اقتصاد ایران چند «ابر مفسد» تحویل جامعه داده است؟

سریالی که از اواسط دهه 60 با نقش‌آفرینی «فاضل خداداد» آغاز شد اکنون در چهارمین فصل خود به هنرنمایی «اکبر رحیمی درآباد» رسیده است.

اقتصاد ایران چند «ابر مفسد» تحویل جامعه داده است؟

این سریال کلکسیونی از انواع جرایم مالی و اقتصادی با نقش‌آفرینی بازیگرانی مانند محمودرضا خاوری، شهرام جزایری، بابک زنجانی و مه‌آفرید خسروی است که داستانی تکراری دارد اما بازیگرانش هیچ وقت لو نمی‌رود.

در همه این سال‌ها در حالی که سیاستگذاری، سرمنشأ اصلی تولید رانت و فساد بوده، عده زیادی معتقد بودند مشکل فساد در کشور ما در عدم قاطعیت کافی در برخورد با مفسدان بوده است و اگر دست دزدان بیت‌المال قطع شود؛ اگر فاسدانی که در نظام اقتصادی اخلال کرده‌اند با سرعت و قاطعیت اعدام شوند؛ اگر دادگاه‌های ویژه، رشوه‌گیران در نظام اداری و مفسدان در بازار ارز و سکه را بی‌ملاحظه مجازات کند؛ ریشه فساد در کشور خشکیده می‌شود.

این گروه تعداد زیاد سازمان‌های نظارتی و بودجه‌های گزاف مراکز نظارتی موازی و گسترده در کشور برای مبارزه با فساد و تعدد سازوکارهای از کار افتاده را هنوز هم ناکافی می‌دانند.

منبع: تجارت فردا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    اینا که بر شمردید مهره های روی صحنه فسادند .عروسک گردانها قدرتمند تر از انند که نامشان ذکر شود .

  • ناشناس
    0

    فساد در کل سیستم کشور ما امری عادی شده و بزرگترین ضعف کشور ما از قوه قضائیه هست که تمام تلاشش برای گرفتن رضایت از اولیای دم مقتولین هست و بقیه امورات رها شده

  • عبدالله
    0

    تاسف بار تر این که هیچ نهاد و رسانه ای جرات اظهار نظر در باره اختلاس بزرگ چای دبش که بزرگترین اختلاس تاریخ ایران و جهان است را ندارد !؟ نه در تریبون های نماز جمعه و جماعات حرفی می زنند و نه در رسانه های ملی !؟ چرا ؟ خدا داند ؟ همین جماعت برای حقوق های نجومی که مجموع اختلاس دو مدیر بانک به پنج میلیارد تومان نمی رسید دو سال تمام گوش فلک وزمین و زمان را کر کردند !!!؟؟؟

  • محمد
    0

    در بلاد کفر انقدر حجم از فساد و رشوه و دزدی دیده نمی شود که در مملکت اسلامی ما دیده می شود و اینکه هیچ شخصی هم به مجازات عمل خودش نمیرسه و گاهی اصلا معرفی نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها