چگونه جای لکه‌ی بستنی را از روی فرش پاک کنیم؟

شاید یکی از مشکلاتی که شما را نیز درگیر کرده باشد ایجاد لکه‌های بستنی بر روی فرش باشد. این مشکل برای شما زمانی جدی‌تر نیز خواهد شد که کودکان خردسال داشته باشید، اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا روش‌های برطرف ساختن لکه بستنی از روی فرش را برایتان بیان کنیم. همچنین باید بیان کنیم که یکی از راه‌ها برای از بین بردن انواع لکه‌ها، آن است که از مراکز قالیشویی معتبر بهره گیرید.

چگونه جای لکه‌ی بستنی را از روی فرش پاک کنیم؟

 

برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز قالیشویی را جهت این کار انتخاب کنید، می‌توانید از اطرافیان خود جست و جو کرده و یا در فضای وب به جستجو بپردازید. برای مثال اگر در شهر قزوین ساکن هستید، برای آنکه بتوانید از خدمات معتبرترین مراکز قالیشویی قزوین استفاده کنید، می‌توانید به فضای وب سری بزنید و قسمت نظرات کاربران وب سایت‌های مختلف را بخوانید و از این طریق با نحوه خدمات رسانی شرکت‌های قالیشویی شهر سکونت خود مطلع شوید و بتوانید بهترین مرکز را نیز انتخاب کنید و با خدمات قالیشویی قزوین آشنا شوید. در ادامه مطلب نیز با ما همراه باشید که قصد داریم روش‌های پاک کردن لکه بستنی از روی فرش در خانه را برایتان بیان کنیم.

2

 لکه بستنی تازه ایجاد شده را چگونه از روی فرش پاک کنیم؟

اگر لکه بستنی ایجاد شده روی فرش شما تازه است، باید در ابتدا از یک قاشق فلزی استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد تلاش کنید تا بقایای جامد بستنی را از روی فرش خود بردارید. در این مرحله باید مراقب باشید تا با قاشق به الیاف فرش بیش از حد فشار وارد نکنید. در واقع باید دستتان را به صورت دورانی حرکت دهید. این کار از نفوذ بستنی به بقیه نقاط فرش جلوگیری می‌کند و دیگر قسمت‌های فرش دچار لکه نخواهند شد.

 

به عنوان مرحله بعد باید یک پارچه نخی تهیه کنید و آن را به طور کامل در آب سرد فرو ببرید. یعنی پارچه باید به طور کامل از آب اشباع شود. اگر برایتان مقدور است می‌توانید از آب گازدار شیرین نشده نیز استفاده کنید که اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. بعد از انجام این کار باید پارچه خیس شده را روی لکه به جا مانده از بستنی قرار دهید و تا جایی که برایتان مقدور است آن قسمت را با همان پارچه خیس آبکشی کنید.

 

در ادامه خواهید دید که بقایای بستنی به پارچه خیس شما جذب شده در نهایت پارچه شما رنگی خواهد شد. شما باید به هنگام مشاهده پارچه رنگی آن را شسته و سپس این مرحله را مجدد تکرار کنید، ولی قبل از آنکه دوباره پارچه خیس را روی قسمت لک شده قرار دهید، باید توسط پارچه‌ای دیگر قسمت مرطوب شده فرش را تا حد امکان خشک کنید. شاید لازم باشد که این مرحله را برای بار سوم و یا چهارم نیز تکرار کنید تا اثر لکه کمتر و کمتر شود.

 

در مرحله بعد برای آنکه که به طور کامل اثر لکه بستنی را از روی فرش پاک کنید، می‌توانید از یک فنجان آب با یک دوم قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی استفاده کنید. سپس یک اسفنج تمیز برداشته و به محلول مورد نظر آغشته کنید و بعد قسمت لک شده را با آن شستشو دهید. در نهایت باید حواستان باشد که بعد از اتمام این مرحله قسمت شسته شده را خشک کنید.

 

اگر بعد از انجام تمامی مراحل همچنان اثری از لکه باقی مانده بود، می‌توانید از آمونیاک برای پاک کردن کامل لکه استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که برخی از فرش‌ها ممکن است به آمونیاک واکنش نشان دهند. برای انجام این روش باید یک دوم قاشق غذاخوری آمونیاک را در یک فنجان آب مخلوط کنید و در نهایت روی لکه بمالید. بهتر است پیش از آنکه این روش را انجام دهید، ابتدا این محلول را بر روی قسمت گوشه‌ای فرش خود تست کنید. اگر فرشتان به آمونیاک واکنش نشان نداد، می‌توانید از آن برای از بین بردن کامل لکه بستنی بهره گیرید. در آخر لازم به ذکر است که اگر فرش شما پشمی است، هرگز این روش را امتحان نکنید.

3

چگونه می‌توان جای لکه قدیمی بستنی را از روی فرش پاک کرد؟

برای پاک کردن لکه‌های قدیمی بستنی نیز، می‌توانید از آمونیاک استفاده کنید که نحوه استفاده آن را برایتان توضیح دادیم، اما روش‌های دیگری هم وجود دارند که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

برای پاک کردن جای لکه‌ی قدیمی بستنی، می‌توانید از فوم اصلاح استفاده کنید. به این صورت که باید مقدار کمی از فوم اصلاح را روی محل مورد نظر بمالید و سپس یک مسواک قدیمی برداشته و به آرامی آن را روی فرش پخش کنید. بعد از انجام چند دقیقه این کار، باید محل مورد نظر را شستشو دهید که برای این کار می‌توانید، یک اسفنج را به آب آغشته کرده و سپس با استفاده از آن، فوم را از روی فرش پاک کنید. در نهایت از یک پارچه برای خشک کردن محل مورد نظر استفاده کنید.

 

از دیگر روش‌های پاک کردن لکه بستنی، استفاده از بوراکس است. شما باید یک دوم قاشق غذاخوری بوراکس را در یک فنجان آب حل کنید. سپس مقداری از محلول را بر روی لکه مورد نظر که قصد پاک کردن آن را دارید قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس با استفاده از یک پارچه خشک، محل مورد نظر را به خوبی تمیز کنید.

 

اگر مقداری از محلول شوینده روی فرش باقی مانده بود، برای پاک کردن کامل آن می‌توانید از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید.‌ البته ممکن است بعد از انجام یکباره این کار به نتیجه مطلوب نرسید. پس باید چند مرتبه، مراحل گفته شده را پشت هم انجام داده تا به طور کامل لکه بستنی از روی فرش شما پاک شود.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم برای شما، روش‌های پاک کردن لکه بستنی از روی فرش را بیان کنیم که اگر روزی این اتفاق برایتان افتاد، بتوانید سریعاً دست به کار شده و آن را از روی فرش خود پاک کنید. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برای شما مفید بوده و از آن استفاده لازم را کرده باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها