موافقت مشروط دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد با افزایش ضریب افزایش حقوق برای تمامی کارکنان دولت از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد، مشروط به تأمین منابع پایدار موافقت نموده است.

موافقت مشروط دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق

سازمان برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات سخنگوی کمیسیون تلفیق نوشت: باعنایت به مصاحبه اخیر سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درخصوص مواضع نماینده دولت در مورد مصوبات حقوق و دستمزد آن کمیسیون و به منظور تنویر افکار عمومی به آگاهی می‌رساند این مصوبات اغلب با معاذیر قانونی و اجرایی متعددی مواجه است که متاسفانه در تصویب آنها به توضیحات مستدل و توأم با آرامش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور توجهی نشده است. برخی از استدلال های ارائه شده توسط رئیس سازمان برنامه در جلسه رسیدگی به لایحه در کمیسیون تلفیق به شرح ذیل می باشد:

۱ ـ نمایندگان کمیسیون تلفیق برقراری فوق‌العاده خاص برای کارکنان به برخی از دستگاه‌های اجرایی را مصوب کردند. تصویب این فوق‌العاده‌ها:

اولاً منجر به ایجاد زمینه‌های بی‌عدالتی و تبعیض میان کارکنان خواهد بود و برخلاف اصل (۳) قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی می‌باشد. ملاک و معیار تشخیص دستگاه‌های مشمول چه بوده است؟ چرا معیشت کارکنان این دستگاه‌ها بر سایر دستگاه‌های اجرایی اولویت دارد؟

ثانیاً برقراری فوق‌العاده‌های مذکور و سایر مصوباتی که بار مالی آنها تأمین و پیش‌بینی نشده است می‌تواند موجب افزایش تورم و فشار مضاعف بر تمامی اقشار جامعه شود.

ثالثاً به جهت عدم پیش‌بینی منابع لازم در لایحه دولت این نوع فوق‌العاده‌ها برخلاف اصل (۷۵) قانون اساسی است.

۲ ـ کمک به معیشت کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران، همواره مورد توجه دولت بوده است و تلاش نموده است تا متناسب با میزان تحقق درآمدهای پایدار نسبت به افزایش حقوق و تأمین معیشت آنان اقدام نماید. در زمان تدوین لایحه بودجه نیز با توجه به این موضوع دولت در تبصره (۱۵) پیشنهاد نموده است تا با هدف برقراری عدالت در نظام پرداخت و افزایش کمتر برای کارکنان با حقوق بالاتر، حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به میزان متوسط ۱۸% افزایش یابد. مع‌الاسف، کمیسیون تلفیق مغایر با لایحه دولت مصوب نمود تا عبارت ”متوسط“ حذف گردد و ضریب افزایش حقوق برای همه کارکنان اعم از حقوق‌های پایین و حقوق‌های بالا به طور یکسان انجام شود.

۳ ـ نماینده دولت با افزایش ضریب افزایش حقوق برای تمامی کارکنان دولت از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد، مشروط به تأمین منابع پایدار موافقت نموده است.

۴ ـ منابع مالی مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان (مازاد بر افزایش ۲۰ درصدی) در بند (س) تبصره (۶) لایحه بودجه پیش‌بینی شده است.

در پایان لازم به ذکر است سازمان برنامه و بودجه کشور با استقرار حساب واحد خزانه و اجرای مدیریت یکپارچه مالی دولت، اقدامات اساسی در جهت جلوگیری از مصارف غیرضروری در دستگاه‌های اجرایی و برقراری انضباط بودجه‌ای را در دستور کار قرار داده و گام‌های مؤثری در جهت هوشمندسازی بودجه‌ای برداشته شده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • رضا
    0

    چرا قیمت ها با تورم هست ولی حقوق هرچه عشقشان هست؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چون زورشون زیاده

  • ناشناس
    0

    بهترین منابع پایدار برداشت ازحساب اختلاس کنندگان است چون همیشه هستند وچند هزار میلیارد هم پول دارن

  • رضا
    0

    سال دیگه تورم ۵۰ درصد
    افزایش مالیات ۵۰ درصد
    افزایش تعرفه های پزشکی ۴۶ درصد
    افزایش حقوق کارگر و کارمند ۲۰ درصد
    واقعا متاسفم

  • ناشناس
    0

    این یعنی کاهش 20 تا 30در صدی حقوق

  • ناشناس
    0

    مردم به همین خیال بمونن که بیست درصد بهشون اضافه میشه دولت محرومان به جاش هشتاد درصد تورم پنهان ایجاد می کنه و سه برابر بیشتر از جیبتون میکشه !!خخخخخ

  • بیطرف
    0

    گرانی چند درصد

  • به نامردها
    0

    همسان سازی کشوری ها هم گم شد رفت !!!!!

  • بسیجی
    0

    خلایق هرچه لایق

  • سلام
    0

    واقعا متاسفم با این روش افزایش حقوق هرسال ایجاد تورم میشه هر گونه افزایش حقوق و افزایش نرخ سوخت و افزایش مالیات ایجاد تورم میکنه و فقط مردم عادی ضرر میکنن چون اینو تجربه کردیم این اشتباه توی ۴۰ سال داره ریشه مردم نابود میکنه کمی عاقل باشید تنها مردم موندن همه ارزشها رفته هشدار را جدی بگیرید

  • ناشناس
    0

    فقط برای پرداخت حقوق منابع ندارید یعنی منابع ایران از ترکیه کمتره که حقوق بگیرانش بدلیل تورم حکومتی۱۲۰میلیون سطح حقوقشان است ایران۱۰ میلیون اگر این بی کفایتی نیست پس چه می تواند باشد؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    20 درصد برای حداقل بگیراا واقعان کمه/واناهم ادمن .والا انصاف نیس

  • ناشناس
    2

    جالب است یک سری ادم مغرض و ناتوان و ناکار امد ادعای هوشمند سازی بودجه را دارند و هر کجا از تلمین منابع به علت زیا ه خوا۶ی و برداشت اضافی اسمشو نبرها به بودجه حقوق و دستمزد و مسامری ثابت بگیر در طول حداقل یک سال فشار می اید یاد عدالت کذایی و مشمئز کننده خود به معنای فشار بر طبقات تحصلکرده تر و با پرداخت سی شاله حق بیمه ۳۰ درصدی بالاتر می افتند که از ۱۸ درصدی که منظور نظر چناب منظور و روسای دانشمند و دکتر به یالای افتخاری و اعطایی خودشان بوده بردهرند و به حقوق و مستمری بگیرهایی که به سبب نامتناسب بودن حداقل حقوق و دستمزد پایه و مهمتر از ان تورم روزانه و حتی لحظه ای به سبب عملکرد ناصواب اقتصاد کلان و بودجه خنگالو و کودنی که هوشمند تصور می شود معیشت انان همیشه دچار اشکال است و این تقصیر کارکنان مشمول صندوق دولت یا تامین اجتماعی نیست که نسبت به حداقل حقوق بالاتری می گیرند اگر انصاف و خرد در مغزهای پوسیده و شعار زده شبه کمونیستی شما باقی بود و رداخت مجموع سی درصدی هر ماهه هر مشمول تامین اجتماعی را به معادلطلا و یا دلار امریکا که شاخص هستند تبدیل می کردید و نوسان انها را در طی سی سال پرداخت به حلق و گل و معده گشاد و سیری ناپدیر دولت که به ناحق از م جودی صندوق همواره برداشت دلبح ا۶ کرده و به سایر مراکز هزینه اسمشو نبرها منتقل و پرداخت می نماید و جالب اینکه حق بیمه میتخدمان مسمول خود را هم پرداخت نکرده و مدتهاست که تجمیع نجومی پیدا کرده خاک بر سر تمامی نماینده نماهای با رای حداقلی که در همین حد هم عرضه و شجاعت دفاع از چپا ل حق الناس مردمی که عیر از خدا و انهم نسیه ب تی زوز قیامت فریاد رسی ندارند عاج، و ناتوان هیتمد.اگر معتقد به رسالت خبر رسانی هستید این مطلب را هر طور مصلحت و درست می دانید به گوش رییس دولت با ان برداشت و ا عای علط از عدالت به معنای مسا ات و برداشت از جیب یک عده بدون رصایت و موافقت انان و واریز یه نحرومانی که فکر میکنند عملکرد کلی و کلان و تاریخی امثال ایشان را به خاطر مشتی کالای اساسی بی کیفیت و تقلبی و مقداری یازانه و کوپن فراموش کزده و به خود ایشان۱ و برخی منویات ملوکانه ایشان رای خواهند داد.؟! ...

  • رضا
    0

    بخدا با این حقوقها و کارتون عرق به اداره وسازمان را در کارمندان کشتین

  • ناشناس
    0

    چرا باید تعرفه های پزشکی اینقدر زیاد بشه نامسلمون ها

  • Amir
    0

    باباکارازبیخ خرابه!چون متاسفانه جراح اقتصادی ،جراح نبوده

  • ناشناس
    0

    بخدا به پیر حقوق کارمندان دولت کمه یکی نیست به داد ما برسه والله نداریم آی ایها الناس نداریم مسلمونا نداریم داریم عذاب می کشیم ندارم ندارم

    نظرات شما -
    • وطن
      0

      فقط کارمندان دولت ادم هستند بقیه چی. اصلا دولت نباید تورم ایجاد کنه و کلیه کارمندان دولت بایست کسر حقوق بشن اونم ۴۰ درصد چرا که کارشون اگه خوب انجام میدادن به این مصیبت سیاسی و اقتصادی و امنیتی دچار نمیشدیم

  • ناشناس
    0

    خسته نباشی دلاور،خدا قوت پهلوان ابرام!😉🙄😳

  • ****۹
    0

    طبق قانون برابر تورم حقوق باید اضافه شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها