واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد

رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد، در راستای واگذاری خودروساران به بخش خصوصی، سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد

بابک احمدی گفت: برای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایه گذار به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از ثروت‌های کشور است، شاید مردم رضایت کافی از کیفیت محصولات نداشته باشند، اما در کشور‌های منطقه ما این صنعت وجود ندارد و حتی در ترکیه هم قطعات خودرو تولید می‌کنند، اما هنوز به تولید انبوه خودرو نرسیده اند.

احمدی ادامه داد: در راستای اجرای دستور 8 ماده‌ای رئیس جمهور، فرایند خصوصی سازی خودروسازان در حال انجام است. سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

احمدی گفت: در این واگذاری‌ها باید موضوع اشتغال پایدار و عدم توقف جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نقشه راه صنعت خودروسازی افزود: تمرکز تولید خودروسازان، خودرو‌های برقی خواهد بود و همه بخش‌های وزارت صمت نیز برای تولید خودرو‌های برقی هدفگذاری و همکاری دارند، در حوزه زیرساخت‌های خودرو‌های برقی، نظیر سیستم‌های کنترلی و توسعه باتری هم اکنون چند سرمایه گذار وارد عرصه شده اند و کار را آغاز کرده ایم.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    این دو خودرو ساز باید تعدیل نیرو و به کیفیت بهتر خودرو بیندیشند غیر این صورت ورشکستگی و زیان انباشته را پیش رو دارند.

  • ناشناس
    1

    بهار این اصل و میزان تعهد مسئولان در نظارتها و...رادیده ایم.مگر چه چیزی یا شخصیت و نهاد موثر در کار عوض شده است که امیدوار باشیم.امثال دبشیها می ایند اموال ملت را به بهای تقریبا صفر می خرند و به ان بهانه چند بانک یعنی درنهایت بانک مرکزی یعنی ملت را می چاپند.کارخانه هارا تعطیل می کنند ؛دستگاههارا می فروشند و زمینهارا برای دلالی و ساخت و ساز خدا همت گران می ک!نند و تا اربابان از سر منقل بلند شوند همه دارائیها را نقل ان سوی مرزها می کنند.شما هم ناگزیر پول بیشتر چاپ می کنید یعنی باز ملت را برای هزارمین دور می چاپید والبته درخطبه های جمعه لفاظی تقوا را فراموش نمی کنید!باز حجاب اصلی ترین رکن دین می شود!

  • ناشناس
    0

    چیو میخواید واگذار کنید فعلا ک زیان ده و کلی مقروض هستند.

  • ناشناس
    0

    این ۳۰ سال است که می گویید در دستور کار است،در دست بررسی است ولی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد،چون حیاط خلوت دولت هستند و نورچشمی ها را در آنجا استخدام و عضو هیات مدیره می کنند.مثل واگذاری استقلال و پرسپولیس،که همش حرف و شعار است،مثل اصلاح قانون انتخابات که همش حرف و شعار است،مثل اصلاح اساسی بودجه و اصلاح سیستم بانکی که همش حرف و شعار است و.....مثل انتخابات آزاد و عادلانه که همش حرف و شعار است و.....

  • ناشناس
    0

    حتما ورشکسته شدند خودرو ۴۰ سال پیش را با کیفیت بسیار پایین وقیمت سرسام آور تولید کردن واگذاری نمی خواهد باید تعطیل شوند

  • من
    0

    خودرو سازی سرمایه ملت نیست سرمایه دولت است برای دزدی و کشتن مردم تو جاده ها

  • دومان
    0

    مردم رو هم مثل خودتون فرض نکنید.......

  • 🐜
    0

    خودرو سازی ها کوبیده بشه مسکن ساخته بشه مسکن مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها