فروش خودرو با تخفیف، راهکار جدید نمایشگاه داران خودرو

به‌تازگی نمایشگاه‌داران خودرو راهی جدید را برای جلب نظر مخاطبین خود پیدا کرده‌اند این راه فروش خودرو با قیمت کمتر از نرخ بازار است.

فروش خودرو با تخفیف، راهکار جدید نمایشگاه داران خودرو

خودروسازان ایرانی در طول تابستان و پاییز ۱۴۰۲، چندین‌بار مجوز افزایش قیمت را از شورای رقابت دریافت کردند. بااین‌حال همچنان قیمت‌های فعلی نیز با نرخ بازار آزاد تفاوت چشمگیری دارد؛ بنابراین همچنان راه کسب سود برای سودجویان فراهم است، به شرط آن‌که مشتری برای فروش خودرو وجود داشته باشد. به‌تازگی نمایشگاه‌داران خودرو راهی جدید را برای جلب نظر مخاطبین خود پیدا کرده‌اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

طی مدت اخیر آگهی‌های فروش خودرو‌های صفرکیلومتر با رقمی کمتر از قیمت بازار در فضای مجازی بسیار مشاهده می‌شود. این آگهی‌ها در پلتفرم‌های خرید و فروش کالا فراوان هستند، هرچند می‌توان در شبکه‌های اجتماعی نیز این تبلیغات را مشاهده کرد.

در جریان این تبلیغات، خودرو‌های داخلی با مدل سال و کارکرد صفرکیلومتر به معرض فروش گذاشته شده‌اند. وجه تمایز این آگهی‌ها، قیمت پایین‌تری است که نسبت به نرخ‌های بازار برای خودرو‌ها درج شده است. این آگهی‌ها توسط نمایشگاه‌های خودرو منتشر شده‌اند که کد نمایندگی دارند. به بیان این آگهی‌ها، خودرو‌ها از پارکینگ نمایندگی خودروساز به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

روش جدید فروش خودرو

به عبارت دیگر این نمایشگاه‌داران مدعی هستند که نمایندگی رسمی فروش خودروسازان را در اختیار دارند؛ بنابراین می‌توانند خودرو‌های صفرکیلومتر را از پارکینگ خودروساز و با قیمتی کمتر از نرخ بازار به مشتری ارائه دهند. برای کسب اطمینان از نحوه فعالیت آن‌ها، لازم است تا خودروسازان در این مورد شفاف‌سازی کنند.

اختلاف قیمت این آگهی‌ها با نرخ بازار آزاد حدود ده الی بیست میلیون تومان است. به‌طور مثال پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما اکنون در بازار ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، درحالی‌که نمایشگاه خودرو‌های دارای کد نمایندگی این خودرو را با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان می‌فروشند.

به عبارتی ایران خودرو ناچار است تا پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما را با قیمت ۶۰۲ میلیون تومان به مشتری عرضه کند. بااین‌حال نمایشگاه‌های خودرو مدعی هستند که این خودرو‌ها را با قیمتی مابین نرخ بازار و کارخانه، از خودروساز دریافت می‌کنند. البته ممکن است این رویه توسط خودروسازان در آینده نزدیک تکذیب شود؛ بنابراین بایستی منتظر تأیید یا تکذیب روند عرضه خودرو به نمایشگاه‌داران و اعطای کد نمایندگی به آن‌ها بمانیم.

منبع: دیجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها