چرا بورس ریخت؟

با سرد شدن تب اخبار مرتبط با تجدید ارزیابی‌ها، شاخص کل بورس از آخرین روز پاییز وارد مسیر کاهشی شده این در حالی است که از اواخر آبان و همزمان با انتشار اخبار تجدید ارزیابی شرکت‌های بزرگ، امیدواری بیشتری به بازار تزریق شده بود.

چرا بورس ریخت؟

از آنجا که جزییات دقیقی از اخبار مرتبط با تجدید ارزیابی‌ها منتشر نشده، به نظر می‌رسد امیدواری مذکور به سهامداران در جهت این خبر رو به پایان است. 

از اینرو همانطور که مشاهده کردیم بازار مذکور‌ همانند ماه‌های قبل صرفا واکنشی کوتاه مدت و مقطعی نسبت به این "خبردرمانی" نشان داد.

 با این حال برخی از سناریوها ورود بورس به مدار رونق را در ابهام می‌داند. اما با توجه به اینکه وضعیت بازارهای رقیب نیز چنگی به دل نمی‌زند و همگی رو به افول قرار دارند، می توان این طور استنباط کرد که محل امن دیگری برای پول‌های بورسی وجود ندارد.

 با این حال برآیند اظهارات کارشناسان بازار سرمایه نشان می‌دهد "کاهش انتظارات تورمی" رو به انقضا است.

با فرض درست از آب درآمدن این سناریو و بازگشت احتمالی تکاپو به بازارهای سرمایه‌گذاری، بازار سهام نیز می‌تواند با ورود پول روبرو شود. به شرط آنکه سیاستگذار با دستورالعمل‌های عجیب و غریب، بازار را بهم نریزد.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    ملت خدا جوی ایران !! بورس قمارخانه است وارد نشوید و خودتان را بدبخت نکنید اجرکم عندالله

  • ناشناس
    0

    بورس خانمان سوز است ،به خود و خانواده خود رحم کنید . ریسک کاملا باخت است بورس.

  • ناشناس
    1

    چون خودشان خواستند بریزد

  • ناشناس
    1

    چند سال پیش همکاران من پول زیادی را در بورس سرمایه گذاری کردند ودر مدت کوتاهی چندین برابر آن را سود کردند و تا آخر عمر بار خودشون را بستند. در آن زمان به ما می خندیدند و خودشان را باهوش و غول. وال استریت ژورنال و بورس باز مینامیدند و در تمام اوقات فراغت تبلیغ بورس می کردند و به هم سیگنال از بورس میدادند. بهشون میگفتم خاک تو سر مملکتی که با کارکردن در آن به جایی نمیرسیم و پول مملکت به شما مفت خورها و پارتی دارها که رانت اطلاعاتی دارید میرسه. این هم آخر و عاقبتش.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها