وزیر نفت:

مصرف بنزین رکوردشکنی کرد/ توزیع روزانه ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین

وزیر نفت گفت: مصرف بنزین کشور به ۱۳۲ میلیون لیتر در روز رسیده است و با وجود سرمای شدید در کشور در روز‌های اخیر هیچ‌یک از ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع کشور دچار اختلال و کمبود سوخت نشد.

مصرف بنزین رکوردشکنی کرد/ توزیع روزانه ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین

جواد اوجی اظهار داشت: همزمان با کاهش شدید دمای هوا و استمرار شبکه گازرسانی کشور، شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پخش فرآورده‌های نفتی بیش از ۱۳۲ میلیون لیتر بنزین را در تعطیلات اخیر توزیع کردند.

وی ظهر امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی نفت ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا طی هفته جاری و ادامه این روند در هفته آینده اظهار کرد: با تلاش همکارانم در بخش بالادست و پایین‌دست صنعت نفت هیچ نقطه‌ای از کشور دچار افت فشار نشده است.

وی ادامه داد: امسال نسبت به دوره مشابه پارسال روزانه ۳۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتری تولید می‌شود که سهم فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی در بخش دریا و فاز ۱۴ در بخش خشکی در این میان از همه بیشتر است.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه کارکنان صنعت نفت در بخش بالادستی و پایین‌دستی با آمادگی کامل وارد فصل زمستان شده‌اند، افزود: این کارکنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانستند آسیب ناشی از حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی به خطوط لوله سراسری گاز کشور را برطرف کنند و پایداری گاز را به شبکه گاز کشور بازگردانند.

اوجی با اشاره به سرمای بی‌سابقه هوا در اسفندماه امسال اظهار کرد: امروز بر اساس گزارش همکارانم در شرکت ملی نفت ایران بیش از یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب گاز خام در کشور تولید می‌شود که پس از پالایش بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می‌شود.

وی با اشاره به همکاری مردم در زمینه رعایت الگوی مصرف گاز و نیز ارائه مشوق‌های خوب شرکت‌ملی گاز ایران برای مشترکان کم‌مصرف گاز گفت: رعایت الگوی مصرف گاز در حالی در کشور از سوی مردم رعایت می‌شود که خدا را شکر شاهد بارش یک متری برف در برخی نقاط کشور همچون شمال شرق ایران بوده‌ایم.

وزیر نفت حفظ دمای ۱۸ تا ۲۲ درجه منزل، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها و خاموش کردن سیستم گرمایشی بخش‌های غیرقابل استفاده منزل را از جمله راه‌های کاهش مصرف گاز در هفته‌های باقی‌مانده از فصل زمستان دانست.

اوجی به افزایش مصرف روزانه بنزین کشور در ایام تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: مصرف بنزین کشور به ۱۳۲ میلیون لیتر در روز رسیده است و با وجود سرمای شدید در کشور در روز‌های اخیر هیچ‌یک از ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع کشور دچار اختلال و کمبود سوخت نشد. همکاران من در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همزمان با تأمین بنزین به‌صورت شبانه‌روز سوخت مایع نیروگاه‌های کشور را نیز در این ایام به نحو احسن تأمین کرده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • فریادی
    3

    وظیفتونه سوخت ملت را تهییه کنید مگه چکار کردین برای ملت ایران؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      16

      تا وقتی قیمت بنزین افزایش پیدا نکنه وضع همینه و این اسراف و مصرف بی رویه ادامه داره

    • ناشناس
      1

      طبق تجربه قیمت بنزین افزایش پیدا کند، قیمت سایر کالا ها هم افزایش می یابد.
      ضمناً اگه توی کشور مشکل کمبود بنزین، جلوی صادرات بنزین به گروه تروریستی طالبان رو بگیرید
      چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

  • ناشناس
    1

    رکوردشکنی مصرف بنزین رو به خودروسازها بگید نه مردم.

    با این خودروهای بی کیفیت، پُر مصرف و گران قیمت، سال به سال رکورد مصرف بنزین شکسته خواهد شد.

  • علی
    14

    چرا دولت قیمت بنزین را بالا نمی برد وقتی قیمت بنزین لیتری 25 تا 30 هزار تومان باشد مصرف بیهوده بنزین توسط دور دور زنها و قاچاق سوخت از کشور کمتر می شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اونوقت شهرهایی که سیستم حمل و نقل عمومی ندارن، کرایه تاکسی چقدر خواهد شد؟

  • ناشناس
    3

    میخواد بنزین را گران کنه، داره از الان چاله میکنه

  • ناشناس
    3

    این همه افتخار نصیب تو شد؟الله اکبر .

  • ناشناس
    2

    مگه مال پدرتونه؟پول میدن بنزین میخرن..شمااگه جای امریکا ،ژاپن....باشیدچکارمیکنید؟

  • تلمبه
    2

    باشه گران می‌کنی گره را با دست باز کن نه با دندون

  • داریوش اول
    1

    آب معدنی گران کردید تا کارشناسان بگویند یه آب معدنی کوچولو از یه لیتر بنزین گرونتره ؟

  • محمد
    10

    بنزین از آب ارزانتر است حداقل باید لیتری ۵۰ هزار تومان باشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اول حقوق ها و یارانه ها را افزایش بدن

    • ناشناس
      0

      بیشترین آبی که مصرف می شود آب شرب خانگی هست قیمت آن مترمکعبی ۱۵۰۰ تومان یعنی ۱۰۰۰ لیتر۱۵۰۰ تومان ،مقایسه بنزین با آب آشامیدنی ثروتمندان درست نیست آدرس غلط دادن هست

  • علی
    0

    میلیونها لیتر در روز به طرق مختلف قاچاق می‌شود . آنرا به حساب مردم ننویسید

  • ناشناس
    0

    وقتی ادعای دومین ذخایر گازی دنیا را دارید و از اول با منطقه جغرافیایی کشور با اطلاع بودید و یا تبلیغ افزایش جمعیت کشور را سر میدهید بعنوان مسئولی ک حقوق گزاف میگیرید وظیفه شما بدون منتی تامین سوخت خودروهای بی کیفیت و پر مصرف داخلی و گرم نگاه داشتن محل کار و زندگی و همچنین آسایش آنان است حالا در هر برهه ی زمانی و مکانی ک میخواهد باشد و الا وجود امثال شما ضرورتی برای جامعه نداشت

  • شیلا
    0

    تا وقتی خودرو سازامون اشغال میدن دست ملت مصرف همینه بزارید چهارتا خودرو روز دنیا وارد بشه تا هم مصرف درست بشه هم الودگی هوا تا کی می خواهید به اسم خودرو سازی داخلی از جیب ملت بچاپید

  • ک.ق
    1

    دوباره چه خوابی برای مردم دارید؟ مردمو بخاطر استفاده از وسیله نقلیه مورد مواخذه قرار میدید که چرا اینقدر مصرف کردید بزارید ما اونو به دیگرانی که خودی هستن بفروشیم. اول ماشین های رده دهمتونو که مصرف بالا دارن درست کنید بعد سیستم ناوگان عمومی و سوم جاده های غیر اصولیتون را درست کنید. فقط بفکر افزایش درامدتون از افزایش قیمت بنزین هستید. فقط کمی بفکر این مردم بیچاره هم باشید.

  • ناشناس
    0

    وزیر نفت عزیز اگه میشه تو جلساتی که میذارین درباره خودروهای بی کفیتی که تولید وبه مردم نادان میندازین هم حرفی بزنید به جای خودروهای چینی واشغال ایران خودرو وسایپا وپارس از ژاپن وکره ماشین وارد نمی کنیدچون به نفع شما نیست

  • یبللیس
    0

    خودروهای فرسوده را اسقاط کنید .....چرا اسقاط خودرو را منحل کردین .........

  • نی نوا
    0

    به تعداد آدمها توووی ایران ماشین است ........فرسوده ها را اسقاط کنید

  • ناشناس
    0

    چرا آدرس غلط میدین بگو ماشینای پر مصرف اشغال دادیم دست مردم ،به هر خانواده دو سه تا ماشین دادیم تا جیب یه عده رو پر کنیم حمل و نقل عمومی هم که نداریم دیواری کوتاه‌تر از دیوار مردم هم نیست مدیریت افتضاح خودتونو گردن مردم نندازین

  • ناشناس
    0

    از میرسلیم و دارودسته مافیای خودرو تشکر کنید که باعث شدن خودروهای پر مصرف و گران و از رده خارج خیابانها و جادهها را در تسخیر خود داشته باشن

  • ناشناس
    0

    چرا کسی از حقوق ارزان درایران حرفی نمی زند درکجای جهان حقوق یک بازنشسته ۱۸۰ دلار هست

  • علیرضابرهانی
    0

    با سلام خدمت همه دوستان
    نه بنزین ارزان است و نه لزومی به گران کردن آن.یک راه حل ساده و ابتدایی که باید امتحان شده و نتیجه آن بررسی و سپس تصمیم گیری گردد،جمع آوری کارت های جایگاه هاست.تا زمانی که این کارت ها بدون هیچ ساز و کاری بصورت نامحدود و در اختیار همه خودروها قرار می گیرد ، انتظار کاهش مصرف کاملا بی معنی و دور از دسترس است.این کارت ها فقط و فقط باید در اختیار کسانی که فاقد کارت هستند(خودروهای نو و مفقودی کارت سوخت)قرار گیرد.همین یک حرکت ساده بسیار موثر خواهد بود.این موضوع هم 100 درصد به همت دولت و شهامت و جسارت نیاز دارد و لاغیر.

  • ناشناس
    0

    بنزین اشتباه نوشته مواد رکورد شکنی کرده تیتر درست کنید

  • ناشناس
    0

    برای خودروهای هیبریدی تبلیغ کنید و با نصف قیمت بفروشید در بلند مدت صرفه اقتصادی ناشی از کاهش مصرف بنزین خواهد داشت.
    ولی الان ماشین داریم که صدی 14 تا 15 می سوزونه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها