مقایسه افزایش دستمزد کارگران با نرخ تورم در ۱۰ سال اخیر

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، حداقل دستمزد باید بر اساس نرخ تورم به گونه ای تعیین شود که معیشت و زندگی برای کارگران، قابل تامین باشد؛ این درحالی است که این موضوع، عموما در غالب موارد معیار دوم یعنی «معیشت» مورد غفلت قرار می گیرد.

مقایسه افزایش دستمزد کارگران با نرخ تورم در ۱۰ سال اخیر

در حالی وزیر کار اعلام کرد، افزایش ۵۷ درصدی مزد کارگران در سال ۱۴۰۱ تورم زا بود که کارشناسان اقتصادی معتقدند، افزایش دستمزد در صورتی که افزایش تقاضا ایجاد کند که از عرضه بیشتر باشد, باعث تورم می شود.

بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد در طول دهه گذشته میانگین تورم عمومی ۲۷درصد افزایش یافته و حداقل دستمزد کارگران ۲۶ درصد افزایش یافته است؛ البته باید به این موضوع توجه کرد جهش نرخ ارز و طلا و همچنین افزایش تورم خوراکی‌ها و مسکن توسط خانوار‌ها بیشتر احساس می‌شود.

photo_2023-12-19_11-51-15

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • پدر
    0

    لطفا ميشه بگوييد در سال 1401 چرا نمودار شما تورم را از دستمزد پايين تر نشان داده است ؟؟؟؟؟؟؟ اين نمودار ساختگي است و نمودار واقعي را نشان نمي دهيد ؟؟؟؟

  • حبیب
    0

    دولت کارگران را برده بی جیره و مواجب میخواهد نه چیز دیگری با عدم افزایش متناسب حقوقشان میخواهد برکاستی های خود در ایجاد اشتغال و کاهش تورمی که خود باعث آن هست سرپوش بگذارد

  • ناشناس
    0

    خدا وکیلی خجالت بکشید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها