خبر فوری بررسی می کند؛

اصلاح تعرفه اینترنت و هزار ابهام!

افزایش ۳۴ درصدی تعرفه‌های اینترنت نمی‌تواند منجر به افزایش قابل توجه قدرت سرمایه‌گذاری اپراتورها منجر شود و در سال‌های آینده دغدغه توسعه زیرساخت‌ها همچنان پابرجا می‌ماند.

اصلاح تعرفه اینترنت و هزار ابهام!

با اصلاح ۳۴ درصدی تعرفۀ اینترنت موافقت شد. همین یک جمله، پربازدیدترین خبر امروز در فضای رسانه‌ای کشور بود، اتفاقی که بعید است کسی از آن راضی باشد.

از یک سو با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور، هر افزایش قیمتی ولو اندک در هر حوزه‌ای با واکنش منفی افکار عمومی مواجه می‌شود. در حوزه خدمات اینترنتی این موضوع نیز زمانی تشدید می‌شود که مخاطبین نقش محدودیت‌های وضع شده در تشدید اختلالات روی شبکه را از چشم اپراتورها می‌بینند.

در سوی دیگر اپراتورها هستند که افزایش ۳۴ درصدی را کافی نمی‌دانند و معتقد هستند برخی از آن‌ها در فهرست بدهکاران بانکی قرار گرفته‌اند زیرا این وضعیت باعث شده تا آنها به شدت ضررده شوند و عملا دستشان برای هر ارتقای کیفیتی بسته باشد.

اپراتورها اعتقاد دارند با وجود افزایش شدید هزینه‌های ارائه خدمات ارتباطی به واسطه افزایش شدید نرخ ارز و تورم بسیار بالا، تثبیت تعرفه اپراتورها طی ۵ سال گذشته منجر به کاهش شدید قدرت سرمایه گذاری اپراتورها و مانع توسعه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی اعم از ثابت و موبایل شده و به همین واسطه اگر اصلاح ۱۰۰ درصدی تعرفه‌ها تصویب نشود ورشکستگی این صنعت در آینده کوتاه حتمی است.

با توجه به همین موضوع در عمل اصلاح ۳۴ درصدی تعرفه‌های اینترنت نمی‌تواند منجر به افزایش قدرت سرمایه‌گذاری اپراتورها منجر شود و در سال‌های آینده این دغدغه همچنان پابرجاست. ضمن اینکه دیگر نمی توان از آنها توقع خاصی برای ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت داشت.

همچنین با این تصمیم و فضایی که به وجود آمد، امکان اصلاح قیمت دوباره در بازه زمانی نزدیک وجود نخواهد داشت و به این ترتیب اپراتورها برای مدت زمان قابل توجهی همچنان با فقدان منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها دست و پنجه نرم خواهند کرد.

عدم موافقت با افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه اپراتورها در حالی اتفاق افتاد که تجربه نشان داده است مردم با افزایش قیمت‌ها در صورت دریافت خدمات مناسب و باکیفیت مشکلی ندارند و از آن نیز استقبال می‌کنند، اما منتقد افزایش قیمت‌ها و کاهش کیفیت خدمات هستند.

کارشناسان این حوزه پیشنهاد می‌کنند که تصمیمات مرتبط با این موضوع در کارگروه‌هایی با حضور افراد متخصص گرفته شود تا تعارض منافع تصمیم‌گیران مانع از اتخاذ تصمیمات درست نشود.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • .
    1

    اخه کدوم خدمات از اپرواتورها ! فقط پیامکهای مزخرف میفرستین . علنی پول زور میگیرید از مردم . چون همه چیو وابسته به نت کردید .
    فقط مرکز استانها فیبر نوری داره اونم واسه بالا شهر..

    نظرات شما -
    • ✌✊
      0

      ب 21:13:34 همون خدمات که 45ساله ب خاک سیاه نشوندن شاید بیاید

    • ناشناس
      0

      قسمت خصوصیش کدوم بود شرکت‌های دولتی ‌‌و شبه دولتی
      میخوان پول زور بگیرن از هر راهی وارد میشن میخوان پول بدن هیجده درصد

  • ناشناس
    0

    کیفیت فریب است لطفا اینبار هم به مانند گذشته فریب بخورید

  • ناشناس
    0

    قرار بر گرانی و رفع کسری درآمدهاست کیفیت سیخی چند

  • ناشناس
    0

    ی گله زامبی کشور اشغال کردند

  • ناشناس
    0

    این کلک ها را مردم ایران از سر گذرانده اند این مثل قضیه نان است که تا الان حداقل 15بار نان که تنها قوت لایموت مردم بیچاره است به بهانه کیفیت بهتر گران شده ولی متاسفانه میبینیم که هر سال کیفیت وکمیت نان بدتر از قبل میشود مسولین چرا فکر میکنند مردم نمیفهمن واقعا کمی عاقل باشید

  • ۳۵ سال سابقه !!!
    0

    پیرمردان حقوق نجومی زیر ساخت خرج دارن جونی

  • ناشناس
    0

    اختلاسی دیگر بنام توسعه زیر ساخت ها. افزایش حقوق 18 درصد افزایش تعرفه اینترنت 34 درصد بخدا قسم به این ميگن ظلم و جنایت در حق مردم. مسوولان کشور ای کاش شرم و حیا تان را هم افزایش میدادید

  • ✌✊
    1

    اینا اولشه ولی نگران نباشید درست میشه 45سال بگذره 46سال بشه درست میشه سختیش تا انقلاب بعدیه

  • فرزندجانبازایران
    1

    از شهیدان والا مقام باکری ؛ چمران ؛ صیادشیرازی شرف و عزت نفس رو یادبگیرید مسئولان ایران از خون این شهیدان خجالت بکشید از خون سردار سلیمانی که همش دم از آن میزنید حال مردم رو درک کنید . بخدا نمیشه بااین همه گرانی و تورم زندگی کرد . دو کیلو گوش میخری با دوتا مرغ میشه دومیلیون پنج میلیون هم اجاره خانه و یک تومن شارژ آپارتمان شد هشت تومن . مگه دولت چیزی این وسط گذاشته برای مناطق محروم ن پول خوراک(حبوبات و ادویه و موادغذایی) موند ن پوشاک ن پول دکتر
    بابا ما هم آدم هستیم . شما می‌خورید شما اختلاس می کنید ما مردم باید تاوان بدیم .
    این ها نه برای شهدا نه برای رزمندگان جنگ ارزش قائل نشدن ن ب مردم .
    تنها چیزی که سران مملکت بهش ارزش میذارن پول و ثروت اندوزی هست و بس
    آقازاده ها خرج دارن ما باید تاوان بدیم !! حق تو میخای پاشو دفاع کن

  • ناشناس
    0

    لعنت به این حکومت

  • ناشناس
    1

    آخه ای مسولین دولتی کجای دنیا کشوری که سرعت اینترنت خانگیش۱۴۷ است ازبین۱۵۷کشور دنیا ،که آن چند کشور پایین هم چند کشورقحطی زده آفریقا هستن و سرعت اینترنت گوشی هم در بین کشورهای جهان کشور ۷۷ است که پایین ترین سرعت در خاورمیانه دارد بعد تازه همین هم فیلتر کرده اید وکلی هزینه بر دوش مردم بابت خرید فیلتر شکن گذاشته آید که البته آن هم به جیب خودتان میرود،بجای ایجاد تسهیلات برای مردم واصلاخ ظلمی که از این رهگذر دارید به مردم وارد میکنید دوباره گران میخواهید بکنید آخه بابت کدام خدمات همین حالا هم بسیار گران است واز وسع مردم خارجه نمی‌دانیم چکار کرده اید که زود به زود هم اینترنت خریداری شده تمام میشه!! این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی،آیا بی عرضگیها وسوء مدیریت وناکارآمدی شماها ملت بیچاره باید تاوانش بدهد تا شما به ریاست خود ادامه دهید؟!

  • ناشناس
    0

    به نظرتان اسم ایران را به ویران تبدیل نکنیم

    هرسال دریغ از پارسال!

    خواهش می کنم ایران را ویران نکنیم! همانطور که آب را ول نکنیم!

  • ناشناس
    0

    میشه قلمتان را دست اپراتور ها ندید که از جاتب مردم نگید که مردم با ۱۰۰ درصد افزایش مشکلی ندارند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت

  • عباس
    0

    آخه لامذهبا مگه الان ارزونه که میخایدافزایش بدین همینجوریش هم تو نت خریدنمون موندیم برید از چهارتا کشور جنگ زده یاد بگیریدشما باید تاچند سال اینترنت رایگان به این ملت بدین چون همش پول نت پرسرعت از مردم میگرفتین و لاکپشتی تحویل میدادین

  • LCT
    0

    بابا بزرگهای هنوز کارمند پارتی دار حقوق بالا را مثل سایر کارمندان شریف و بی پارتی بازنشست کنید آنوقت خواهید دید که قیمت اینترنت کاهشی هم خواهد شد

  • شهنام
    0

    باعث ورشکستی اپراتورها فیلترینگ که باعث شد؛کلی کسب و کار تعطیل بشن و بخاطر سیاستهای غلط در هر زمینه ای وضع مملکت به اینجا رسیده ؛این وضع هم یکی از اوناست؛ایجاد سیاستهای عمدی برای پر کردن جیب عده ای و ورشکستی کسب و کارها و تاوان دادن اکثریت مردم،لعنت به باعث و بانیش

  • ناشناس
    0

    به جای ۳۰ درصد ۳ برابر یا به عبارتی ۳۰۰ درصد افزایش داشته. هر گیگ ۲۰۰۰ تومن بود الان داره ۶۰۰۰ محاسبه میشه. کسی که قیمت زیاد کرده ریاضی بلد نیست. ۳ برابر بزرگتر از ۳۰ درصده. رسیدگی بفرمایید. بسته های ایرانسل رو یه نگاه بندازید

  • حامد رونقی
    0

    خب باید شدیداً با اپراتورها برخورد شود!!!قرار نیست در کشوری مثل ایتالیا که حقوق ماهیانه سی هزار یورو می باشد هر گیگ چهار هزار تومان فروخته شود ولی در کشور ما که حقوق هر نفر دویست و پنجاه یورو ناقابل می باشد هر گیگ،هفت تومن فروخته شود!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها