اخذ مالیات از مستاجران در لایحه بودجه کذب است

اخیراً خبری با تیتر «اخذ مالیات از مستأجران»، در بسیاری از رسانه‌های کشور و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ادعا می‌کند، دولت در لایحه بودجه سال۱۴۰۳، در تلاش است تا از مستأجران مالیات دریافت کند.

اخذ مالیات از مستاجران در لایحه بودجه کذب است

بررسی‌های خبرفوری نشان می‌دهد این تبصره مربوط تعیین سقف معافیت مالیاتی و مشخص کردن میزان مالیات بر درآمد حقوق بگیران است و هیچ اطلاعاتی در مورد میزان مالیات مستأجران در آن وجود ندارد.

خبر منتشر شده در رسانه‌ها، بازنشر تغییریافته گزارش روزنامه دنیای اقتصاد با تیتر «تنبیه مالیاتی اجاره‌نشین‌ها؟» است. در واقع، دنیای اقتصاد در گزارش خود میزان مالیات‌بردرآمد حقوق‌بگیران را با میزان اجاره‌بها۷ مترمربع آپارتمان در تهران مقایسه کرده، اما این مطلب به‌گونه‌ای انعکاس یافته که مخاطبان را گمراه کرده است. درنتیجه مالیات مستقیمی از مستأجران دریافت نخواهد شد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    چه حالی میده که از مستاجر مالیات هم بگیرید !!!

    نظرات شما -
    • به داروغه
      0

      دیگه رابین هود لازم میشویم

  • ناشناس
    0

    خودتان می گویید و خودتان هم تفسیر می کنید چرا باید در این شرایط سخت اقتصادی اینگونه مطالب اصلا گفته شود تا مردم برداشت درستی از آن نداشته باشند در همین رابطه هم 25 درصد مالیات بر خرید و فروش طلا را هم شما گفتید و بعد تکذیب کردید البته ماست مالی کردید تا جاییکه مردم از خرید و فروش طلا زندگی می کردند که ان را هم به برکت وجود دولت سیزدهم قطع کردید

  • عادل
    0

    نه عزیز یوایواش این با گوش مردم سازگار میکنند بموقعه بدتر از اینهم از مردم میخواهن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها