عرضه سکه های جدید و بدون تاریخ در مرکز مبادله؛ احتمال کاهش حباب سکه

سکه‌های جدید و بدون تاریخ که توسط بانک مرکزی ضرب شده، بزودی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران عرضه خواهد شد.

عرضه سکه های جدید و بدون تاریخ در مرکز مبادله؛ احتمال کاهش حباب سکه

در هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بانک مرکزی از دو سیاست مهم در این بخش رونمایی کرد.

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، سکه‌های جدید و بدون تاریخ در ضرابخانه بانک مرکزی ضرب شده و بناست در کنار سکه‌های قبلی وارد بازار شوند.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند ضرب سکه‌های تمام بهار آزادی بدون تاریخ میتواند حباب سکه تمام را کاهش دهد؛ زمان اعلام این خبر حباب سکه بالای ۷ میلیون تومان بود، ولی هم اکنون به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. بازاری‌ها بر این باورند که به محض ورود سکه‌های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی به بازار، حباب سکه تمام تخلیه خواهد شد.

تازه‌ترین اطلاعات دریافتی خبرنگار ما نشان میدهد که بانک مرکزی در نظر دارد بزودی عرضه‌ی سکه‌های تمام بهار آزادی و بدون تاریخ را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز کند.

کما اینکه بانک مرکزی از دو هفته قبل حراج شمش طلا را نیز در این مرکز آغاز کرده است و امروز بناست ۱۴۵ کیلوگرم شمش طلای بخش خصوصی را در حراج سوم عرضه کند.

تحلیلگران بازار طلا و سکه معتقدند با این اقدام احتمال کاهش بیشتر حباب سکه وجود دارد و حراج شمش طلا و عرضه سکه‌های تمام بدون تاریخ آثار بسیار مثبتی در کاهش نوسانات قیمتی این بخش خواهد داشت و موجب کاهش قیمت سکه نیز خواهد شد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از فردای توزیع در بازار یک نرخ "سکه بی تاریخ " هم به قیمت ها اضافه میشود !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها