چرا ساخت خودرو در کشور ما گران تمام می‌شود؟

تیراژ پایین تولید خودرو، هزینه و تعرفه بالای مربوط به واردات و تجهیزات قطعات خودرو و تحریم صنعت خودروسازی، همه دست به دست هم داده اند تا قیمت تولید در کشور ما بالا باشد.

چرا ساخت خودرو در کشور ما گران تمام می‌شود؟

آرمان خالقی، عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است که قیمت تمام شده خودرو در ایران چه اتوبوس باشد چه ماشین‌های سبک و سنگین، به دلایلی نسبت به رقبای خارجی بالا است.

او می‌گوید تیراژ پایین تولید خودرو، هزینه و تعرفه بالای مربوط به واردات و تجهیزات قطعات خودرو و تحریم صنعت خودروسازی، همه دست به دست هم داده اند تا قیمت تولید در کشور ما بالا باشد.

 

حجم ویدیو: 31.62M | مدت زمان ویدیو: 00:03:07 | دانلود ویدیو
منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • هبه تک ماکارون
    0

    چون هشتاد درصد درامد خودرو سازان بنام حقوق و پاداش و... به جیب مدیران خودرو ساز می رود ، سازمان بازرسی بررسی کند که یک مدیر در این شرکت ها سالانه جقدر حقوق و پاداش می گیرد !؟ بخشی از درامدها خرج ریخت وپاش و تبذیر می شود ، قسمتی هم که بدون استثنا رانتی است که به جیب این و ان می رود !!!

  • ناشناس
    0

    به ازای هر کارگر خط تولید ۲۰ تا پخمه استخدام رانتی شدند ، که باید حقوق نجومی بگیرند . علت اصلی این است .

  • ناشناس
    0

    تعداد کارمندان و مدیران خودرو سازها ایران به اندازه ی کل خودرو سازهای اروپا است حقوق مزایای اینها باید از کجا بیاید به جز جیب مردم بدبخت ایران

  • محمد
    0

    چون تعهد کاری و اخلاقی در این زمینه وجود ندارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      درو و درو برشما این است معنی دین اسلام ناب.....!!!

  • حسن سلیمی
    0

    چون با دنیا درگیریم.

  • ناشناس
    0

    مخارج زیاده!!! پاداش و حقوق های نجومی!! حق السهم نهادهای وابسته؛؛ شاسی بلندهای نمایندگان مجلس و....

  • ناشناس
    0

    گران تمام نمی شود گران می فروشند پیت حلبی ارزشی ندارد

  • علی اکبر عادلی
    0

    خودروسازان ایرانی که فقط نام خودرو را یدک می کشند و حداکثر هنرشان ۲۷ تا ۳۰ درصد داخل سازی قطعات خودرو های چینی و دیگر محصولات خارجی در ایران است. باید با گرانی دلار قیمت ها را افزایش دهند .چون ۷۰ درصد قطعات و اجزای خودروهای چینی وارداتی است. مدیران خودرو ، بهمن خودرو حتی ایران خودرو سایپا با کمال افتخار تلاش می کنند که نماینده فروش محصولات چینی در ایران باشند.چینی که در کمتر از ۴ دهه توانست با تولید ۲۶ میلیون خودرو در سال ۱۲ درصد آنها را روانه بازار ایران کند. ۴۰شرکت به ظاهرخودرو ساز ایرانی ، هر برند بی کیفیتی که در چین شروع به تولید خودرو کرد سراسیمه رفتند با او قرارداد بستند و در این راه هم سعی می کنند گوی سبقت را از هم بربایند‌. فکر می کنم‌ هر آن چه به اصطلاح کارخانه خودروسازی در چین وجود دارد محصولات آنها در بازار ایران هم قابل مشاهده است .کم مانده که کارگران کارخانجات خودرو سازی چین هم وارد کارخانجات خودرو سازی ایران شوند و مدیران و کارگران ایرانی لم بدن و فرآیند تولید خودرو را در کارخانه خود تماشا کنند. قبل از انقلاب کارگران و صنعتگران کره ای و فیلیپینی وارد می کردیم الان خودرو های چینی و در آینده هم کارگران کارخانجات ورشکسته چینی را وارد کارخانجات خودرو سازی ایران می کنیم. خودروسازان چینی وابسته به قطعه سازان با نام و بی نامی هستند که‌ ممکن است بعد از مدتی ورشکست و یا تعطیل شوند. بنابراین درآینده احتمال دارد در صف نوبت تامین قطعات خودرو های بی کفیت چینی هم قرار گیریم. ما این‌تجربه تلخ را در مورد خدمات پس از فروش کامیون های دانگ فنگ داشته ایم. چینی ها حتی اگر تعهد خدمات پس از فروش هم داشته باشند با تعطیلی قطعه سازان داخلی خود هیچ کاری نمی توانند برای شرکت های خودروسازی ایران انجام‌ دهند‌. مدیریت های عجول و خودشیفته خودروسازی ایرانی هم ، در واردات خودرو های چینی فقط می خواهند افتخار امضای قرارداد و منافع مقطعی ان نصیب شان شود و مطلقا در اندیشه خدمات پس از فروش نیستند و اگر هم هستند به بهانه های مختلف از جمله تحریم‌، قیمت خدمات را بشدت افزایش می دهند.الان هم دارندگان خودرو های چینی در ایران با گرانی قطعات روبرو هستند. با این ترتیب و با هزینه های سرباری گزاف مانند زیادی پرسنل و پرداحت حقوق های بی حساب در کارخانجات خودرو سازی نباید انتطار داشته باشیم که محصولات خودروسازان ما از نظر قیمت‌ حتی قابل رقابت با محصولات چینی باشد. دردل زیاد است و فضای انتقاد کم بطور کلی نمی توان با گرایش خودروسازی ایران به محصولات چینی ، آینده درخشانی را برای صنعت خودروسازی ایران پیش بینی کرد‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها