چند درصد از اموال دولت در طرح مولدسازی فروش رفت؟

مولدسازی دارایی‌های دولت، یکی از مواردی بوده که دولت در سال‌های اخیر حساب زیادی روی منابع آن داشته، اما در عمل کارنامه ناامیدکننده‌ای برجای گذاشته است.

چند درصد از اموال دولت در طرح مولدسازی فروش رفت؟

یکی از مهم‌ترین چالش‌های بودجه که در سال‌های اخیر موجب ناهمخوانی درآمدها با هزینه‌ها شده است، بیش‌برآوردی بخش‌های درآمدی است. مولدسازی دارایی‌های دولت، یکی از مواردی بوده که دولت در سال‌های اخیر حساب زیادی روی منابع آن داشته، اما در عمل کارنامه ناامیدکننده‌ای برجای گذاشته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده که از محل مولدسازی دارایی‌های دولت و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، ۱۲۲هزار میلیارد تومان منابع حاصل شود. اما برآوردها نشان می‌دهد که احتمالا ۷۰هزار میلیارد تومان از این منابع حاصل نخواهد شد. همچنین مطابق آمارهای مورد بررسی در بودجه سال جاری مجموع این دو بخش حدود ۲۱۴هزار میلیارد تومان تصویب شده بود که احتمالا حدود ۱۷درصد از این رقم تا پایان سال محقق شود.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    املاک و‌ کارخانجات و‌ساختمانها را بفروشید . بسیاری از سرمایه گذاران که می خواهند کارخانه و مراکز خدماتی و تولیدی ایجاد کنند . به راحتی می توانند بدون ساخت و ساز جدید و صرف هزینه و سرمایه زیاد برای ساخت می توانند از این املاک دولتی به صورت اجاره و یا اقساطی استفاده نموده و در سریعترین زمان ممکن فرد کار تولیدی اش را راه اندازی و دولت هم در سریعترین زمان به پولش می رسد . خلاصه دست تولید کنندگان را گرفتن و استفاده از املاک دولتی به نفع مردم و تولید کنندگان عین مار جهادی است .

  • ناشناس
    0

    معنی این فروش را همگان میدانیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها