بازدید مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران از کارا الکترونیک مبنا

در جریان بازدید مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران از کارا الکترونیک مبنا بر ضرورت توسعه روابط تجاری شرکت های تولیدی فعال در بخش خصوصی با کشورهای اوراسیا تاکید شد.

بازدید مشاور امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران از کارا الکترونیک مبنا

میرهادی سیدی،  مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری سازمان توسعه تجارت  در جلسه ای با دکتر افشین پاک نهال ، مدیر عامل شرکت کارا الکترونیک مبنا  و(عضو هیات مدیره کانون کارافرینان برتر رسمی استان تهران و کارآفرین‌برتر استان تهران ) در غرفه _ کارا الکترونیک مبنا _  در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق تهران ۱۴۰۲ (IEE) اظهار کرد:  کشورهای بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان برای ایجاد تجارت آزاد با ایران، توافق دارند و حدود ۶ سال است که با اتحادیه اوراسیا برای موافقت‌نامه تجارت آزاد در حال مذاکره هستیم و این کشورها با امتیازاتی که دارند بهترین فرصت برای فعالان بخش خصوصی کشورمان محسوب می شود.

وی افزود:  شرکت های خصوصی علاقه مند و از جمله کارا الکترونیک مبنا می توانند برای حضور و تبادلات تجاری با این کشورها بررسی های لازم را انجام دهند.

photo_2023-11-17_18-31-26

دکتر افشین پاک نهال که عضو شورای راهبردی خوشه محصولات الکترونیکی استان تهران نیز می باشد،  ضمن استقبال از این‌پیشنهاد اظهار کرد که بررسی های لازم را برای این موضوع با همکاری تیم مجرب انجام خواهد داد.

وی  تاکید کرد: مشکل تولید کنندگان داخلی در حال حاضر روند طولانی ثبت سفارش،  پروسه تخصیص ارز و ترخیص از گمرکات کل کشور می باشد.

پاک نهال، ضمن ارائه  توضیحاتی در این زمینه افزود: برای برطرف کردن برخی مشکلات ،  جلساتی را با سازمان های مرتبط برگزار کردیم که امیدواریم به نتیجه برسد؛ از جمله در راستای کمک به تولید و رونق آن ،  ایجاد گمرک اختصاصی در محل فعالیت شرکت های بزرگ و تبیین روش هایی برای تسریع فرایند ترخیص کالا از گمرک  را پیشنهاد دادم  که کاهش هزینه ها و آسیب کمتر به کالاها، از جمله مزایای این طرح است.

مدیر عامل شرکت کارا الکترونیک مبنا و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در عین حال تاکید کرد: در صورتی که مدیریت بهتری داشته و هماهنگی بین دستگاه‌‌ها را افزایش دهیم، می‌ توانیم آثار تحریم را به حداقل رسانده و بهتر از آنچه که وجود دارد، تجارت خارجی را مدیریت کنیم.

 گفتنی است؛‌بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و نخستین جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران با مشارکت ۴۷۴ شرکت داخلی و ۱۱۰ شرکت خارجی و با حضور ۲۶۲ مرکز منتخب علمی و شرکت دانش‌بنیان  از روز ۲۳ آبان ماه آغاز شده و تا امروز (۲۶ آبان ماه )ادامه داشت.

طبق اعلام، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، ۱۲ کشور مشارکت دارند که شامل ایتالیا، جمهوری چک، آلمان، چین، کره جنوبی، کرواسی، ترکیه، اسپانیا، هند، اسلوونی، لهستان و ژاپن است.

همچنین همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران با هدف به هم‌رسانی فناوران و جامعه دانشگاهی با صنعت و رفع چالش‌های صنعت برق و با مشارکت ۲۶۲ شرکت‌کننده داخلی برگزار می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها