چند میلیون نفر از کالابرگ فجرانه استفاده کردند؟

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۰ میلیون نفر مخاطب طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» به عنوان خدمت ارزشمند دولت سیزدهم هستند.

چند میلیون نفر از کالابرگ فجرانه استفاده کردند؟

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی روز سه شنبه در آیین تکریم و معرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: دولت سیزدهم جسارت به خرج داد و با وجود موانع و مشکلات، طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» را اجرایی کرد و مورد استقبال آحاد جامعه قرار گرفت.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نقص‌ها و تخلف‌هایی در اجرای طرح فجرانه رخ داد، اما این موارد از نگاه تیزبین بازرسان پنهان نمانده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: شورای عالی کار تصمیم‌های ازشمندی برای تعیین حقوق در نظر گرفته است و انتظار می‌رود کارگران و کارفرمایان همراه باشند.

این مسوول تصریح کرد: توسعه و راه‌اندازی مشاغل خانگی مانند صنایع دستی راهبردی ارزشمند در اشتغالزایی با سرمایه‌گذاری اندک است و انتظار می‌رود این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: برخی مناطق با مشکل کمبود نیروی کار مواجه است و در مقابل، برخی مناطق درگیر بیکاری دانش آموختگان است و توسعه و تقویت دانش‌بنیان‌ها گره گشای این مشکل است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رونق زنجیره تولید و توجه به صنایع پایین‌دستی و تبدیلی، در اشتغال پایدار موثر است و انتظار می‌رود تحقق این رویکرد‌ها در اولویت باشد.

سمنان سومین استان دارای کمترین شکاف طبقاتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در این نشست گفت: سمنان سومین استان دارای کمترین شکاف طبقاتی در کشور است و با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است.

محمدرضا صادقی بیان کرد: ضریب جینی یا شاخص بررسی شکاف طبقاتی معیاری برای شناخت میزان عدالت طبقاتی و نابرابری درآمد محسوب می‌شود. سمنان جزو سه استان دارای بیشترین رشد اقتصادی در کشور است که پویایی اقتصاد در این استان را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: سمنان بعد از استان‌های نفت‌خیز بوشهر و هرمزگان، رتبه سوم پویاترین اقتصاد را در بین استان‌های کشور در سال ۱۴۰۱ به خود اختصاص داد.

این مسوول بیان کرد: سمنان جزو استان‌های پیشرو کشور در زمینه اقتصاد دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ است و زنجیره ارزش راهبردی اقتصاد دیجیتال از رکن‌های توسعه این استان محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت معدنی استان، بیان کرد: سمنان با توجه به برخورداری از سرمایه نیروی انسانی دانش‌آموخته، ظرفیت خوبی در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.

صادقی تصریح کرد: اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان اولویت استان سمنان در سال ۱۴۰۳ با رویکرد توسعه دانش بنیان‌ها و توجه به اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

در آیین تکریم و معرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از خدمات جعفر کاشانی تقدیر و علی نورانی به عنوان سرپرست این اداره‌کل معرفی شد.

طبق گزارش‌ها ۱۰ درصد جمعیت استان سمنان را جمعیت دانشجویی تشکیل می‌دهد. حدود ۲۰۰ هزار نفر معادل ۲۸ درصد جمعیت استان سمنان با مراکز آموزشی از ابتدایی تا آموزش عالی سر و کار دارند و این آمار نشان می‌دهد این استان دارای جمعیت باکیفیت و دانش آموخته است.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    پاشو میخورین؟خوردین؟///

  • مجید شاهی زاده
    1

    سلام چرا به نیروهای لشکری یارانه فجرانه ندادند

  • ناشناس
    0

    مغازه دارها میگن یاید نفری 500 هزار خرید کنین تا بهتون سبد کالا بدبم تکلیف اونی که پول نداره چی میشه اخه

  • ناشناس
    0

    این چه طرحه فروشگاه ها می گویند باید نفری ۵۰۰ تومان خرید کنید که از کا لا برگ استفاده کنید اگر مردم پول داشتند چه احتیاجی به کالا برگ شما دارند

  • ناشناس
    0

    کلی فروشگاه سر زدیم .اکثرا میگفتند سیستم قطعه
    یا میگفتن یکی دو قلم میدن ، یا اینکه میگفتند باید ۵۰۰ خرید کنید تا شامل شما بشه.
    یه فروشگاه هم پیدا کردیم که میگفتن از ۵ صبح باید بیایین نوبت بگیرید.

    ما هم عطایش را به لقایش بخشیدیم.
    ارزونی خودتون

  • ناشناس
    0

    واقعا جای تأسف است در کشوری که پنجمین ذخایر ملی دنیا از نظر گاز و نفت ومعادن و...دارد ۶۰میلیون از ۸۵میلیون نفرش محتاج ۲۰۰هزارتومان در ماه برای چند قلم کالا باشن،این حجم از حقارت چه باید اسمش گذاشت ،ملتی که تحقیر شد پذیرای هر خفت خواری خواهد شد

  • اکبر
    0

    این دیگه چه فیلمیه
    من یه خونه مسکن مهر دارم فقط الکی شدم دهک 9
    هیچی هم بهم ندادن

  • جوزف هادی
    0

    طرف شش تا ویلا داره راحت میتونم بگم بیست تا اپارتمان فقط تو سه مجتمع داره چون ماهی دویست هزار تومن مستمری میگیره شده دهک سه تموم کنید این مسخره بازیا رو

  • عبدالغفار بیلرانی
    0

    من برای خرج خونه موندم دوتا از بچه‌هایم از مدرسه درآوردم که پول تحصیل اونها راداشته به من نمیدن که من دهک ۸هستم ولا من مردم از بس تو این چند سال کرایه خونه دادم الا سبد کالا به من نمیدن خدا از اون ک...سوال کنه کهمنا زده دهک ۸

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها