معاون وزیر رفاه خبر داد:

ورود ۳۰ هزار میلیارد تومان خوراکی به سفره مردم با اجرای طرح فجرانه «کالابرگ»

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۲۲۰ هزار فروشگاه متصل به طرح کالابرگ هستند، گفت: با گذشت ۱۱ روز از اجرای طرح فجرانه کالابرگ، مجموعا ۳۰ هزار میلیارد تومان وارد سفره مردم شده که چرخ تولید را نیز وادار به تحرک کرده است؛ اگر همین اتفاق نیز طی دو ماه آینده رخ دهد، طی سه ماه، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وارد سفره مردم می‌شود.

ورود ۳۰ هزار میلیارد تومان خوراکی به سفره مردم با اجرای طرح فجرانه «کالابرگ»

علیرضا عسگریان در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار است کلیه خدمات اعتباری به‌روی شبکه ملی اعتبار (شما) پیاده‌سازی شود که در حال حاضر سه مورد از مهمترین طرح‌ها روی این شبکه پیاده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه راهبرد دولت از ابتدا توجه ویژه به سفره مردم بوده است و به همین دلیل بود که ارز ترجیحی حذف شد و یارانه مردم ارتقاء یافت، گفت: از ابتدای امسال طرح کالابرگ به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی شبکه ملی اعتبار اجرا و به مرور به کل کشور تسری یافت.

وی در ادامه به طرح فجرانه کالابرگ اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدا می‌گفتیم این سفره توسط دولت تقویت می‌شود و همین اتفاق افتاد. اکنون بیش از ۷۰ درصد مردم کشور مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این طرح دارای چند مختصات است، تصریح کرد: چند ماه گذشته میزان یارانه مضاعف تشویقی ۱۲۰ هزار تومان و شرط استفاده‌اش این بود که افراد باید ۲۰۰ هزار تومان از میزان یارانه خود را از میان ۱۱ قلم استاندارد سبد غذایی خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف برای آنها شارژ شود و چون شرطی وجود داشت، موجب عدم استقبال مردم می شد؛ اکنون آن شرط ۲۰۰ هزار تومان برداشته شده و میزان اعتبار تشویقی نیز از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و همچنین استقبال مردمی به سقف ۱۵ برابر رسیده است.

معاون وزیر رفاه افزود: در ۲۲ بهمن، در یک روز ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت شد. اکنون ۷۲۰۰ میلیارد تومان طی ۱۱ روز یارانه به مردم پرداخت شده است که این رقم به جز یارانه خودشان بوده و اعتبار تشویقی است. ۲۳ هزار میلیارد تومان هم مردم خودشان خرید کرده‌اند یعنی طی ۱۱ روز، ۳۰ هزار میلیارد تومان به روی سفره مردم نشسته است. کمترین تاثیر آن این است که این موضوع بر روی سفره مردم نشسته و موجب امنیت غذایی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد مردم از طرح کالابرگ استقبال نشان داده‌اند، گفت: حدود ۳۲ میلیون نفر از طرح استقبال کردند و این باعث شده ۳۰ هزار میلیارد تومان بر روی سفره مردم بنشیند و علاوه بر اینکه ضمانتی برای تغذیه مردم باشد، موجب شده جریان تولیدی در کشور حرکت کند.

به گفته معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی ۱۱ روز ۳۲ میلیون بسته غذایی توزیع شده است.

عسگریان با بیان اینکه طرح فجرانه از ۱۸ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد، تاکید کرد: با گذشت ۱۱ روز از اجرای این طرح، مجموعا ۳۰ هزار میلیارد تومان وارد سفره مردم شده که چرخ تولیدی را نیز وادار به تحرک کرده است و اگر همین اتفاق نیز طی دو ماه آینده رخ دهد، طی سه ماه، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان وارد سفره مردم می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ۲۱ بهمن تا ۲۳ بهمن صف برای خرید سبدکالای طرح فجرانه ایجاد شده بود، گفت: اکنون صف شکسته شده است.

عسگریان با اشاره به اینکه ۲۲۰ هزار فروشگاه طرف قرارداد داریم، گفت: طی پنج تا هفت روز از ۴۰ هزار مغازه بازدید کردیم. اگر تخلف و اختلافی وجود داشته، آنها را شناسایی کردیم. همچنین از طریق مرکز، الگوریتم‌هایی را طراحی کردیم و از این طریق توانستیم تخلفات یا شبهات را در سطح مغازه‌ها شناسایی کنیم. دسترسی بیش از ۱۰ هزار فروشگاهی که مشکوک بودند را قطع و یا به آنها تذکر دادیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • Shahram
    1

    ۲۲۰ هزار تومان بحساب یارانه سرپرست خانوار واریز کردند یکجوری حرف میزنن انگار دولت با کار و تلاش و پویایی اقتصاد انجام داده.
    مالیات میلیون میلیون میگیرید و چند غاز به خودشون اونهم دستوری که چی بخرن چی نخرند آنقدر گفتن ندازه.

  • ناشناس
    0

    از این ۳۰ هزار میلیارد یک کیلو برنج هم به خانواده من برسد قانع هستیم ، اما امان از آمارهای کاغذی

  • ناشناس
    1

    هرکسی می‌دونه جواب بده اگه این کالابرگ فجرانه سه ماه را بخریم آیا یارانه پول نقد را دریافت نخواهیم کرد؟

  • ناشناس
    2

    سلام من شبها تو ترمینال می‌خوابم وروزها کارگری یک روز یک مرد را بردم حموم تا پول به من دهد شماره من09183677624عیدی کارگران را دولت نمی‌دهد وحقوق کارگران را دولت زیادنمیکند

  • ناشناس
    0

    اگر و تنها اگر 80 نفر استفاده کنن از این 220 هزار تومان فقط فقط فقط 17 هزار میلیارد تومان.
    خیلی ها هم هنوز حق استفاده ندارن و نخواهند داشت و ارزش استفاده هم نداره....!
    واقعا چه جوری حساب کردید این مورد رو...........!!!!!

  • ناشناس
    0

    توی سال جدید چد برابرشو از حلق مردم میکشید بیرون شما به مردم حقوق واقعیشونو نمیدید بعد انتظار لطف از شما داشته باشیم؟؟؟

  • فقرا
    1

    یارانه یکماه که ۷۵ هزار میلیارد تومنه رو پیچوندید .حالا با افتخار میگی ۳۰ هزارتا به مردم‌دادید.۴۵ هزارتا کاسبی کردید

  • ناشناس
    0

    گفتن دم انتخاباتی از گرسنگی نمیرند ، بتونن تا دم صندوق بیایند ، بعد انتخابات قطع می کنند

  • لبف
    0

    بازگشت به دهه شصت ودوران جنگ ورای دادن مبارک سوپر مارکتی ها اجناس موردشون را فروختند

  • ناشناس
    0

    آن شا الله بعد انتخابات هم ادامه داشته باشد .

  • ‌بی طرف
    0

    یعنی مردم مشکل دارند

  • ناشناس
    0

    انصافن طرح خوبیع .فقط باید کاری کنن همه روستاها که فروشگاه بزرگ ندارن هم توزیع بشع

  • ناشناس
    0

    این چه طرز کالا دادنه باید چندبرابر خرید کنی تابتونی ازکلا برگ استفاده کنی منی که ندارم خرید کنم حقم میسوزه شبیه گداها دارید به مردم حدمات میدید ازخیرش گذشتیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها