راس یک بسته می شوند؟ مسلما مدیران که عمدتا از ساعت ۸ و ۹ سرکار حاضر می شوند ، پرسنل خود را تا ساعت ۴ و بیشتر نگه می دارند . برخی هم برای اضافه کار تا ساعت ۳ و ۴ در محل کار حاضر هستند . صبح هم که همگی در حالت خواب و نیمه بیدارند و عملا تا ۸ کاری انجام نمی شود. فرض کنید همه در گرم ترین ساعات ظهر به منزل بروند که علاوه بر مصرف بنزین بیشتر به جای یک کولر ( قاعدتا استاندارد) در یک اداره چند کولر پرمصرف منازل در ساعات گرم با تمام توان روشن می شود. به جای لجبازی و تکیه بر نظریات گعده ای ، با ابزارهایی مثل نظرسنجی از کارکنان و سنجش بهره وری سعی کنید یکبار هم که شده ، درست تصمیم بگیرید! . حتی اگر به فرض صرفه جویی در مصرف برق رخ دهد (‌که این هم جای شک دارد) ؛ هزینه ای که برایش پرداخت می شود بسیار بیشتر از منافعش است. راه های بسیار کارامدتری در حوزه بهره وری انرژی وجود داردکه نمی خواهید به آن بپردازید. ( مثلا ژاپن قبل از کرونا بدون تغییر ساعت کار به ازای قرار دادن دمای محیط کار در عدد 25 یا 26 درجه ، به کارکنانش اجازه داد بدون کت و کراوات و حتی با پیراهن آستین کوتاه در ادارات حاضر شوند و با همین کار ساده چند صد مگاوات صرفه جویی داشت. لطفا فکر کنید بعد تصمیم بگیرید.

  • ناشناس
    1

    این چه کار ملا نصرالدین بازی است که راه انداخته اید؟! تازه از یکساعت جلو و عقب کشیدن ساعت رسمی کشور راحت شده ایم که دچار ویروس جلو و عقب کشیدن و تغییر ساعات کار دستگاههای اجرایی شده ایم! ساعات کار ادارات و بانکها و دانشگاهها و مدارس و مراکز نظامی در فصول گرم و سرد و معتدل سال باید طبق منوال سابق و بدون تغییر بماند.

  • ناشناس
    2

    واقعا این چه کار مسخره ایه. پارسال ما سه ماه از کار و زندگی افتاده بودیم
    خدا جواب این مردم آزاریهاتونو بده

  • ناشناس
    0

    مثل بقیه کشورها ساعت را جلو می کشیدید که مردم از لحاظ روانی تحت فشار قرار نگیرند چه فرقی بین ساعت 6 صبح با ساعت 7 وقتیکه جلو کشیده شده باشد هست؟ هر دو یکی هستن ولی وقتی به کسی بگویی ساعت 6 در محل کار باش از لحاظ روانی سخت می شه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      در تایید نظر شما ، علاوه بر بار روانی شما شبها هم به روال این ساعت می خوابید و در نتیجه حداقل یک ساعت کسر خواب خواهید داشت که برای سلامتی فاجعه است.

  • ناشناس
    0

    خدا می داند که چقدر کم عقل سر پستهای کلیدی هستند

  • ناشناس
    0

    مرگشون برای کولرنزدن وتوجاده های قراضه ترافیک نشدنه

  • ناشناس
    0

    مسؤولان ارشد کشور تحصیلاتی ندارند حتی دیپلم هم ندارند

  • ناشناس
    0

    خوب چرا همون ساعت رو یک‌ساعت جلو نمیکشن؟

  • ناشناس
    0

    وزیر نیرو فکر کرده چیکاره است که داره برا زندگی مردم اینجوری تصمیم می گیره

    فکر کرده حالا که وزیر شده کدخدا شده
    فکر کرده هر چی خودش و مثلا کارگروه بیسوادش میگن درسته و باید اجرایی بشه

  • ناشناس
    0

    ساعت کار چرا ۶ تا یک
    خوب ساعت کار بشه ۸ تا ۱۲
    ساعت کار بشه ۹ تا ۱۲
    برا صرفه جویی برق فقط ساعت کار را در ۳ ماه گرم سال کم کنید حالت شیفت و کشیک باشه
    چه لزومی داره ۶ تا یک مدت هفت ساعت بریم سر کار تو گرما آب پز بشیم؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها