​نحوه ساخت سایت برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

اگر کسب و کار شخصی خودتان را دارید، احتمالا به این فکر کرده‌اید که یک فروشگاه اینترنتی نیز برای کار خودتان ایجاد کنید.

​نحوه ساخت سایت برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

 بسیاری از مغازه‌داران و صاحبان کسب و کارهای متوسط و کوچک در ابتدا به سراغ شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام می‌روند، اما چرا ما متفاوت‌تر از رقبای خود نباشیم؟ در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چطور فروشگاه اینترنتی کسب و کار خود را در کمترین زمان و با ساده‌ترین روش ممکن ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

ساخت فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

یکی از بهترین راه‌های فروش به صورت آنلاین، ساخت یک سایت فروش اینترنتی است. امروزه با گسترش علم و فناوری، راه‌های زیادی برای فروش در سطح اینترنت به وجود آمده‌اند که سرآمد همه آن‌ها داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی است. برای ساخت وب‌سایت فروشگاهی شاید با خودتان فکر کنید که یک کار تخصصی بسیار پیچیده پیش رو دارید که هزینه زیادی برای شما دارد. در واقع هم ساخت سایت یک کار پیچیده است، اما به لطف سرویس‌های جدید شما می‌توانید با کمترین دانش و امکانات، فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید.

شما می‌توانید برای ساخت سایت فروشگاهی با یک تیم برنامه‌نویس همکاری کنید و یک سایت تخصصی را از اول طراحی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سرویس وردپرس سایت خود را بسازید، اما این گزینه‌ها برای شما مقرون به صرفه نیستند. پیشنهاد ما به شما استفاده از سرویس‌های سایت‌ساز آماده هستند که بسیاری از افراد را به درآمدهای بالا رسانده‌اند. سایت ساز پرتال به عنوان پیشروی سرویس‌های فروشگاه‌ساز ایرانی، بهترین گزینه شما برای ایجاد سایت فروشگاهی کارآمد و مقرون به صرفه است.

2

آموزش مرحله به مرحله ساخت سایت فروشگاهی

اکنون در این بخش می‌خواهیم شما را با مراحل ساخت سایت فروشگاهی آشنا کنیم. این مراحل زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن سایت خود را آماده کنید. در این روش، شما نیازی به کدنویسی ندارید. فقط کافی است طبق مراحلی که می‌گوییم جلو بروید تا سایت فروشگاهی شما ایجاد شود.

1.ثبت نام و ایجاد فروشگاه اینترنتی

در مرحله اول که وارد سایت شدید، گزینه‌ای را تحت عنوان «همین حالا شروع کنید» می‌بینید که باید روی آن کلیک کنید. بعد از انتخاب این گزینه، سوالاتی از شما درباره سایت مدنظرتان پرسیده می‌شود. از آنجایی که احتمالا به دنبال ساخت فروشگاه اینترنتی هستید، در سوالی که مربوط به هدف شما از ساخت سایت پرسیده می‌شود، روی گزینه «فروشگاه اینترنتی» کلیک کنید. سپس با توجه به هدف، تعداد محصولاتی که دارید، زمینه کاری، میزان فروش حدودی و موارد دیگر، به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود پاسخ دهید.

در نهایت هم شماره موبایل، نام و نام خانوادگی و رمز عبوری برای خود تعیین کنید و یک نام برای سایت خود انتخاب کنید. اکنون سایت شما ساخته می‌شود و می‌توانید با انتخاب گزینه «ورود به مدیریت سایت»، وارد پنل مدیریت سایت خود شوید.

2.انتخاب قالب مناسب برای سایت

اکنون یک سایت تستی هفت روزه برای شما ساخته شده است. سایت شما روی قالب پیش‌فرض ساخته شده است و اگر بخواهید می‌توانید قالب سایت خود را عوض کنید. هر مشتری زمانی که برای اولین بار وارد یک فروشگاه می‌شود، ابتدا ویترین و ظاهر فروشگاه را می‌بیند. فروشگاه اینترنتی هم همین‌طور است. در صورتی که یک قالب زیبا و خلاقانه را برای سایت خود انتخاب کنید، اعتماد مشتری خود را بیشتر جلب می‌کنید.

تیم فنی پرتال ده‌ها قالب جذاب و متفاوت از هم طراحی کرده است که شما با استفاده از هرکدام آن‌ها می‌توانید سایتی جذاب و چشمگیر را طراحی کنید. قالب‌های پرتال همگی بهینه و واکنش‌گرا هستند و ساختار فنی سایت شما را نیز به هم نمی‌ریزند. شما می‌توانید از صفحه قالب های آماده همه قالب‌های موجود در پرتال را ببینید و هرکدام را که خواستید، روی سایت خود قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با انتخاب گزینه «پیش‌نمایش» در هر قالب این صفحه، آن قالب را کامل مشاهده کنید.

3

3.فعال‌سازی سایت

حالا شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی شدید! اما این سایت اینترنتی شما یک سایت تستی هفت روزه است و برای استفاده بیشتر از آن، باید سایت خود را فعال کنید. برای فعال سازی سایت هم فقط کافی است تا متناسب با نیازی که دارید، یکی از بسته‌های این سرویس را تهیه کنید. بعد از اینکه فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کردید نیاز دارید تا یک دامنه ثبت کنید. اگر از قبل دامنه داشته‌اید، می‌توانید آن را به فروشگاه خود در پرتال متصل کنید. اگر هم دامنه ندارید می‌توانید از طریق این سرویس یا سامانه ایرنیک اقدام به خرید دامنه کنید.

بعد از انجام مراحل فعال‌سازی، شما صاحب یک سایت فروشگاهی خواهید شد. اکنون می‌توانید محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید و آن‌ها را بفروشید. البته لازم به ذکر است که برای فروش اینترنتی بهتر و جلب اعتماد بیشتر، بهتر است مجوز اینماد را نیز دریافت کنید.

4.قرار دادن محصول در سایت و فروش آن

بعد از اینکه سایت خود را فعال کردید، می‌توانید محصولات خود را در سایت قرار دهید. وارد کردن محصول در این سرویس بسیار ساده است. شما برای هر محصول در فروشگاه اینترنتی خود یک صفحه خواهید داشت که در آن صفحه مواردی مانند اسم، مشخصات کلی و تصاویر محصول قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید هرچه موارد مفیدتر و بهینه‌تری در هر صفحه از محصول خود قرار دهید، آن محصول بازخورد بهتری می‌گیرد.

نکات مهم درباره طراحی سایت فروشگاهی

یک فروشگاه اینترنتی موفق، نیازمند رعایت نکات مهمی در طراحی آن است، با رعایت نکات موجود در لیست زیر، می‌توانید یک سایت فروشگاهی قدرتمند برای خود بسازید.

  • ظاهر سایت خود را مرتب و کاربرپسند کنید.
  • از ترکیب رنگی مرتبط و جذاب در ظاهر سایت استفاده کنید.
  • محتوایی برای نقد و بررسی محصولات قرار دهید.
  • عکس‌‌های باکیفیت برای محصولات خود بگذارید.
  • اسلایدر محصولات مرتبط را در هر صفحه محصول قرار دهید.
  • بخش نظرات را فعال کنید و با مشتری خود تعامل داشته باشید.
  • فروشگاه اینترنتی خود را پیج‌های کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی متصل کنید.
  • از محصولاتی که به افراد می‌فروشید، پشتیبانی کنید.

4

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با ساده‌ترین راه ساخت سایت برای کسب و کارهای کوچک آشنا کردیم. همان‌طور که در متن خواندیم، شما می‌توانید با استفاده از سرویس پرتال، بعد از داشتن یک سایت تستی هفت روزه و در صورت داشتن رضایت، به سادگی و با پشتیبانی کامل فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها