بهترین مارک لوازم آرایشی بدون تست حیوانی

از آنجا که لوازم آرایشی در تماس مستقیم با پوست صورت و چشم هستند، بسیاری از برندها برای تایید کیفیت و سلامت این محصولات به سراغ تست کردن آن ها روی حیوانات می روند. اما این امر موجب رنجش افراد دوستدار حیوانات شده و به همین دلیل بسیاری از آن ها به دنبال بهترین مارک لوازم آرایشی بدون تست حیوانی هستند.

بهترین مارک لوازم آرایشی بدون تست حیوانی

در این مقاله می خواهیم برندهای مختلف و معتبر دنیا را به شما معرفی کنیم که برای اطمینان از سلامت محصولات خود، از روش های دیگری به جای تست حیوانی استفاده می کنند. همچنین توضیح می دهیم از کجا بفهمیم محصولات تست حیوانی ندارد؛ پس پیشنهاد می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

از کجا بفهمیم محصولات تست حیوانی ندارند؟

در پاسخ به این سوال که از کجا بفهمیم محصولات تست حیوانی ندارند؟ باید بگوییم اولین راه توجه به علامت کرولتی فری (Cruelty Free) روی محصول هنگام خرید لوازم آرایشی است. این عبارت به معنی عاری از ستم بوده و به شما این اطمینان را می بخشد که در پروسه تولید آن محصول، هیچ گونه آزمایشی روی حیوانات مختلف صورت نگرفته است.

اما حقیقت تلخی که در این زمینه وجود دارد این است که گاهی برخی برندهایی که تست حیوانی ندارند، مواد اولیه خود را از شرکت هایی تهیه می کنند که تست حیوانی انجام می دهند و یا خودشان این تست را روی مواد اولیه انجام می دهند!

دیگر روش تشخیص محصولات Cruelty Free، جستجوی نام برند مورد نظر در لیست آنلاین برندها است که به صورت مداوم به روز می شوند.

در تصویر زیر می توانید چند نمونه از رایج ترین علامت تست حیوانی را که روی محصولات آرایشی و بهداشتی درج می شود مشاهده کنید:

بهترین مارک لوازم آرایشی بدون تست حیوانی - تصویر 2

برندهایی که تست حیوانی ندارند

اگر به حقوق حیوانات اهمیت می دهید و به دنبال برندهایی که تست حیوانی ندارند هستید، در ادامه می توانید با مارک های مختلف آشنا شوید:

محصولات ایرانی بدون تست حیوانی

در ایران هم مانند بسیاری از کشورهای جهان، قانون خاصی برای عدم استفاده از حیوانات در آزمایشگاه وجود ندارد و اکثر برندهای ایرانی در لیست خاکستری قرار دارند. این بدان معناست که این برندها اطلاعاتی را مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از تست حیوانی منتشر نکرده اند.

با این حال برخی از برندهای داخلی نیز ادعا دارند که محصولات ایرانی بدون تست حیوانی را تولید عرضه می کنند. برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

سینره

برند سینره تمام محصولات آرایشی و بهداشتی خود را به صورت کاملاً گیاهی و کرولتی فری تولید می کند. همین ویژگی به همراه مزایایی از قبیل کیفیت بالا، تنوع مثال زدنی، قیمت مناسب و کارایی محصولات موجب شده تا سینره به یکی از محبوب ترین برندهای ایرانی تبدیل شود.

این لی

برند این لی زیرمجموعه شرکت پارس حیان بوده و به طور تخصصی به تولید لوازم آرایشی می پردازد. این برند ادعا دارد علاوه بر مواد اولیه محصولاتش، خود آن ها را نیز بدون تست حیوانی و به صورت کرولتی فری تولید می نماید.

شون

شون برندی مشترک بین ایران و آلمان است که فرمولاسیون و مواد اولیه محصولات آن، توسط یک لابراتوار آلمانی بدون تست حیوانی ارائه می شود. در نهایت نیز این محصولات ایرانی بدون تست حیوانی توسط شرکت آریان کیمیا تک این محصولات آرایشی و بهداشتی بسته بندی شده و در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

بهترین مارک لوازم آرایشی بدون تست حیوانی - تصویر 3

محصولات خارجی بدون تست حیوانی

اگر به دنبال محصولات خارجی بدون تست حیوانی هستید، می توانید از لیست زیر کمک بگیرید. این برندها تایید کرده اند که هیچ آزمایش حیوانی روی مواد تشکیل دهنده و محصولات نهایی صورت نگرفته است.

تارت

برند آمریکایی تارت در سال 2000 توسط مورین کلی تاسیس شد و در تولید محصولات خود از تست روی حیوانات استفاده نمی کند. این برند با وجود سابقه نسبتاً کوتاه مدت خود، در جلب اعتماد مخاطبین بسیار موفق عمل کرده است و محصولات آرایشی و بهداشتی متنوع و با کیفیتی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

الف

برند الف نیز آمریکایی بوده و تمام محصولات خود را با فرمولاسیون صد در صد وگان، بدون تست حیوانی تولید می کند. علاوه بر آن موارد دیگری از قبیل کیفیت بسیار بالا، نداشتن ترکیبات مضر مانند پارابن، فتالات، هیدروکینون و ...در کنار قیمت مناسب و معقول از نقاط قوت این برند هستند.

دبورا

دبورا برندی ایتالیایی است که تاسیس آن به سال 1903 میلادی بازمی گردد. شعار این برند "زندگی کن و سالم بمان" است و سابقه ای درخشان در تولید محصولات متنوع آرایشی دارد. فرمولاسیون محصولات دبورا فاقد مواد حساسیت زا و تست حیوانی هستند و مورد توجه افراد علاقه مند به حقوق حیوانات قرار گرفته اند.

برندهایی که تست حیوانی دارند

کشور چین آزمایش های میدانی روی حیوانات را مجاز می داند و به همین دلیل همه شرکت های خارجی که قصد حضور در بازار این کشور را دارند، باید تست حیوانی انجام دهند. برخی از برندها نیز ادعا می کنند که تست حیوانی برای ایمنی افراد مصرف کننده ضروری است.

معروف ترین مارک های آرایشی که تست حیوانی دارند عبارتند از:

  • نارس
  • لورآل
  • استی لادر
  • مک
  • بنفیت
  • لانکوم
  • میکاپ فور اور
  • میبلین
  • رولون
  • کلینیک
  • کاور گرل
  • مکس فکتور
  • بابی براون
  • شنل
  • ایوسن لورن
  • شیسیدو
  • دیور

بهترین مارک لوازم آرایشی بدون تست حیوانی - تصویر 4

نتیجه گیری

در این مطلب برندهای مختلفی که دارای تست حیوانی و فاقد آن هستند را معرفی کردیم و توضیح دادیم چگونه می توانید وجود این تست را در برندهای مختلف تشخیص دهید. امیدواریم با مطالعه آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را در این زمینه بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سحر
    0

    برندهای بدون تست حیوانی ایرانی واقعا همین ها هستند یعنی نظارتی هست که این محصولات بدون انجام آزمایش بر روی حیوانات تهیه میشن؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها