توضیح یک مقام دولتی درباره یک مالیات جدید

از این حساب های بانکی مردم، مالیات گرفته می‌شود

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در واکنش برداشت یک نماینده از مصوبه اخیر مجلس گفت: مصوبه اخیر مجلس، قاطبه مردم را درگیر نمی‌کند و بیشتر روی تعداد واریزی‌های به حساب‌ها تمرکز دارد.

از این حساب های بانکی مردم، مالیات گرفته می‌شود

مهدی موحدی بک‌نظر در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت: مصوبه اخیر مجلس، قاطبه مردم را درگیر نمی‌کند و بیشتر روی تعداد واریزی‌های به حساب‌ها تمرکز دارد نه روی دریافت و پرداخت‌های‌ روزمره مردم.

وی بیان داشت: هدف از این مصوبه، شناسایی و جلوگیری از فرار مالیاتی است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این مصوبه یکی از مهم‌ترین مصوبه ها و ضدفساد و شفاف است، گفت: مجلس در قانون بودجه قرار است این مصوبه را در نظر بگیرد. بر اساس این مصوبه هر مودی حساب های تجاری به سازمان مالیاتی معرفی می کند.

وی عنوان کرد: کسانی که با حساب های شخصی خود و یا اطرافیان از جمله فرزند و همسر فعالیت های تجاری انجام می دهند که به سازمان امور مالیاتی معرفی نکردند این قبیل اقدامات که با حساب های شخصی است مصداق فرار مالیاتی است.

موحدی بک نظر گفت: این مصوبه که نمایندگان تصویب کردند قاطبه مردم را درگیر نمی کند و شناسایی معدود افرادی است که با هدف فرار مالیاتی میلیاردها تومان به حسابشان واریز می شود.

وی تاکید کرد: آن چیزی که محل بحث است تعداد و حجم واریزی های بالاست و کارهای متعارف با حساب های بانکی نیست و در جهت مبارزه با فرار مالیاتی و رقابت در اقتصاد مالیاتی است. این مصوبه در راستای پرداخت مالیات عادلانه است و شناسایی افرادی است که مصادیق فرار مالیاتی دارند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مبلغ و تعداد واریزی ها اعلام خواهد شد، گفت: جمع مبلغ و تعداد واریزی که نشانگر حساب تجاری است توسط شورای پول و اعتبار بانک مرکزی مشخص خواهد شد.

بر اساس مصوبه مجلس در بند (ج) تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۳، اصناف و تجاری که با هدف فرار مالیاتی به جای استفاده از کارتخوان، مشتریان را مجبور به واریز پول به صورت کارت به کارت می‌کنند، در تور مالیات قانونی خواهند افتاد.

نمایندگان مجلس این را مصوبه را در نشست علنی نوبت چهارشنبه چهارم بهمن ماه تصویب کردند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    1

    یارو نصف دارایی مملکت دستشه با یه کار فرهنگی کوچولو از مالیات معافش کردید . خودتون اینو هم تصویب کردید . حالا از پول خرد ملت مالیات میگیرید .

  • ناشناس
    0

    ما که خداروشکر درآمد دلاری داریم و تمامی گردش مالی به دلار هست و خارج از سیستم بانکی داخلی. مالیات ندادن خیلی حال میده اونم از نوع سود ولایی و انقلابی و مقاومتی و جهادی و قهرمانانه

  • ناشناس
    1

    آروم آروم نحصی دولت ومجلس ایران را به لجن می کشد پنج سال مردان را به بردگی بیشتر مجبور کردن یک درصدبه مالیات ارزش افزوده افزوده شد یارانه ها به فنا رفت هر روز هم مالیات جدید وضع می کنند وآرامش آرام دولت می خواهد ومردم بردگی آن را می کنند یعنی این همه می گویند نفت می فروشیم در آمد مان بیشتر شده ومالیاتها گوناگون سیر شان نمی کند

  • ناشناس
    1

    شاید ملت قدرشناسی نبودیم که این موجودات چنین بلایی سرمان بیاورند

  • ناشناس
    1

    ننگ بر شما که روی هرچی ظالم رو کم کردین

  • ناشناس
    1

    دزدی و دزدی سرگردنه تبدیل شده به دزدی مدرن و دست در جیب مردم کردن به طور غیر مستقیم

  • ناشناس
    1

    خخخخ من تو یک شرکت چینی کار میکنم و تا الان هم مالیات نداده برای واردات و صادراتش، درضمن خودش هم با ویزای توریستی میاد که پروانه کار نگیره تا مالیات اون را هم نده ، حتی حقوق کارکنان را هم واقعی اعلام نمیکنه تا برای اون هم حق مالیات و بیمه کم بده ، اون وقت ما بیچاره ها باید بابت حقوق بخور نمیرمون مالیات بدیم.😑😑😑

  • ایرانی
    0

    یکی یک تو نو .....از اولش دروغ گفتین تا آخر هم میگین....

  • حسن زاده
    1

    ریشه اصلی تورم سوداگری و فرصت طلبی گروهی است که با هجوم به مایحتاج ضروری مردم و کمیاب کردن باعث افزایش مداوم قیمت ها می شوند که از مهمترین آن مسکن مصرفی و خودرو و یا دلار و طلاست ، متاسفانه این افراد از دولت زیرک تر هستند و همیشه دولت یک گام عقب است

  • ناشناس
    0

    تکلیف درآمد میلیارد دلاری کشود ناشی از نفت و گاز و غیره را هم باید روشن و شفاف سازی کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نفت و گاز در برابر معادن که غارت میکنن هیچ حساب میشه

  • ناشناس
    1

    کشوری که ذخایر ‌نفت وگاز و سنگ معدن رتبه های دوم وسوم جهان دارد چرا باید مردم مالیات بدهد مالیات برای کشورهایی است که هیچ منابع طبیعی ندارد

  • قمصری
    1

    کسی که نمیخواد مالیات بده راهش رو هم پیدا میکنه با کمک دوستان

  • ناشناس
    1

    از جان مردم هم دارن مالیات میگیرن

  • محمد
    0

    پلیس گفت بزن بقل و مدارک راهم گرفت گفت شما توقیفی حجاب داری دنبال من بیاید رفتیم توی بیابانی ماشین را رسیدکرده که از اونجا با جرثقیل ببرند پارکینگ بابت این کار ۱۲۰۰۰۰۰تومان باید بدهیم .میگم خودم ببرم هر پارکینکی که شما بگید میگن نه.این دزدی نیست که پلیس داره انجام
    میده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برای ماهم همینطور

  • ناشناس
    0

    فقط مونده از تعداد کوزه ای مردم هم مالیات بگیرن!!!!!!!!!!

  • امیر
    0

    مالیات تنها راه حل ادراه کشور است
    نفت را مفت به چین ندهید
    تولید نفت را متوقف کنید
    از هر خودرو هر ماه یک میلیون تومان مالیات بگیرید
    از هر خانه یا ملک اضافه هر ماه مالیات سنگین بگیرید
    از فراکنش بانکی مالیات آنی بگیرید
    دلال و ثروتمند از این نظر خوششان نمی اید

  • نازی
    0

    سلام خیلی خوبه تا مثل دکترها یا طلا فروش ها و بقیه مغازه دارها که شماره کارت میدن تا واریز کنیم و از زیر مالیات در برن گیر بیفتن هر چه بیشتر دارن بیشتر دوز و کلک میزنن.

  • ابراهیم غلامی
    0

    پدر مردم در آوردید بس نیست. بجای اینها فکر مهار گرانی باشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها