از کجا گوشت ۳۱۰ هزار تومانی بخریم؟

گوشت گوسفندی با قیمت ۳۷۰ هزارتومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که گوشت‌های گرم به اصطلاح دولتی در تعدادی از استان‌ها به کبابی‌ها می‌رسد.

از کجا گوشت ۳۱۰ هزار تومانی بخریم؟

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گوشت گوسفندی گرم کیلویی ۳۷۰ هزار تومان، گوشت گرم گوساله هر کیلو ۳۱۰ هزار تومان و گوشت گردن گوسفندی هر کیلو ۲۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

چند ماه گذشته، قیمت گوشت قرمز در بازار از کیلویی ۵۰۰ هزار تومان عبور کرده بود. بر اساس اعلام مرکز آمار ۱۴ میلیون راس دام به کشتارگاه‌ها در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰روانه شده بود که دو برابر استاندارد هر ساله است.

به گفته دامداران، کمبود و گرانی نهاده موجب شده بود آنها دام خود را روانه کشتارگاه‌ها کنند که در بین آنها دام‌های مولد هم کم نبود؛ نتیجه اینها باعث کمبود و گرانی گوشت شده بود.

در سال جدید ۱.۳ میلیون تن نهاده بین دامداران توزیع شده که قیمت را برای دامداران پایین آورده است، کشتار دام هم به رقم استاندارد ۸ میلیون راس رسیده است که اثر آن در کاهش قیمت بازار از همین الان دیده می‌شود و تاثیر اصلی روی قیمت بازار از سال جدید خواهد بود.

به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن گوشت وارد کشور می‌شود. با این حال، گزارش‌هایی هم از استان‌های مختلف کشور وجود دارد که نشان می‌دهد بر توزیع گوشت در استان‌ها، نظارت چندانی از سوی ادارات کل انجام نمی‌شود.

یک مصرف کننده گوشت در شهر شیراز گفت: اینجا خبری از توزیع گوشت گرم گوسفندی و گوساله با قیمت ۳۱۰ و ۳۷۰ هزار تومان نیست. گوشت منجمد برزیلی با قیمت کیلویی ۴۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود که آن هم صف‌های طولانی دارد و خیلی اوقات به افرادی که در صف ایستاده‌اند، نمی‌رسد.

به گفته وی، در شیراز قیمت گوشت گرم در قصابی‌ها، نزدیک به هر کیلو ۶۰۰ هزار تومان است.

گوشت‌های گرم به اصطلاح دولتی با وجود وفور در کشور، در برخی استان‌ها در نبود نظارت دقیق بر عرضه، به کبابی‌ها می‌رسد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    1

    خداوند برای هرملتی لیاقتی مقدرکرده لیاقت ملت مانیزهمین است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      خودت هم اگر جزء همین ملتی پس چرا فقط.... شعر میگی اگر م جزء انسان ها نیستی.... نکن

  • محمد بن حسین
    0

    باسلام
    گوشت را مخفیانه در سردخانه های کوچک ذخیره و به قیمت بالا عرضه می‌کنند.چون هیچ نظارتی در این خصوص نیست!!!
    البته برای برخی ازمدیران و کارکنان جهاد و کشاورزیو صمت،سفارشی و درجه یم، مجانی بدست شان با اسنپ می‌رساند

  • ناشناس
    0

    قصابی سر کوچه رئیسی

  • علیرضا
    1

    خدا وکیلی مردم سرکارنذارین به اندازه کافی بدبختی داریم یکی بیاد تواصفهان ادرس فروش این گوشت به ما بده کالا برگ اعتباری فجرانه هم که نه مرغ نه گوشت توفلا ورجان ندادن پفک وچیپس وتنقلات باید میخریدی بیاین تا با فاکتور نشونتون بدم

  • ناشناس
    1

    از سر کوچه خونه مسعولین بخرید.اونجا همیشه ارزون هست

  • ناشناس
    0

    دروغ،دروغ،وبازهم دروغ خسته نمی شوید ای از خدا بی خبران به حکومت چسبیده گوشت گوساله کیلویی ۵۶۰هزارتومان،گوسفندیهم همینطور در فروشگاههای به اصطلاع زنجیره ای هم فقط روی تابلو قیمت ارزان نوشتند از
    گوشتش خبری نیست در تره بار هم گوشت پاکستانی حال بهم زن

  • همرزم هادی
    0

    مملکت پر از دزد است بقول اندیشمند انگلیسی در دنیایی پر از گاو که همه گاو هستند اگر گاوی به گاوی بگوید گاو که نباید ناراحت شد زیرا گاوی به گاوی گفته است گاو حال در مملکت پراز دزدمااگردزدی به دزدی بگوید دزد نبایدناراحت شد زیرا اینجا ژاپن وبودا نیست اینجا ایران است و.....

  • فرداد
    0

    یا از سر کوچه احمدی نژاد بخر ویا در محله ای که سید محرومین ساکن است ، اگر گیر نیاوردی به توصیه عالم جلیل القدر ، به جای گوشت اشکنه بخور که هم خاصیت دارد وهم مضرات گوشت را ندارد ، انهم گوشت هایی که از بلاد کفر می اید ومعلوم نیست گوشت چه حیوان زبان بسته ای است .

  • رابی
    0

    از قصابی سر کوچه مموتی

  • ناشناس
    0

    واي بر ما كه به كشوري ثروت من انقدر فقيريم

  • ناشناس
    0

    گوشت گوساله(گوساله گاو نر و جوان)کیلویی ۶۵۰ هزار تومان
    گوشت گاو ماده چند ساله ۴۰۰ هزار تومان
    گوشت گوسفند نر ۶۰۰ هزار تومان

  • ناشناس
    1

    سال آینده ب امید خدا با دلار ۷۰ تومانی گوشت کیلویی ۱ ملیون تومان خواهد بود

  • 🐜
    0

    گشتم نبودن نگرد نیست!!!

  • ناشناس
    0

    از فروشگاه زنجیره ای رفتم بگیرم ساعت7/5 رفتم تا 9 صبح1کیلو بهم داد! قیمت بدترش این بود که دیدم قصابی نزدیک خونمون با شاگرداش همونجان
    منتظر بودن گوشت بگیرن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها