ادمین اینستاگرام و مهارت‌هایی که باید داشته باشد

تبلیغات و بازاریابی در شبکه­ های اجتماعی یکی از حوزه‌­های جذاب و جدیدی است که طی چند سال اخیر در کشور ما رشد کرده است و مشاغل مرتبط با این حوزه هم طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از این مشاغل، ادمینی پیج اینستاگرام است.

ادمین اینستاگرام و مهارت‌هایی که باید داشته باشد

این شغل جذاب و پر درآمد نیاز به تحصیلات دانشگاهی یا تجربه کاری بالا ندارد. فقط کافی است مهارت­هایی که در ادامه این مطلب به شما آموزش می­دهیم را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید به عنوان یک ادمین حرفه­ای اینستاگرام، ماهانه 15 تا 20 میلیون درآمد داشته باشید!

 

به چه کسی ادمین پیج اینستاگرام گفته می­شود؟

ادمین پیج اینستاگرام به کسی گفته می­شود که به صورت حضوری یا دورکاری مدیریت پیج اینستاگرام را انجام می‌دهد. تولید محتوای پیج (پُست، استوری و...)، پاسخگویی به دایرکت­ها، پاسخگویی به کامنت­ها و تعامل با کاربران، بررسی و آنالیز وضعیت پیج، طراحی بنرها، طراحی تقویم محتوایی و کلیه امور مربوط به پیج را انجام دهد. ادمین اینستا باید به فرآیند تولید محتوا و استفاده از نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ، پریمیر، اپلیکیشن­های موبایلی تولید محتوا و نویسندگی آشنایی کامل داشته باشد.

ادمین باید منظم، خلاق و ایده پرداز باشد و بتواند مطابق با ترندهای روز اینستاگرام تولید محتوا کند. ادمین پیج مانند یک مدیر باید روی روند رشد پیج نظارت داشته باشد تا در صورت لزوم استراتژی تولید محتوای خود را تغییر بدهد یا اصلاح کند. همچنین باید بتواند رقبای پیج خودتان را با دقت رصد و آنالیز کند. هرچقدر در این شغل علاقه بیشتری برای یادگیری داشته باشید، موفق­تر خواهید بود. چون اینستاگرام هر ماه الگوریتم­های خود را به­ روزرسانی می‌کند و باید بتوانید مطابق با این تغییر روندها حرکت کنید.

2

10 مهارت یک ادمین اینستاگرام حرفه­ای

به عنوان ادمین و مدیر پیج اینستاگرام باید چند مهارت را در خودتان تقویت کنید:

1.توانایی تدوین استراتژی تولید محتوای اینستاگرام

اولین کاری که به عنوان یک ادمین اینستا باید یاد بگیرید، تدوین استراتژی تولید محتواست. استراتژی تولید محتوا هدف گذاری یک ماهه یا چند ماهه شما را برای موضوعاتی است که قصد دارید درباره آنها تولید محتوا و سپس جذب مخاطب کنید، مشخص می‌کند.

همچنین مشخص می‌کند که شما می‌خواهید روی فروش و بازاریابی چه محصولات یا خدماتی کار کنید. بنابراین در قدم اول باید یاد بگیرید که با آنالیز درست وضعیت پیج، آنالیز رقبا، پیدا کردن کلمات کلیدی یا همان هشتگ‌های پرسرچ حوزه کسب و کارتان، برای تولید محتوا، مشخص کردن نوع محتوا، کانال‌های توزیع محتوا، ارتباط با مشتریان، نحوه تبلیغات، بودجه تبلیغات و... برنامه‌ریزی کنید.

 

2.طراحی تقویم محتوایی

قدم بعدی طراحی تقویم محتوایی است. تقویم محتوایی یعنی برنامه‌ریزی هفتگی برای محتوایی که هر روز قصد تولید و انتشار آن را دارید. نمونه تقویم محتوایی اینستاگرام را می‌توانید در اینترنت دانلود کنید. این برنامه مشخص می‌کند که شما هر روز روی چه موضوعی کار می‌کنید و چه نوع محتوایی (استوری، پست، نظرسنجی، مسابقه، بنر تبلیغاتی و...) را منتشر می‌کنید.

3.مدیریت پیج اینستاگرام

مهارت بعدی مدیریت پیج اینستا است. مدیریت به این معناست که بتوانید کارهای مربوط به تولید محتوا، انتشار محتوا، پاسخگویی به کامنت‌ها و دایرکت‌ها، ارتباط با واحد فروش و... را منظم و براساس برنامه پیش ببرید. مدیریت پیج ایسنتا یک از مهمترین مهارت‌ها محسوب می‌شود و بیشتر از تحصیلات به هوش، خلاقیت و نظم شخصی شما بستگی دارد. البته بعضی از شرکت‌ها این کار را به شخص دیگری واگذار می‌کنند و ادمین صرفا کار تولید و انتشار محتوا را انجام می‌دهد.

4.تولید و طراحی محتوا متنی و تصویری

تولید محتوا بخش مهمی از کار یک ادمین است. این موضوع هم شامل محتوای تصویری استوری و پست‌ها می‌شود، هم شامل سناریو نویسی برای کپشن‌ها. برای این کار باید تا حدودی با نویسندگی و ویراستاری متن آشنا باشید و ذوق نوشتن هم داشته باشید. خواندن کتاب، بررسی کپشن رقبا، دیدن محتوای پیج­های جذاب می­تواند به شما ایده بدهد. هرچقدر بیشتر محتوا ببینید، مهارت شما در نویسندگی بالاتر می­رود.

5.کار کردن با برنامه­های تولید محتوای چند رسانه­ای

شما به عنوان یک ادمین باید تا حدی با گرافیک و طراحی آشنایی داشته باشید و بتوانید با برنامه‌های فتوشاپ، کورل، پریمیر یا برنامه‌های موبایلی تولید محتوا کار کنید. البته بعضی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند این بخش را به یک تیم حرفه‌ای تولید محتوای ویدیویی واگذار کنند تا کار تولید محتوا با سرعت و کیفیت بالاتری پیش برود. ولی اگر با یک پیج کوچک کار کنید، تولید محتوا را باید خودتان انجام دهید.

6.توانایی در برگزاری کمپین­های تبلیغاتی اینستاگرام

کار دیگری که به عنوان یک ادمین باید انجام دهید، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی است. همچنان که در حال فعالیت هستید و به صورت روزانه با مخاطبان مختلفی تعامل دارید، باید روی جذب مخاطبان جدید هم کار کنید. یکی از کانال‌های جذب مخاطب جدید، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی است. تبلیغات بنری یا ویدیویی در پیج‌های دیگر یا توسط اینفلوئنسرها.

7.توانایی تحلیل و آنالیز وضعیت رشد پیج

تحلیل و آنالیز عملکرد شما بخش مهمی از فرآیند مدیریت پیج اینستا است. اینستاگرام بخشی تحت Insight دارد که گزارش مربوط به لایک، کامنت، بازدید پست و استوری‌ها، جنسیت آنها و اطلاعات مفیدی که برای بررسی میزان رشد پیج لازم است، در اختیار شما قرار می‌دهد. در این بخش می‌توانید ببینید که کدام نوع محتوا بازخورد بهتری داشته است، چه ساعت‌هایی برای انتشار محتوا مناسب‌تر است و مخاطبان شما بیشتر در کدام رده سنی هستند.

3

8.آنالیز و بررسی دقیق رقبا

علاوه بر بررسی پیج خودتان باید پیج رقبا را هم به طور کامل بررسی کنید. مثلا ببینید آنها در چه ساعت­های پست و استوری می­گذارند، چه نوع محتوایی را در پست و استوری منتشر می­کنند، از چه پیج­ها و اینفلوئنسرهایی برای تبلیغات استفاده می­کنند و مواردی از این دست که بتواند به رشد پیج شما کمک کند. حتی می­توانید با بررسی سایر پیج­های موفق از آنها ایده بگیرید. ممکن است کاری که آنها انجام می­دهند، قبلا کسی انجام نداده باشد و بتواند به جذابیت پیچ شما کمک کند. پس به عنوان یک ادمین دقیق و حرفه­ای، رقبا را همیشه زیر نظر داشته باشید.

9.روابط عمومی قوی برای ارتباط با کاربران

بخشی از فعالیت شما به ارتباط با مشتریان مربوط می­شود، مانند پاسخگویی به دایرکت­ها و کامنت کاربران. برای اینکه در این بخش موفق عمل کنید، باید روابط عمومی خوبی داشته باشید و مهارت­های ارتباطات اجتماعی در شما تقویت شده باشد. چون مدیران کسب و کارها به این بخش از فعالیت ادمین به طور ویژه توجه می­کنند.

10.آشنایی کامل با الگوریتم­ها و قوانین اینستاگرام

و اما آخرین و مهمترین مهارتی که باید داشته باشید، آشنایی کامل با قوانین، مقررات و الگوریتم­های اینستاگرام است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که می­تواند یک پیج را به مرز نابودی بکشاند یا در مدت زمان کوتاهی تعداد فالوورهای آن را چند هزارتایی کند. شما باید با الگوریتم­ها آشنا باشید و طوری رفتار کنید که اینستاگرام شرایط را برای موفقیت پیج شما فراهم کند. به این ترتیب نه تنها هزینه­های تبلیغات پیج کاهش پیدا می­کند، بلکه می­توانید رقم­های فروش باور نکردنی را تجربه کنید.

ادمینی اینستاگرام شغل جذابی است و درآمد بسیار خوبی دارد. امیدواریم مهارت­هایی که در این مطلب توضیح دادیم در کنار خلاقیت، هوش و پشتکار به شما کمک کند که وارد این حوزه از دیجیتال مارکتینگ شوید و موفق باشید. این مهارت­ها ظرف چند ماه قابل یادگیری هستند. می­توانید در فضایی مانند یوتیوب یا سایت­های فارسی آنها را یاد بگیرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها