چرا میوه دوباره گران شد؟

همزمان با کاهش دمای هوا نرخ برخی از انواع میوه و سبزی با افزایش مواجه شده است. مغازه داران می گویند افزایش قیمت میوه در روزهای اخیر ناشی از افزایش نرخ کرایه حمل و نقل است.

چرا میوه دوباره گران شد؟

به نظر می‌رسد مشکلات حمل و نقل و نوسانات نرخ دلار نقش مهمی را در افزایش قیمت میوه‌ها بازی کرده است. اما بر اساس گفته‌های مغازه داران بازار میوه به زودی متعادل خواهد شد.

در دو هفته گذشته قیمت پیاز ،خیار، نارنگی ، سیب زرد و موز نسبت به ماه قبل گران‌تر شده ؛ این در حالی است که به نظر می‌رسد هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد .

در حال حاضر قیمت نارنگی نسبت به سال قبل همچنان در سطوح بالایی قرار دارد. در برخی از نقاط شهر نیز سیب زرد تا ۸۰کیلویی هزار تومان فروخته می‌شود.

علاوه بر این برخی از میوه‌های وارداتی نیز همزمان با نوسانات افزایشی نرخ دلار گرانتر شدند. به طوری که گلابی وارداتی اکنون در برخی از مغازه‌ها کیلویی ۳۵۵ هزار تومان به فروش می رسد که گرانترین میوه زمستانی است.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • عصمت فربخش
    0

    من زانو درد شدید دارم پشت شونم درد داره پشت شونم درد میکنهلطف کن قیمتش بگید بفرستید

  • ناشناس
    0

    چون عید نزدیکه

  • آوازه
    0

    کدام آدم عاقلی میوه مصنوعی می خورد میوه نیست مواد شیمیایی بخورد مردم می‌دهند که بسیار خطرناک و بیماری زاست

  • ناشناس
    0

    همین سوال را در مورد علت گرانی بیشتر دارو از داروخانه محل پرسیدم او با درایت و فصاحت وصف ناپذیر گفت چی گرون نشده ؟ و من قانع شدم و فقط توانستم سکوت و نفرین تو دلی بکنم

  • قمصری
    0

    مقصر دولت قبل هست .!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    کدام میوه گران شده؟ بادمجان، فلفل ، لوبیاسبز ، گوجه، پیاز جنوب کشور هرمزگان و جنوب کرمان در اثر افت شدید قیمت دارند محصولشان جلو احشام می ریزند. دگر بصرفه نیست حقوق کارگر رفته بالا.نمی توانند حقوق کارگر پرداخت کنند.

  • ناشناس
    0

    کدام روز در این کشور ناقصی و سرگردانی و کمبود و گرانی نبوده و همه مدیران علت را پاسخ می دهند اما لیاقت یک راهکار برای چیزی که اتفاق افتاده ندارند یک چیزی که اتفاق افتاده را درک ندارند برای رفع ان تا مجدد تکرار نشود چه رسد به اولویت و پیشبینی و طرح و ایده و خلاقیت و مدیریت بحران برای کجاست و برای کیست و کجامتک گرفتند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها