با اعلام وزارت راه‌ و شهرسازی:

پایان دوران پادشاهی‌ املاکی ها؛ سامانه خودنویس راه اندازی شد

مستاجر و مالک با ‌راه‌‌اندازی سامانه ‌خودنویس می‌توانند قرارداد اجاره را خودشان بنویسند و الکی بابت حق کمیسیون هزینه پرداخت نکنند.

پایان دوران پادشاهی‌ املاکی ها؛ سامانه خودنویس راه اندازی شد

سامانه خودنویس بالاخره راه‌اندازی شد و با اعلام وزارت راه‌وشهرسازی مشاوران املاک از ۲۱بهمن‌ماه باید قراردادهای اجاره را در سامانه خودنویس ثبت کنند. مستاجر و مالک نیز می‌توانند با مراجعه به این سامانه بدون حضور مشاور املاک قرارداد اجاره را بنویسند و بدون پرداخت حق کمیسیون، کد رهگیری بگیرند و قرارداد ببندند.

البته از خرداد امسال امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای مالکان و مستاجران در سامانه املاک و مستغلات فراهم بود، اما از روز شنبه گذشته سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir با هدف ثبت قرارداد رایگان اجاره راه‌اندازی و جایگزین سامانه قبلی شد. همان زمان رایگان شدن دریافت کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات، برخی از مشاوران املاک به این طرح اعتراض کردند

اما این‌بار همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، واکنش بیشتر مشاوران املاک خشمگینانه‌تر است چون قبلا دستشان از پیش‌فروش ملک کوتاه شده بود و به‌خاطر رکود بازار، از خرید و فروش هم چیزی دستشان را نمی‌گیرد و حالا هم سامانه‌ای راه‌اندازی شده که رسما حضور آن‌ها و وجود شغل مشاوران املاک را به چالش می‌کشد،

این‌طور که سر و شکل سامانه نشان می‌دهد خود مستاجر و مالک می‌توانند قرارداد بنویسند و دیگر اصلا نیازی به آن‌ها نیست. کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران به هفت صبح می‌گوید: این سامانه کسب‌وکار سه میلیون مشاور املاک را به خطر می‌اندازد و کم‌کم باعث می‌شود این شغل رسمیت خود را از دست بدهد.

سامانه خودنویس چیست؟

سامانه خودنویس جایگزین سامانه ایران املاک است که بر اساس تکلیف ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن طراحی شده است. این سامانه در قدم اول برای ثبت قرارداد اجاره تکمیل شده و کم‌کم موارد جدید به آن اضافه می‌شود. همچنین در حال حاضر، فقط امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک دارای سند شش دانگ امکان‌پذیر است.

تا قبل از راه‌اندازی سامانه خودنویس برای ثبت قرارداد، ابتدا باید صاحبخانه اقدام می‌کرد و در مراحل بعدی، مستاجر به قرارداد اضافه می‌شد و مستأجر نمی‌توانست به تنهایی قراردادی را ایجاد کند. اما با راه‌اندازی سامانه جدید دست مستاجر هم باز است و می‌تواند ایجادکننده قرارداد املاک مسکونی باشد. البته اگر مستاجر بخواهد قرارداد بنویسد، فرآیند ایجاد قرارداد، کمی متفاوت خواهد بود.

به این صورت که بعد از تکمیل اطلاعات فردی که خانه را اجاره می‌کند، مبلغ و تاریخ قرارداد و تعهدات طرفین توسط خود او کامل می‌شود و در مرحله بعد صاحب خانه اطلاعات خودش و اطلاعات ملک و قبوض را هم به قرارداد اضافه می‌کند. با اینکه خیلی از مشاوران املاک از راه‌اندازی این سامانه ناراحت هستند و معتقدند کسب‌وکارشان به خطر افتاده اما این سامانه به مشاوران املاک هم این اجازه را می‌دهد که ایجادکننده قرارداد باشند.

حتی وزارت راه به صورت آنلاین برای مشاوران املاک جلسه آموزشی رایگان برگزار کرده تا اگر کسی بخواهد از این سامانه استفاده کند، مشکلی نداشته باشد. یکی از شروط ایجاد قرارداد از طرف مشاوران املاک این است که باید در اولین مرحله از طرفین قرارداد یعنی صاحب‌خانه و مستاجر با استفاده از کد یک‌بار مصرف تاییدیه بگیرند.

یکی دیگر از امکانات سامانه خودنویس این است که مالکانی که واحد تجاری دارند نیز می‌توانند ملکشان را اجاره بدهند. فقط نکته مهم این است که ایجاد قرارداد تجاری باید توسط صاحب ملک انجام شود. همچنین صاحب ملک موظف است همه اطلاعات ملک تجاری خود را به دقت در قرارداد بنویسد.

این سامانه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و در نسخه فعلی، تمام اقلام اجاره ملک اعم از مسکونی، غیرمسکونی، مالکیت حقیقی، مالکیت حقوقی و چند مالکی در دسترس است. همچنین پنل مشاور املاک نیز در دسترس این افراد قرار گرفته. در نسخه بعدی سامانه، فروش ملک نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

چطور با این سامانه کار کنیم؟

آدرس این سامانه khodnevis. mrud. ir است که باید آن را در قسمت مرورگر اینترنت بنویسید. در اولین مرحله صفحه‌ای باز می‌شود که از شما اطلاعات می‌خواهد تا برای شما حساب کاربری بسازد. برای ورود به حساب کاربری و احراز هویت باید روی گزینه ورود کلیک کنید.

بعد از کلیک، با وارد کردن شماره همراهی که به نامتان است، در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند احراز هویت انجام و وارد حساب کاربری خود در سامانه می‌شوید. اطلاعات لازم برای عبور از این مرحله، کد ملی، تاریخ تولد و کدپستی محل سکونت است. بعد از اینکه وارد سایت شدید، باید روی گزینه ایجاد قرارداد کلیک کنید.

پس از کلیک روی گزینه ایجاد قرارداد در بخش ابتدایی صفحه اصلی به پنل مدیریت قرارداد منتقل می‌شوید و می‌توانید یک قرارداد اجاره رایگان ثبت کنید. برای ایجاد قرارداد اجاره باید اطلاعات ملک مورد اجاره را داشته باشید. برای ایجاد و ثبت قرارداد، به مدارکی مثل شناسنامه طرفین قرارداد، سند، کدپستی و قبوض ملک مورد اجاره (در صورت بدهی) نیاز است.

برای ایجاد قرارداد باید از شش مرحله به سلامتی عبور کنید، اول از همه ثبت اطلاعات طرفین قرارداد است. در مرحله دوم، اطلاعات ملک مورد اجاره باید نوشته شود. ثبت دقیق مبلغ و تاریخ قرارداد سومین و چهارمین مرحله است. در مرحله پنجم گزینه تعهدات طرفین تکمیل می‌شود. در قسمت تعهدات طرفین با سه بند روبه‌رو می‌شوید که شامل اجباری، اختیاری و نوشته شده توسط شماست. بندهای اجباری برخلاف بندهای اختیاری قابل ویرایش یا حذف نیستند.

برخی از بندها هم دارای متغیرهایی هستند که حتما باید آن‌ها را تکمیل کنید. در مرحله آخر یا ششم نیز قبوض ملک مورد اجاره ثبت می‌شود. اما بعد از گذشتن از شش مرحله هنوز امکان ثبت قرارداد وجود ندارد. بعد از ایجاد قرارداد، هر کدام از طرفین باید حداقل یک شاهد از طرف خود به سامانه معرفی کنند. بعد از امضای قرارداد توسط مستاجر و صاحب‌خانه و شاهدین معرفی شده، قرارداد ثبت نهایی و کد رهگیری به‌صورت خودکار صادر می‌شود.

این‌طور که در سامانه خودنویس توضیح داده شده، مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین صدور کد رهگیری رایگان است. زمانی که حداقل یک شاهد از طرف مالک و حداقل یک شاهد از طرف مستاجر قرارداد را امضا کنند و همچنین یک ساعت از امضای طرفین قرارداد سپری شده باشد، قرارداد ثبت و کد رهگیری منحصربه‌فردی برای قرارداد ایجاد می‌شود. کد رهگیری هم در صفحه مشاهده قرارداد، قابل رؤیت است.

به محض تولید و صدور کد رهگیری، این کد برای طرفین قرارداد به صورت پیامک ارسال می‌شود. همچنین از طریق گزینه نارنجی رنگ استعلام کد رهگیری در سایت به صفحه استعلام کد رهگیری منتقل می‌شوید. برای استعلام، باید کد رهگیری و کد ملی یکی از طرفین قرارداد (مالک یا مستاجر) را در فیلدهای مربوطه وارد کنید.

بعد از گرفتن کد رهگیری می‌توانید، هر وقت که دلتان خواست اطلاعات کامل قرارداد را ببینید. برای این کار باید کد یکبار مصرف ارسال شده به شماره همراه مالک یا مستاجر که کد ملی او را وارد کرده‌اید، در قسمت مورد نظر بنویسید تا بتوانید همه اطلاعات قرارداد را مشاهده کنید.

امکان ویرایش و فسخ قرارداد وجود دارد؟

در معامله‌هایی که به صورت سنتی و توسط مشاور املاک نوشته می‌شد، گاهی وقت‌ها مالک و مستاجر سر نکات خیلی ریز به توافق نمی‌رسیدند و قرارداد را ویرایش یا اینکه کلا فسخ می‌کردند. حالا و با راه‌اندازی این سامانه که خود مالک و مستاجر و بدون حضور مشاور املاک همه کارهای آن را انجام می‌دهند، این سوال مطرح می‌شود که اگر بعد از ثبت قرارداد طرفین بخواهند آن را ویرایش یا فسخ کنند، این امکان وجود دارد یا نه؟

طبق توضیح سامانه خودنویس، هم امکان ویرایش وجود دارد و هم اینکه دو طرف می‌توانند قرارداد وجرا فسخ کنند. برای ویرایش قرارداد نوشته شده، شرایط به این شکل است که هیچکدام از طرفین، قرارداد را امضا نکرده باشند. اگر مالک و مستاجر قرارداد اجاره را امضا کرده باشند و هنوز از آخرین امضا یک ساعت نگذشته باشد، اول باید امضایشان را پس بگیرند. یعنی باید امضا لغو شود و پس از آن می‌توان قرارداد را ویرایش کرد.

امضای قرارداد در این سامانه به صورت الکترونیک است و با دریافت و تایید رمز یکبار مصرف انجام می‌شود. برای دریافت امضای الکترونیک باید روی گزینه «امضا و تایید قرارداد توسط مالک و مستاجر» و دریافت کد تایید کلیک کنید. بعد باید منتظر بمانید تا یک کد پنج رقمی برای شماره تلفنی که با آن وارد سامانه شده‌اید، ارسال شود.

پس از وارد کردن کد پنج رقمی و انتخاب گزینه تایید، امضای شما ثبت خواهد شد. در ضمن، ویرایش قرارداد فقط از طریق حساب کاربری ایجادکننده قرارداد ممکن است. گزینه ویرایش قرارداد هم در انتهای صفحه قرارداد وجود دارد. در این سامانه امکان فسخ قرارداد هم وجود دارد. برای این کار باید روی گزینه فسخ قرارداد کلیک کنید.

برای فسخ یا همان باطل کردن قرارداد، تایید و امضای مالک و مستاجر دقیقا مثل ثبت قرارداد لازم است. بعد از فسخ، به قسمت ویرایش قرارداد یعنی همان شش مرحله فرایند ثبت قرارداد، منتقل خواهید شد. بعد از ویرایش قرارداد، فرایند امضای طرفین و امضای شاهدین دوباره تکرار می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که بعد از فسخ، قرارداد و کد رهگیری آن نامعتبر می‌شود و امکان امضای مجدد در این قرارداد وجود ندارد.

این سامانه چه نقشی درصرفه‌جویی هزینه‌های مالک و مستاجر دارد؟

مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت یا استعلام کدرهگیری در این سامانه رایگان است. طبق توضیحی که در صفحه اول سامانه خودنویس نوشته شده، وزارت راه‌وشهرسازی برای رفاه حال مردم و همچنین در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن، بستری فراهم کرده تا مالک و مستاجر به صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

اما اگر قرارداد اجاره در بنگاه مشاور املاک نوشته و امضا شود، مشاور املاک از هر دو طرف معامله حق کمیسیون دریافت می‌کند. البته بعضی از مشاوران املاک متخلف برای صدور کد رهگیری که صادر کردن آن رایگان است، مبلغ زیادی از مالک و مستاجر می‌گیرند. اما حق کمیسیون مشاوران املاک میزان ثابت و مشخصی است که توسط اتحادیه تعیین می‌شود.

مثلا اگر مالکی ۲۰۰میلیون تومان برای پول پیش و ماهی ۱۰میلیون تومان برای اجاره در نظر گرفته باشد، طبق قانون اتحادیه املاک اول باید میزان پول پیش را به اجاره تبدیل کرد. سپس عدد آن را با اجاره‌بها ماهانه تعیین شده در قرارداد جمع بست. ۲۵درصد عدد به دست آمده حق کمیسیون بنگاه است که باید به آن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هم اضافه کرد.

با این اوصاف مبلغ کمیسیون مشاور املاک هشت میلیون تومان به اضافه ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۷۲۰ هزار تومان است. یعنی سهم مالک چهار میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و سهم مستاجر نیز همین مبلغ است. اما اگر مالک و مستاجر قرارداد اجاره خود را در سامانه خودنویس ثبت کنند، هیچ مبلغی برای کمیسیون و مالیات ارزش‌افزوده و همچنین دریافت کد رهگیری نمی‌پردازند.

مشاوران املاک منتقد اصلی سامانه خودنویس

امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای مالکان و مستاجران در سامانه املاک و مستغلات از خرداد امسال فراهم شد. برخی مشاوران املاک از همان موقع مخالفت کردند و گفتند این سامانه امنیت شغلی آن‌ها را هدف گرفته اما حالا و با راه‌اندازی سامانه خودنویس که فعلا بخش ثبت قرارداد آن فعال است و در روزهای آینده قسمت فروش و معامله ملک آن هم راه می‌افتد، فعالان این صنف را نگران کرده است.

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درباره راه‌اندازی این سامانه به هفت صبح می‌گوید: انتهای این سامانه می‌خواهد بگوید که فرآیند نوشتن قرارداد رایگان است، ولی نکته مهم این است که واگذاری نوشتن قرارداد به عامه مردم خیلی کار کارشناسانه‌ای نیست. چون به گفته او، فردی که با این قیمت‌های مسکن می‌تواند پول خرید و اجاره را جور کند، دیگر لنگ پرداخت هزینه کمیسیون مشاور املاک نیست.

همچنین از طرف دیگر ثبت قرارداد بدون حضور مشاور املاک می‌تواند برای مالک و مستاجر مشکل ایجاد کند. چون مشاوران املاک و اعضای صنف برای نوشتن قرارداد آموزش می‌بینند و به مسائل حقوقی هم آشنا هستند. به گفته رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران وقتی قراردادی در بنگاه نوشته می‌شود، مسئول تنظیم آن فرد مشاور املاک است.

و اگر مشکلی پیش بیاید، مردم می‌توانند از طریق اتحادیه مشکلشان را حل کنند ولی وقتی صاحبخانه و مستاجر خودشان قرارداد می‌نویسند و آن را ثبت می‌کنند، دیگر پای مشاور املاک و اتحادیه وسط نیست و مستقیم باید به قوه قضائیه مراجعه کنند. گودرزی معتقد است، شاید این سامانه و ثبت رایگان قرارداد اجاره به صرفه‌جویی در هزینه‌های مستاجر و مالک کمک کند، اما از طرف دیگر باعث رکود کسب‌وکار و بیکار شدن سه میلیون نفر دیگر می‌شود که در این صنف فعالیت می‌کنند.

منبع: هفت صبح
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 110
  • ناشناس
    6

    خدا کنه بازار مسکن به رکورد برود ومسکن برای نیاز بشر باشد نه یک کالا

    نظرات شما -
    • رامین
      2

      ایکاش خدا انسان با مسکن میافرید
      البته تو ورژن بعدی انسان باآپشن جدید
      یعنی با مسکن بدنیا میاد...

    • ناشناس
      0

      اگه کم بشه باد مسکن غارتگر ها و تحریم گر ها رو بگیره بده به ملت

  • ناشناس
    20

    مشاور املاک ها مملکت نابود کردن اکثرا معلم های بازنشسته هستن ک فساد آوری میکنن لعنتی ها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      چرا اینها را به معلم های بیچاره می چسپانی خیلی هاشون به سن بازنشستگی هم نمی رسن که بخوان جیب مردم را خالی کنن ، بیشتر بنگاه‌های کسانی هستند که بی رحم وحرفه ای اند که سواددرست وحسابی هم ندارند ولی زبان چربی وسرکیسه کردن مشتری رو خوب بلدند.

    • رامین
      11

      لعنتی کسیه که تو زندگی همه چیزو باهم میخواد داشته باشه ونمیتونه وبدلیل فشار زیاد مردم مقصر میدونه.

    • ناشناس
      7

      قیمت دلار و سکه و تورم که مربوط به تحریم چ ربطی به مشاور املاک داره

    • ناشناس
      12

      قیمت اصلی مال صاحبان
      آپارتمان صد میلیون تومان دویست میلیون تومان ساخته بیست سال پیش چطوری میلیاردی شده ربطی به بنگاه نداره بنگاه نمیتونه تو کشور اخلال کنه همه میدونن هر چی هم رسانه پنهان کنم همه فهمیدن

    • ناشناس
      2

      معلم دیوارش از همه پایین تره,معلم هستم ولی بنگاه ندارم دیدگاهم را بنام توحید نوشتم اگر ثبت کنند

    • ح
      0

      شاید حالا یک و دو نفری که شما برخورد داشتید معلم بوده ولی معلم اگر معلم باشه وارد اینکار که درآمد آن هم مشکوک هست نمی‌شود.و در کل نمی‌توان یک صنف خاص را مورد حمله قرار داد.

  • ناشناس
    14

    ترفندی دیگر برای گرفتن مالیات و قطع یارانه

  • ناشناس
    7

    دمشون گرم با ره اندازی این سامانه
    ادم میترسه پاشو توی دفاتر مشاور املاک بزاره
    نمیگم 100 درصد اما درصد بالای آنها واقعا بی انصافی میکنن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      حالا چند برابرش باید بدی به دارای

  • ناشناس
    22

    هدف گرفتن مالیات بیشتر حتی به قیمت از بین بردن شغل کلی از افراد هست شنونده باید عاقل باشه

  • کدخدا
    8

    املاکی ها رو زمین بزنید دعای میلیون ها نفر پشتتونه

  • علی
    7

    من کارمند بانک مسکن هستم. املاکی ها به غیر از اینکه از خریدار و فروشنده کمیسیون می گیرند بابت پیگیری پرونده در شعبه از خریدارهای ملک هم چند میلیون تومان پول میگیرند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      املاکی های از خدا بی خبر نقش اصلی در گرانی اجاره وقیمت مسکن دارند خدا ازشون نگذره
      قدم به قدم خیابان‌ها وکوچه وپس کوچه ها پرشده از مشاورین املاک،در صدور مجوز هم هیچگونه نظارتی نیست.
      برای قطع دست این مافیای مسکن همین روش ونظارت است

    • امیر
      0

      مگه املاکی نوکر بابای خریداره که بابت پیگیری پروندش که خودش باید بره دنبالش پول نگیره؟؟الان یه آرایشگر نیم ساعت یه مو رنگ میکنه 8 میلیون میگیره،چرا یه املاکی 1 هفته باید وقتشو بذاره 2 تومن نگیره؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    8

    یک فکری هم برا زیرمیزی پزشکا باید کرد . امان مردم رو بریدن. تخصص های تاپ پزشکی انحصاری شده و به واسطه همین انحصار پزشکا درخواست سکه و دلار دارن

  • ناشناس
    12

    رایگان بمونه خیلی خوبه ولی من فکر کنم بعدا پولیش کنن. دارن از همه جا پول در میارن بالایی ها. تمام صنایع بزرگ دستشون بود هیچ یه مدته دارن وارد حوضه خورده فروشی نیز میشن
    فقط املاک نیست تا چند سال دیگه باید همه در مغازه ها رو ببندن

  • حسین
    4

    این طرح عالیه
    اما از کجا خونه پیدا کنیم
    از کجا معلوم اون خونه که اجاره داده می‌شود برای موجر باشه
    کلاه برداری نباشه

    نظرات شما -
    • احسان
      5

      از سایت های دیوار پیدا میکنی واستعلام سند هم توسایت هست

  • ناشناس
    5

    مثل سامانه مجوز ها که برای چیزهای خوب خوب راه اندازی شد و الان برای هر مرحله فقط پول میخواهد و بس

  • احمد
    3

    دم قانونگذار گرم.
    احسنت به مادۀ (۱۸) قانون جهش‌تولیدمسکن.
    کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیۀ صنف مشاوران املاک تهران نادان است.
    این حرفها احمقانه است:
    واگذاری نوشتن قرارداد به عامۀ مردم، خیلی کار کارشناسانه‌ای نیست؟!
    مؤجر و مستأجر دیگر لنگ هزینۀ کمیسیون مشاور املاک نیستن؟!
    مشاورین املاک آموزش می‌بیننده به مسائل حقوقی آشناین؟!
    مشاوراملاک مسئول تنظیم قرارداد است؟!
    وقتی مؤجر و مستأجر خودشان قرارداد بنویسند و آنرا ثبت کنند، دیگر پای مشاور املاک و اتحادیه وسط نیست و مستقیم باید به قوۀقضائیه مراجعه کنند.
    ضمناً
    همیشه همینطورست باید به قوۀقضائیه رجوع کنید و مشاوران املاک در صورت پیش‌آمد مشکل هیچ دخالتی نمی‌کنند و ابراز بی‌اعتنائی دارند و شوراءحل‌اختلاف و دادگاههای عمومی و حقوقی و انقلاب و کیفری هیچکدام، مشاورین املاک را حتی به اندازۀ کوچکترین شاهد یا أمارة قبول ندارند و قرارداد چاپی احمقانۀ آنها را قابل استناد نمی‌دانند و خلاف شرع و قانون و عرف می‌دانند و اعتراف و شهادت طرفین را به استناد می‌گیرند).
    ضمناً رکود کسب‌وکار و بیکاری ۳ میلیون مشاوراملاک باعث اقتدار اقتصاد و اعدام اعمال مفسدانه و قارچ‌گونۀ مشاورین املاک بظاهر کارشناس می‌شود.

    نظرات شما -
    • امیر
      0

      نادان تویی که فقط هر چی به زبونت میاد رو میگی و از فیلتر عقل و منطق نمیگذرونی،اولا میگی 3 میلیون املاک،اگه هر املاکی فقط 1 صاحب،1 منشی،و 3 مشاور داشته باشه یعنی 15 میلیون نفر،و اگه تعداد شاغلین ایران رو نصف جمعیت کشور در نظر بگیریم(کودکان،سالخوردگان و بازنشستگان،خانم های خانه دار و بیکاران خیلی بیش تر از نصف جمعیت هست)یعنی از هر 3 نفر یه نفر توی املاک کار میکنه،دوما وقتی مالک ملکش رو با دلار و سکه و 206 مقایسه میکنه و سال به سال 2 برابر میکنه املاکی سر پیازه یا ته پیاز که بخواد روی ملک کسی به زور قیمت پایین بذاره،فکر کن من مالکم،امسال ملکم رو اجاره دادم 30 میلیون،سال دیگه میگم 50 میلیون،حالا توی املاکی بیا منو مجبور کن امسالم عین پارسال بدم 30 میلیون،میتونی؟؟من الآن دلار میخرم 4 هزار تومن،ظرف 3 ماه میشه 19 هزار تومن،تو بیا منو مجبور کن بفروشم 8 هزار تومن،بگو توو 3 ماه پولت دوبرابر شده دیگه 8 راضی باش بگو خدا بده برکت،میتونی؟؟؟؟خودت باشی میدی؟؟؟

  • ناشناس
    8

    مثل همیشه گوشت افتاد دست گربه خدا بخیر کنه که بد تر ازاین نشه

  • ناشناس
    0

    آقای گودرزی شما جیب ما را نزن با مشاورانت و ددر نبر ، ما گلیم خودمان را از آب میتونیم بکشیم بیرون
    سه میلیون بالابود خور و شرخر کجا به نفع مالک و مستاجر بودن غیر افزایش قیمت

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    مستاجران و کسانیکه خانه ندارند که واقعا بدبختند....

  • م
    1

    سلام
    متاسفانه مردم خبر ندارن که مالک ها قیمت رو براساس دلار و یورو تعیین میکنن و خیلی از املاکی ها زور شون نمیرسه چون ابزار و قانون نظارتی بر روی قیمت ها نیست. بله قبول دارم عده ای از املاک ها قیمت سازی میکنن، اما قیمت اصلی املاک رو بانکها، سرمایه داران بزرگ، سازنده ها و مالک ها تعیین میکنن. اغلب مشاوران املاک دارای چند نیرو هستن از خود مردم که به دلیل نبود شغل مجبور به کار به صورت درصدی هستن در املاک ها. متاسفانه دولت به جای رفع نواقص فعالین در زمینه قیمت گذاری که اتفاقا دولت باید توی این قضیه مستقیما وارد بشه و قیمت گذاری منطقه داشته باشه بسیار ضعیف عمل کرده و مجلس هم تقصیر داره، چون وضع قوانین مثل واردات خودرو که روی هوا موند، روی مسکن هن همین طور هست. اما در کل دنیا مسکن تحت کنترل کامل دولت هست و قیمت گذاری میشه. برعکسه همه چیز اینجا....

  • ناشناس
    2

    این سامانه خودنویس خوب است دست دلالان را از معاملات کم می کند و واسطه گری را حذف می کند خرید و فروشنده مستقیما معامله می کنند و معامله را ثبت می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ولی سامانه قدرتی روی قیمت سرسام آور مسکن نداشته و نشان میده کشور قدرتی در مهارطمع افسار گسیخته برخی ها نداشته و ندارد

  • احسان
    5

    خب کجا همو پیدا کنن موجر و مستاجر
    بعد عمده درامدشون تو معامله هست نه کمیسبون اجاره
    از اینم بگذری
    اون زبون چرب املاکی رو کجا میشه پیدا کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سایت دیوار
      اگه قصد کلاه گذاشتن نداشته باشی زبون چرب میخوای چیکار؟!

  • سجاد ابراهیمی
    3

    مطمئن باشید دولت هیچ وقت خوب مردم رو نخواسته و نمیخواد افرادی هم که خیلی ادعا دارند و فکر میکنن با این کار خیالشون راحته یه گوشی از سایت نمیخرن چون اعتماد ندارند چجوری میخوان به این سامانه اعتماد کنند

  • رامین
    3

    مشاورین املاک جمع بشه پس اتحادیه وبعدش هم اصناف جمع میشه وپس از اون تمام اطلات مالک ها و ملکها توسط مسکن و شهرسازی جمع آوری میشه بعدش این سامانه به مالک و مستاجر،خریدار و فروشنده یه لایک درشت و زیبا نشون میده ومیگه مگه رایگان هم کاری انجام میشه
    برای استفاده از سامانه هم کمیسیون هم مالیات باید بپردازید خلاصه که هرطور که بشه وبهر عنوان زندگی مردم شده بازیچه و ومنبع درآمد برای این وزارت خونه ها و سازمانها...

    نظرات شما -
    • سعید خان
      0

      لایک بزرگو خوب اومدی...
      دقیقا مثل سایت دیوار... اول رایگان بود بعد هر آگهی 2هزار بعد از چند ماه 20هزار الان برای یه آگهی ماشین تا 160 هزار تومن هم میگیره... سال دیگه هم حتما 250تومن میگیره کی به کیه درصدشو میده گوش همرو میبره...

  • ناشناس
    6

    خدا خیر شان بدهد که شر املاکی های حرام خور واز خدا بی خبر را از سر مردم کوتاه کردند.

  • علی اصغر قاسم پور
    1

    موجر برای بالا بردن اجاره به بهانه ای از مستأجر می خواد خانه رو تخلیه کنه بعد ملک خودشو به مشاور املاک دلخواه که اکثراً برای این که صاحبخانه ملکشو به او بسپره و حق کمیسیون نصیب او بشه با موجر تبانی می کنه و با همدستی موجر اجاره ها رو به دلخواه بالا می برن، معمولاً صاحبخانه هم برای این که در سال جدید بخواد خانه رو اجاره بده اول با مشاور املاک مدنظر مشورت می کنه که اکثر مشاوران املاک برای این که حق کمیسیون بیشتر جدید بگیرن به موجر میگن و او رو تحریک میذکنن که مستأجرتو جواب کن خونه رو تخلیه کنه بعد من به فلان مبلغ خونتود به راحتی به یک مستأجر جدید اجاره میدم و مبلغ اجاره رو خیلی بالاتر از نرخ مصوب سقف اجاره بالاتر می برن و به این صورت مرتباً مبلغ اجاره ها رو روز به روز بدون هیچ ضابطه ای و خیلی راحت بالا می برن، با این سامانه هم مشکلی حل نخواهد شد چون موجران برای بالا بردن نرخ اجاره باز هم ملک خودشونو به مشاوران املاک میسپرن مگه این که برنامه یه جوری دولتی بشه و تحت قانون و قاعده و تعیین نرخ درست و نظارت و اجرا دربیاد مانند خیلی کشورهای دیگه و دولت زمام کار رو دردست بگیره، نرخها رو کنترل داشته باشه مثل تمام خدمات و کالاهای دیگه و بر رعایت نرخ مصوب سقف اجاره و کنترل مبالغ و قیمتهای اجاره مدیریت کنه و کار با قانون و نظم و قاعده و منطق انجام بشه. خانه یه کالای ضروری و اساسیهدو اگه قیمتها کنترل نشه افسارگسیخته و به دلخواه و غیرمنطقی و با سوء استفاده بالا می ره.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دولت نمیخواد قیمت خونه و اجاره رو کنترل کنه، ارزش پول و تورم رو کنترل کنه که وظیفه اصلیشه، همه چی درست میشه.

  • علی اصغر قاسم پور
    0

    در ادامه ی کامنت قبلی هم اضافه کنم مشاوران املاک هم اکثراً کد رهگیری نمیدن و حق کمیسیون خیلی بالاتر از نرخ مصوب می گیرن و تا حق کمسیونشون رو نگیرن قولنامه ای به طرف نمیدن و هیچگونه نظارتی بر کارشون نیست.

  • پارسا
    7

    مگر ما چند تا معامله در طول زندگی می کنیگ من دو ماه گذشته یک قرارداد با یک فروشنده ملک نوستم و برای اینکه ده میلیون کمیسیون به املاک ندهم ۳ میلیارد تومان تو پاچه ام رفت الان هم بایستی کفش آهنی بپوسم و سالها برای این ندانم کاری و خصاصت الاف بشم.
    هر چه باشه در قرآن سوره بقره آیه ۱۱۸ آمده که در معاملات یک نفر بی طرف را برای نوشتن متن معامله بکار بگیرید و اجرت او را هم بدهید

  • فرزاد
    2

    بنگاه ها فقط خونه را از سایت‌های مثل دیوار برمیدارند و اجاره میدهند آخه رو چه اصولی یکدمشت آدم بیسواد و دلال پول مفت از ملت می‌گیرند رو چه حساب کتابی طرفین باید نیم درصد مبلغ اجاره را بدهند به دفتر املاک که معمولا هیچ مسئولیتی هم چنانچه طرفین معامله داشته باشند بنگاه ها اصلا پاسخگو نیستند و باز هم باید به دادگاه شکایت برد الان تو خیابان ما تعداد معاملات املاک از تعداد بقیه صنف ها چند برابر است چرا؟دلیلش خیلی ساده است کافیه کمی قدرت تکلم داشته باشی و به اندازه سواد خواندن و نوشتن هیچ نظارتی هم بر این صنف واقعا نفت خور و بی خاصیت نیست عالی ترین کار همین ایجاد سامانه بود که درست شد ...البته اگر خذگرابش نکنند

  • فروشنده
    2

    متاسفانه در کرمانشاه مشاوران املاک به زور مبالغ هنگفتی را از خریدار ملک و فروشنده ملک اخذ میگنند و تا پرداخت مبلغ قولنامه را تحویل نمیدهند این مبلغ را خود املاکیها تعیین کرده و قانونی نیست کاش خرید و فروش ملک هم در سامانه انجام و از شر این دلالان مشتری را نجات دهید.لطفا مراجع مرتبط با بازرسی و تحقیق در بنگاههای املاک هر چه سریعتر این موضوع و تخلف را بررسی کنند.

  • ناشناس
    6

    املاکی ها اگر برچیده شوند و سامانه ای با نظارت دولت برای خرید و فروش و اجاره مسکن را بیفتد .خانه ارزان می شود .

  • ناشناست
    0

    درودددددددددددد

  • ناشناس
    0

    چقدر این صنف اثر گذار بودند .اتحادیه موقع تخلف اصلا حمایت نکرد .پرونده تخلف بجای چند روز چندماه طول می‌کشید. بعد در آخر هم چند روز پلمپ و خنده به ریش مال باخته .تازه بنگاه رسید دریافت وجه با مهر و امضا هم میده .

  • ناشناس
    4

    همه این موارد را که در خصوص ثبت قرارداد و این سایت گفتید درست.
    آیا جهت رزق و روزی این همه مشاوران املاکی که قراره بیکاربشوند دولت تدابیری اندیشیده یا نه.
    به نطر من این کار اشتباه بدون تفکر هست.

  • علی اصغر قاسم پور
    1

    معذرت و باز این هم در دنباله ی کامنتهای قبلی هم اضافه کنم که خیلی از موجران با پایان قراداد قبلی رک و راحت بدون ارزش قائل شدن به مصوبه ی تعیین سقف اجاره به مستأجر میگن امسال نرخش اینه میخوان بمونین میخوان تخلیه کنین و یک قیمتی بسیار بالاتر و به دلخواه و بدون مبنا قرار دادن مصوبه ی تعیین اجاره تعیین می کنن و در اعتراض به حرف مستأجر به این قیمت بسیار بالاتر و غیرمنطقی میگن، دولت برای خودش تکلیف معین کنه، ملک مال ماست، قیمتشم اینه! ممستأجر هم که می بینه هیچ ضابطه و قانون و قاعده و نظارتی در کار نیست و بحث و اختلاف هم که فایده ای نداره مجبور میشه یا با نرخ غیرمنطقی و بسیار بالاتر جدید و به ضرورت نیاز به خانه موافقت کنه و بمونه و یا هم این که خانه رو تخلیه کنه و با مراجعه به بنگاههای املاک هم با نرخهای بسیار بالاتر خارج از سقف اجاره ی مصوب مواجه میشه و این جریان غیرمنطقی و غیرمنصفانه و بی قاعده ی درست همچنان ادامه داره، الآن وضع به جایی رسیده که طرف هرچه زحمت می کشه و کار می کنه و درآمدی داره باید کلشو و یا حتی بیشتر برای یه آلونک کوچک با حداقل و یا عدم امکانات ضروری بده.

  • حسین
    4

    خانه های خالی از کجا پیدا کنند پس دوباره در تور ما هستند
    هرگز با مشاورین املاک در نیافتید

  • سید خلیل بیدکی
    2

    خداکنه با راه اندازی این سایت اجاره خونه ها کم بشه وحرص و طمع مالکین کم بشه

  • آران
    2

    همانطور که تاکسی تلفنی ها با امدن اسنپ و تپسی اولش مقاومت و اعتراض کردن در نهایت تسلیم شدن املاکی هم درنهایت تسلیم و تعطیل خواهند شد ....

  • ناشناس
    0

    حیف که رسانه عادل در این کشور نداریم که منتشر کنه شما هم در خبرها نه منتشر کردی سالهاست همینه ولی پادشاهی و حکمرانی واقعی در املاک متعلق به مالکان آن است نه بنگاهها خود شما ها هم میدونین نمیدانم کی ها پشت املاک هستند که حتی دولت فعلی هم جرات صحبت راجع به آن را نداشته است که چرا و چگونه طی چه عملیاتی میلیونها آپارتمان چند صد میلیونی ساخته شده با دلار هزار تومانی یا دو سه هزار تومانی ساخته یه شبه شده میلیاردی

  • ناشناس
    0

    از بعداز ۵۷ دلار قدرت پولی اول این کشور شد بدین معنی که مستضعفان و مردم عادی حقوق ریالی میدهند اما اموال خودشان را با دلار بالا برده و میبرند وبا دلار حساب میکنند و اسم این شرایط اسفناک و بی عدالتی گسترده را هم چیز دیگری گذاشته اند

  • ناشناس
    2

    خدا وکیلی طرف معلم بوده باز ن نشت شده رفته بنگاهی زده بابا از اداره ای دیگر بازنشت شده رفته بنگاهی زده برای خالی کردن جیب مستجران دست دولت درد نکند هر چقدر نظارت کند بازم کم است چون همین بنگاه داران هستنند که گرونی مسکن را سوق داده اند

  • عدالت کاغذی
    3

    یکی از بهترین کارهایی که می تونست انجام بشه
    تا شاید قیمت مسکن متعادل بشه

  • ناشناس
    5

    دولت انقلابی با اینکار ضربات جبران ناپذیری بر اشتغال خواهد زد دولت با اینکار میخواهد مردم خوداظهاری کرده وملکهاشونو ثبت کنند بعد که راه افتاد همه باید مالیاتهای کلانی به دولت بدن پنیر رایگان در تله موش یافت میشود

  • ناشناس
    3

    املاکی های بی وجدان تا الان اینقد پول حرام وکلک جمع کردن که تا ده ها نسل بعدشون مشکل بی پولی ندارن

  • محمد
    2

    اگر این کار انجام بخوبی انجام شود که دست بنگاه های املاک بریدن شود بسیار عالی است خدا لعنت کنه 95/ بنگاه های املاک را خدا کنه هر چه پول اضافه از مردم گرفتن به خوشی نخورن باد ببره

  • ناشناس
    6

    مردم به دولت اعتماد ندارن بخاطر همین حاضرند چند برابر به بنگاه بپردازن ولی مالیات ندن مردم میگن ما یکبار به بنگاه هزینه می پردازیم ولی مالیات را دولت ماهانه میگیرد مگر اینکه دولت تضمین بده که از املاک اجاره ای مالیات نمیگیرد و در این مورد تضمین بدهد ودر غیر اینصورت مردم استقبال نخواهند کرد همانطوری که اکثرا کد رهگیری نمیگیرن اجاره نامه را عادی ثبت میکنند

  • ناشناس
    4

    دست این مشاورین املاک حروم خور رو کوتاه کنید قیمت مسکن ثابت میشه

  • ناشناس
    3

    هر مغازه املاکی که پلمپ می شود باید به مدت یک سال ،یک بنر به طول ۲متر نصب شود و روی آن نوشته شود.
    (این مغازه املاکی طبق قانون وتوسط اتاق اصناف پلمپ گردید وتعطیل شد)

  • ناشناس
    6

    طراح این طرح خیانت کرده به چندین میلیون نفر یک قانون ازمن درآورده است وملت را گیچ کرده مشاوران املاک را بلاتکلیف اما معایب این خیلی بیشتر است این طرح برای موجر ومستاجر تنش بوجود می آورد و رکورد مسکن را چن برابر می کند این طراح قاتل اشتغال است وخیانت به مشاغل املاک هست جلوی آن باید گرفته شود

  • توحید
    0

    تا حالا ندیده آیم دولت کاری کند که به نفع مردم باشد،دولت همیشه نقش جیب بری داشته و دارد و خواهد داشت.
    و اما مشاور املاک زمانی خوب است که در آن یک مشاور حقوقی با سواد,یک مهندس عمران و یک مهندس برق در آن فعال باشند نه اینکه صاحب بنگاه که هیچگونه سوادی در زمینه ی مسکن ندارد آن همه پول را تو جیب مبارکش بگذاره، در این صورت کار به دست کاردان سپرده می‌شود شغل هم ایجاد می شود و پولی که به بنگاه می رسد منصفانه می گردد.

  • احسان
    1

    بسیار عالی کار پسندیده ای هست شاید دست دلالان از لهیب افزایش قیمت املاک کوتاه بشه

  • فرشيد
    2

    یعنی بسیار بسیار کار نیک و خدا پسند هست دست کلاهبرداران کوتاه شد خداروشکر

  • امیر
    3

    از دولت رئیسی سپاسگزارم که جلوی این حرامخوارهارو میگیره و باید به بازنشستگان هم مجوز املاک و غیره ندهد و همچنین به روستاها هم یک نگاهی داشته باشد که دهیاران با همکاری شوراها زمین های اطراف روستا را تصرف و به قيمت گزاف می‌فروشند و پولشویی واقعی در روستاها صورت میگیره که یک دهیار و یا شورا تا دیروز از گرسنگی میمرد و الان در طول چند سال دهیاری و یا شورایی ، برای صد نسل‌ بعد از خودش سرمایه گذشته و حتی با پول حرام چندین دستگاه خونه در تهران گرفته و خالی گذشته و مشکل مستاجران تهرانی چندبرابر کرده و خدا از دهیاران و شوراهای روستايي که دزدی می‌کنند و از املاکی ها حرامخور نگذرد و ...!!!

  • ناشناس
    3

    با تشکر ار طرح سامانه خودنویس
    یکی از دلایل نابسامان بودن مسکن در حوزه خرید و اجاره مشاوران املاک هستند که باترفندهای خاص همواره باعث گران شدن مسکن شده اند وبه نوعی در خق مردم ظلم می کنند

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      هیچ چیز قابل پیش بینی نیست

  • سمیر
    1

    پس خونه باید از کجا پیدا کنیم

  • محسن
    2

    راستش من خودم این رو به طور یقین میگم که سامانه خودنویس یعنی اینکه مالیات چندین برابر باید به دولت پرداخت کنی و اینکه مثال طرح اسنپ اول رایگان دوم نیم بها سوم چندین برابر حالا میگی نه نگاه کن تویی که دوست داری املاکی ها ار بین برن اونا هم حق شون تو باید بدی نه دولت کسی بیکار بشه به تو فشار میاره نه به دولت

  • ناشناس
    3

    بنگاه های مسکن حقشونه که باهاشون برخورد بشه وقتی رحم به مستاجر و خریدار مسکن ندارن. اگر طبق قانون عمل میکردن آدم دلشون نمی سوخت اما هرچی سرشون بیاد حقشونه.

  • ناشناس
    1

    هم املاکی ها ومشاورانشان از جیب ملا میزنن هم مالکین که با وعده دادن پول بیشتر به این حرام خوارها اجاره ها و فروش خانه را گران می‌کنند. دولت اگر عرضه داره یه برنامه درست وحسابی بذاره متاسفانه دولت سیزدهم برای مردم ارمغانی غیرازگرانی و تورم نداشته و ندارد.

  • حسین
    2

    مشاوران املاک بقدری زندگی مردم رو به آتش کشیدن
    تا بلاخره گوششون رو کشیدن این حکومت باید نظم رو زودتر عملی میکرد خیلی ها خسارت دیدن از مشاوران املاک

  • ناشناس
    2

    سوپری هم هدفش سود هست املاک هم یه شغل و سود مشخص..پس درد کجاست..اشتباهی گرفتن درد بی نظارتیست. تولیدوساخت مسکن نیست فقط دست آقازاده ها هست...نظارت روی مسکن سازان نیست.تولید بیشتر ارزانی بیشتر.رفابیشتر....مردم مسخره نکنید

  • ناشناس
    3

    کارمشاور املاک فقط قراردادنویسی نیست بلکه مشاوره و بازاریابی برای طرفین و ایجاد تعامل وتوافقه این کار هیچوقت تعطیل نخواهدشد

  • ناشناس
    2

    یکی از مهم تمرین علل تورم ..در بخش مسکن ورهن و اجاره بعدازتحریم..همین املاکی های مفت خور وددوزه باز هستند...بامالک یک جور میبندندوبه مستاجر یک جور..که همیشه هم کلاه بر سر مستاجرمیره...چون هرچه کرایه بالاتر حق کمسیون...بیشتر..اون آقایی هم که میگه نون بنگاهی تومعامله است..اون مال قدیم بود که یک آدم متوسط...می‌تونست راحت بایکم پس انداز..ویک وام صاحب یک خونه بشه...نه الان که مردم..برای سیر کردن شکم وجورکردن کرایه موندن..

  • ناشناس
    2

    آره بهمین راحتی.. این کیسه ای که دولت برای مردم دوخته تا از این طریق هم مالیات تپلی از مردم بگیره.چون بعضیا بعد از تموم شدن قرارداد با مالک توافق میکردن ولی باین ترفند مالیات اجاره رو از مالک میگیرن و اگه ببینن مستاجر توان کرایه زیاد رو دارن یارانه اشو قطع کنن.

  • ناشناس
    2

    تو را بخدا کار مشاوران املاک را تعطیل کنید
    افراد با تحصیلات خیلی خیلی پایین که سواد خواندن و نوشتن خیلی خیلی ضعیف دارند ویا اصلآ فارسی حرف زدن بلد نیستند و اصلآ صلاحیت اخلاقی و شرعی ندارند ، دفتر املاک دارند ، واقعآ فاجعه است و نفرت انگیز و دروغگو و... هستند و فقط دنبال کمیسیون هستند

  • ناشناس
    2

    حقیقت اینه که اخلال در کشور ما. بنگاه نیست بنگاه قدرت سیاسی ندارد. فردا حکم مصادر واحدهای مسکونی واگذار به مردم به قیمت قبل از تحریم قانون واقعی و حقیقی درستش همینه بقیه حرفها مغرضانه و یک طرفه است تخلف چند بنگاه ۷۰ میلیون جمعیت مشکل دار مسکن را بلا تکلیف نگذاشته کار دست گنده تر از این حرفهاس

  • ناشناس
    1

    واقعا خبری بهتر از این ندیده بودم خدا بهتون خیر و عافیت بده که این مشاوراملاکیا را حذف کردین باور کنید یک میلیون از من گرفتن فقط یه کد رهگیری دادن اونم چون تحت پوشش بهزیستی بورم مراعاتم کردن خدا کنه این دلال ها مشاور املاکی کلا برای همیشه از روی زمین محو بشن

  • تهمتن
    2

    سامانه خودنویس روشی که دولت از مالک و مستاجر مالیات زور بگیرد

  • ناشناس
    1

    من از مشاور املاک دل خوشی ندارم چون نه به حق و حقو مستاجر ارزشی قایله نه موجر، فقط حق الزحمه خودشون بعدش کلا برا هر مشکلی جاخالی میده. اما مطمینم این سامانه هم قصد و نیت درستی نداره، در واقع دولت میخواد جایگزین املاک بشه و درآمدشونو بدست بیاره گول رایگان بودن الاشو نخورید!

  • ناشناس
    1

    خدا کنه دست این املاکی ها کوتاه بشه که پدر مستاجر بدبخت رو دراوردن

  • ناشناس
    0

    من مستاجرم املاکی هر سال میگه باید بیای تمدید کنی و پول میگیره وگرنه به صاحبخانه میگه بلند شه مشتری بهتر میارم

  • ناشناس
    0

    والا بالله دولت بدتر از اماکی ها ست

  • علی
    1

    دمشون گرم
    واقعا شغل مشاور املاک چه تخصصی لازم داره؟
    طرف یه میز با یه تلفن گذاشته بدون هیچ سرمایه ای، بدون کمترین سواد و تخصصی، درآمدش از یه پزشک متخصص که پوستش کنده شده به اینجا رسیده بیشتره
    من یه واحد تو یه املاک پیش خرید کردم بعد معلوم شد ۳۰ متر متراژ رو زیاد زدن. آقای املاکی که پاسخگو نبود هیچ، اتحادیه هم رفتم گفتن برو دادگاه شکایت کن. یعنی عملا پاسخگویی صفر
    تو یه معامله دیگه یه خونه فروختم و همون متراژ رو خونه نوساز گرفتم طرف ۲۰ درصد از کمیسیون قانونیش هم بیشتر ازم پول گرفت، به این بهونه که خیلی روی این معامله زحمت کشیدم!! در حالی که خونه رو به خودشون فروختم و از خودشون یه واحد برداشته بودم!!
    خدا شاهده تو خیابون محل زندگی ما که طولش به ۲ کیلومتر هم نمی‌رسه حدود ۲۵ تا املاکی هست. با یه دفتر و یه میز و یه تلفن جلوشون اسم خودشون رو گذاشتن کارشناس
    خدا پدر و مادر هر کی که این سامانه رو راه اندازی کرد بیامرزه

  • انسان
    0

    الان همشون رفتن تو کارخودرو املاک خودرو هم رو جمع کنین

  • علیرضا
    0

    بنظر من ۶۰ درصد افزایش هر ساله تورم عمومی از بخش مسکن است و بانی آن هم همین املاکیها هستند ، این جانداران به هیچ چیز جز پول فکر نمی کنند ، اگر سالها پیش این کار صورت می گرفت امروز تا این حد گرانی در این بخش وسایر بخش های اقتصاد نداشتیم

  • ناشناس
    2

    والا تو این تجربه چهل واندی سال شما هر چی طراحی کردین برای راحتی مردم و سواستفاده یسریها.کار بدتر شده ملت بیشتر تو فشار قرار گرفتن

  • ح
    0

    اقای گودرزی شما بهتر میدانید که همکاران شما چقدر در افزایش قیمت مسکن و اجاره بها دخیل هستند ،آنهم فقط بخاطر اینکه هر چه قیمت بالاتر حق کمیسیون بیشتر ،از این که بگذریم چقدر همکاران شما که برای خود شیرینی پیش صاحب ملک ،حق کمیسیون دو طرف را از مستاجر میگرفتند و یا بابت خرید و فروش خرید و فروش حق کمیسیون را از خریدار می‌گرفتند چرا که فروشنده از افراد بساز و بفروش می باشد و مشتری پر و پا قرص بنگاه

  • یاسین
    0

    مسخره هست هیچ جای دنیا چنین برنامه ای نیست @

  • ناشناس
    1

    یه نفر یه خونه 10 میلیاردی بفروشه و دوازده میلیاردی بخره220 میلیون باید به مشاور املاک پول بده دزدی تو روز روشن مشاور املاکی ها پول‌های باد آورده دارن

  • یه خانم
    0

    چه بهتر کمیسیون نا عادلانه میگیرن این دلال‌ها مشاور املاک

  • دیدبان
    1

    بابا دست از سر املاک بردارید امان از صاحب خونهای نامرد بی همه چیز

  • امیر
    0

    کسی بیکار نمیشه با این روش . فقط کسایی که دنبال پول نفت و قلمبه و بدون زحمت اند نگرانند .
    دامن زکفم میکشی و میروی امروز
    دست من و دامان تو فردای قیامت ..

  • ناشناس
    0

    این افلاکیان باعث افزایش کرایه هستند صاحب خانه پسرم در مارلیک با۲۵درصد موافق بود ولی املاکی کاری کرد۷۰ درصد کرایه رو بالا برد این افراد از خدابیامرز خبر را تعطیل کنید

  • جواد
    2

    اگر تونستید خودتون ملک پیدا کنید وبقیمت برسونید ومعامله کنید خداقوت بفرمایید انجام بدید ،بنده سی ساله بنگاه دارم درین سی سال برای نوشتن قرارداد ازکسی بنگاه پول نمیگیره قرارداد نوشتن کاری نداره هربچه ایی میتونه و مینویسه بنگاه اصل کارش ازاسمش پیداس یعنی مرکز سپردن ،بنگاه صرفا بخاطر پیدا کردن ملک برای خواهان ان شکل گرفته وکمسیون بنگاه ودریافت ان بخاطر همین امر هست کسانی که نمیدانند ممکنه باور کنن که بنگاه بخاطر نوشتن قرارداد پول میگیره نه عزیزان بنگاه بخاطر اینکه مرکز معرفی وسپردن ملک هست پول میگیره حالا اقایون که این طرح رادادن ازفردا هم مردم راه بیافتن در خونه هارو بزنن بگن خونتونو اجاره میدید و درهرخونه ایی چه جوابی میشنوند بعدازین فرازونشیب با لبخند میگن حالا بیا خودمون بنویسم‌ تو خودنویس خب قدیمم که اگر کسی خودش مالی پیدا میکرد روکاغذ دفتر مینوشتن خلاص که الانم روکاغذ کسی خودش بنویسه اگر به اختلاف هم بخوره همون کاغذ را میبرندمحاکم محترم روی همون کاغذ عادی وشهود حکم اعمال میشود بنده دلم میسوزد که خیلی ها بدون دانستن معنی یک شغل و شرح وظایف یک شغل کاری را انجام میدهند و بعد هم فوری میگن بنگاهی ها ناراحتن نه ما ناراحت نیستیم هرکس تونست خودش ملک پیدا کنه مشتری پیدا کنه بره خودشم بنویسه و همون سند بادوتا شاهد محکم ومحترمه ازقدیم هم بوده ما هم خوشحالیم که هروز سامانه ایی جدید برای رفاه مردم عزیز طراحی کنید بشرطی که بنفع مردم باشه وکارشون را راحت کنه ،اصلا بنگاه نباشه مگه چی میشه ،هیچی نمیشه هرشغلی بخاطر نیاز جامعه شکل گرفته ونیاز جوامع چیزی نیست که تغییر کنه وبشه با چوب جادویی زد روش و محو بشه همه مشاغل محترم هستند و بنظرم اگر خدمتی هم میکنید دیگه تهمت به صاحبان مشاغل نزنید لطفاً

  • اسدی
    0

    آفرین ساعد نیوز
    خوب بسیار خوب..دست دلال بریده باد از زندگی مردم
    در هر زمینه..بهترین خبری که دادید در عمرتان همین بود..بروند کار کنند این مفتخورها..چه مردمانی که با سرکج و ناراحت از این ها تخفیف میخواستند
    بسیاری شغل های کاذب هست که باید حذف شود
    لطفا خبر بعدی پاکسازی خیابانها از کودکان افغانی و پاکستانی و کولی های وارداتی از چهره شهر ها مخصوصا تهران باشد..خانه 25 متری را نسازید در شهرستانهای خودشان زمین بدهید بسازند و حیاط داشته و خودکفایی تخم مرغ و کرت سبزی جات داشته باشند.لانه زنبور خوب نیست..بیگانه ها بفرستید کشورشان..که پذیرای داعشی ها هستند افغانها ایران را مانند کف دست میشناسند آنها خطر بزرگی برای امنیت ایران هستند .

  • فاضل قاسمی
    0

    توی شهرما همه بنگاهی ها یا بازنشسته هستن یا اینکه مالک هستن در هر صورت از گرونی نغع میبرن

  • داریوش محمدی
    2

    سلام دیوار کوتاه تر از مشاور املاک گیر نیاوردید
    اول بروید تورم را کنترل کنید و مردم را خانه دار کنید .

  • طاها
    0

    هول نکنید بابا،پولی که میخواستید بدید به املاک حالا با یه درصد کمتر میره تو جیب دولت به همین راحتی
    فعلا گول رایگان بودن رو بخورید تا بعد
    به امید دیدار دوباره

  • سامان
    0

    هرچند مردم از گرانی وتورم،درمشقت هستند ولی بااین کار دست بعضی از دلالان،ودزدیهای درجامع کوتاه میشه،خداوند به شما توفیق خدمت صادقانه عنایت فرماید

  • علی
    0

    سلام اولا چطوری همدیگر را پیدا و یا برای خرید و اجاره باید راهکاری زیاد رفت ثانیا قیمت بالا رفته رو میخواهند مردم نفهمند که با دلار 60تومن ملکی که اکنون 80بود به 99میرسد فقط سه میلیون نفر بیکار و فاجعه در مسکن

  • خسین
    0

    با این خودنویس وزارت راه،چه هرج ومرجی بشه مملکت،،خط تلفن بنام و مدارک هویتی آن فرد رو بتونن جعل کنند ،یکهو میبینه خونشو فروختن یا اجاره دادن،حالا سواستفاده آدمهای تبهکار و تروریست که بجای خود

  • mad
    0

    آقا این کارشناس محترم حساب نکرده تو شهر بزرگ تهران طرف چطور باید آپارتمانش را اجاره بدهد .چرا ذهن شما اینه که همه دزدند گرانی اجاره یا مسکن به بنگاهی مربوطه باسواد

  • Mostafa
    0

    دولت کم مونده بیاد خونه هامون مستقر بشه!دستشونو کردن تو هر کاری خرابکاری کردن،همه این کارا بخاطر پوله،و میخوان ی هزاری پیش هیچکس پول نمونه،مثل کره

  • ناشناس
    0

    سلام ' طرح بسیار خوبی هست' حق هیچ کس ضایع نمیشه '

  • مالک
    0

    سلام
    اولا که چرا بیخود به سه میلیون نفر مجوز مشاور املاک دادید سه میلیون نفری که ۹۹ درصدشان یا بازنشسته یا برای اینکار هیچ تخصصی ندارن.. و فقط ثبت میکنن و ملک معرفی میکنن که در این مورد بیشترین تخلفات انجام میشه و صنف مورد نظر نهایت کاری که میکنه مجوز رو باطل میکنه و اون شخص میره به نام همسرش یا اشخاص دیگه یا نه در بنگاه دیگه مشغول به کار میشه و روز از نو...
    اینکار خوبی اما بیاید کار مشاور املاک رو یه کار با مدرک اکادمیک و سختگیری در مجوز و حرفه ایی بکنید و همینجوری قارچ گونه سبز نشن.. تا حداقل یه عده از نون خوردن نیوفتن... البته نون خوردن همراه با انصاف و اصول...
    چیزیهایی که گفتم شاید باید تو تمام مشاغل راه بیوفته..
    اما صد حیف........

  • ناشناس
    0

    باسلام‌من مستاجر هستم وبنگاهی که ما مراجعه کردیم برای نوشتن قرارداد فقط از مستاجر کمیسیون میگیرد .وصاخب خانه چیزی پرداخت نمیکند .چه دلیلی دارند که بخواهند درسامانه ثبت کنند خودشان که حق کمیسیون پرداخت نمی کنند

  • rayandelgoshad
    0

    همیشه میگن سلام گرگ بی طمع نیست این رو گزاشتن فقط برای گرفتن مالیات هیچ ربطی به مشاور املاک نداره شرایط بد اقتصادی و تورم افسار گسیخته باعث شده که قیمت اجاره نجومی بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها