دریافت کد ملی از خریداران طلا الزامی شد؟

طبق اعلام رئیس اتحادیه طلا و جواهر، ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت و دریافت کد ملی خریداران طلا، سه ماه به تعویق افتاد.

دریافت کد ملی از خریداران طلا الزامی شد؟

 نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و بازگشایی واحد‌های طلافروشی در بازار، اظهار کرد: از امروز واحد‌های طلافروشی در بازار به صورت رسمی باز کردند و خرید و فروش انجام می‌شود. الان ۷۰ درصد واحد‌ها باز هستند و امیدواریم مابقی واحد‌ها نیز در روز‌های آینده فعالیت خودرا از سر بگیرند.

وی با اشاره به جلسه ۴ ساعته در وزارت کشور درباره حواشی اجرای مفاد قانونی در نظر گرفته شده در سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان، گفت: طبق این توافقات انجام شده در این جلسه ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت فعلا سه ماه تعلیق شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص سامانه مودیان هم بیان کرد: در مورد این سامانه هم با توجه به جلساتی که داشتیم بنا شد تا پایان سال واحد‌های صنفی نسبت به ثبت نام و صدور فاکتور‌های الکترونیکی اقدام کنند. طلافروشان فاکتور‌ها را در طول ماه می‌توانند در سامانه ثبت کنند. جرایم عدم ثبت نام تا پایان سال بخشوده شد.

وی با اشاره به عدم هماهنگی سامانه جامع تجارت و مودیان گفت: این سامانه‌ها در مفاد اجرایی عدم هماهنگی داشتند بخصوص در مورد دریافت کد ملی خریدار طلا؛ به همین دلیل قرار شد کارگروهی برای تجمیع سامانه‌ها تشکیل شود و در صورتی که شرایط مهیا باشد سامانه‌ها یکی می‌شود.

او درباره اینکه بالاخره کد ملی خریداران طلا باید ثبت شود یا خیر؟ افزود: در سامانه جامع تجارت الزام وجود داشت که کد ملی خریدار طلا دریافت شود، ولی با توجه به اینکه اجرای این سامانه فعلاً به تعویق افتاد بنابراین فعلا کد ملی خریداران طلا دریافت نمی‌شود.

بذرافشان با اشاره به برخی پافشاری‌ها از سوی تعدادی از طلافروشان درباره زمان اجرای مصوبات سامانه جامع تجارت تصریح کرد: برخی همچنان می‌گویند سه ماه کم است و باید زمان بیشتری بدهند؛ ولی دیگر زمان بیشتری ندادند. به همکاران گفتیم باید کار از طریق فرایند قانونی پیش برود، از همین رو باید مجلس نسبت به اصلاحات مورد نیاز سامانه اقدام کنند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    در قانون بیمه شخص ثالث ماده ۱۰و۱۱ نسبت به کم بیمگی و بیش بیمگی وجود دارد و اگر طلا و سکه ارزان شد چه ارگانی خسارت فروش بالا را می‌دهد.

  • تا انتخابات
    0

    بعد انتخابات دولت با مردم تسویه حساب خواهد کرد...علی درکت الله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اول-خریدوفروش دستی شکل خواهد گرفت 2-سرمایه ها فرارخواهندکرد3-فقیرترشدن قشرضعیف ومتوسط جامعه4-نارضایتی عمومی درحد....

  • ناشناس
    2

    چرا باید کد مل یثبت کنیم نمیخوایم اولا به شما مالیات بدیم بابت خفظ ارزش پولمون تو این تورمی که شما باعثش هستین وما خخیل یعرشه صیانت از اطلاعات را دارین این سیستمهای یکه مدام هک میشه میخواین کد مل یو حجم طلای افرادم به دست همه بیفته گرچه دزدتر از خودتون کسی نیست

  • ليلا
    2

    طي اين مدت،طلا فروشان تمام سرمايه شان را از بازار خارج ميكنند،شايد حتي از ايران، اين هم يك ضربه ديگر بر اقتصاد از هم پاشيده ى ايران خواهد بود.شك ندارم.

  • ناشناس
    1

    با این کارهای ایذایی خود دولت نشان می دهد که اقتصاد کشور بسمت ورشکستگی رفته طلا برای مردم عاملی بود که در بازار با کاهش و افزایش قیمت ان زندگی و معیشت بسیاری از مردم رقم می خورد که ان هم با بی سیاستی دولت و نبود تجربه از آینده اقتصادی ایران در حال از بین رفتن است طلا در اقتصاد بازار ایران می توانست به کم شدن نقدینگی در کشور کمک کند بجای اینکه دولت از طریق خرید و فروش طلا رونق به داد و ستد بکند با بی سیاستی جلوی آنرا گرفت ولادت فاطمه زهرا س رسیده اما مردم در یک بحران بی اعتمادی و.ِِِِِِ....گرفتار شده اند نه ازدواجی و نه خرید و فروشی و...وجود دارد عقلانیت سیاسی و اقتصادی یکی از عوامل مهم در اداره کشور هست

  • ناشناس
    0

    با این قوانین تنها اتفاقی که میفته افزایش معاملات زیرپله ای و مخفیانه خواهد بود.

  • ناشناس
    0

    کد ملی دادن یا ندادن،مساله این است!🙄😱🤯🤬

  • بهلول
    0

    دريافت كدملى خوبه بايدازخريداران گوجه فرنگى هم كدملى دريافت بشه كه چه كسانى بااين قيمت گوجه ميخرن تاازشان ماليات بگيريد

  • ناشناس
    1

    پولهامو تبدیل به طلا کردم تا بتونم خونه بخرم با اجرای این قانون به مشکل می خورم باید به فکر مهاجرت باشم هرجاشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      هر جا بری آسمون همین رنگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها