بررسی درآمد تیم های بزرگ از اینستاگرام

فالوور «پول» نمی شود!

موندو دپورتیوو گزارشی از یک مطالعه جدید در حوزه سوشال مدیا منتشر کرده که مطابق آن پرفالوورترین تیم‌های دنیا در اینستاگرام معرفی و درآمد آنها از این راه مشخص شده است.

فالوور «پول» نمی شود!

شبکه‌های اجتماعی تبدیل به عضو جدید خانواده‌ها شده‌اند و تقریبا تمام مردم دنیا به شکل مختلفی در روزمره با آنها درگیر هستند. در فوتبال هم این ابزار، کمک مهمی برای معرفی تیم‌ها به طرفداران و ایجاد یک راه ارتباطی جدید میان آنها شده است. پس اگر از این راه درآمدی هم به دست بیاید که ارزش افزوده محسوب می‌شود؛ مانند کاری که باشگاه‌های بزرگ و محبوب دنیای فوتبال این روزها انجام می‌دهند.

موندو دپورتیوو گزارشی از یک مطالعه جدید در حوزه سوشال مدیا منتشر کرده که مطابق آن پرفالوورترین تیم‌های دنیا در اینستاگرام معرفی و درآمد آنها از این راه مشخص شده است. البته در نظر بگیرید که این تحقیق تنها در پلتفرم اینستاگرام انجام شده و اپلیکیشن‌های دیگر نظری ایکس (توییتر)، فیس‌بوک، یوتیوب، تیک‌تاک و‌... مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. یکی از راه‌های همکاری تبلیغاتی با باشگاه‌های مطرح دنیا، مانور در فضای مجازی است و آنها معمولا این ترفند را در قراردادهای تجاری می‌گنجانند و به ندرت تبلیغ برندی به جز حامیان مالی خودشان را انجام می‌دهند. اگر غیر از این بنا بر این بود که باشگاه‌های مشهور دنیا مثل ایرانی‌ها از اینستاگرام درآمدزایی کنند احتمالا بودجه کشورشان را از طریق آن تامین می‌کردند!

توجه کنید که رئال مادرید با ۱۴۹ میلیون دنبال‌کننده، بیشترین فالوور را در اینستاگرام در بین تمامی تیم‌های ورزشی دنیا دارد و پس از این تیم، بارسلونا با ۱۲۵ میلیون دنبال‌کننده در جایگاه دوم قرار گرفته است. با این حال درآمد سالانه رئال از اینستاگرام، فقط یک میلیون و ۳۵۶ هزار یورو تقریبا معادل ۷۵ میلیارد تومان است که از این نظر در صدر تیم‌هایی قرار می‌گیرد که بیشترین درآمد را از این شبکه اجتماعی دارند. این عدد در مقابل خرج‌های سالانه کهکشانی‌ها عدد قابل اعتنایی نیست اما بازهم در دنیا بالاترین رقم محسوب می‌شود. بارسلونا هم با درآمد یک میلیون و ۱۳۹ هزار یورویی خود در جایگاه دوم قرار گرفته است. 

طبق این مطالعه باشگاه پاری‌سن‌ژرمن با اختلاف زیادی نسبت به رئال مادرید و بارسلونا و با ۶۶ میلیون دنبال‌کننده در رده سوم ایستاده و درآمد این تیم فرانسوی از این شبکه اجتماعی هم ۶۱۷هزار و ۵۰۰ یورو است. منچستریونایتد هم با ۶۳ میلیون فالوور و درآمد ۵۸۱هزار و ۶۰۰ یورویی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. نکته جالب اینجاست که در این مطلب، نامی از یوونتوس آورده نشده است. باشگاه ایتالیایی که فاصله اندکی تا ۶۰ میلیونی شدن در اینستاگرام دارد اما گویا موندو دپورتیوو نتوانسته به اسناد درآمدی آنها از طریق اینستاگرام دست پیدا کند. هرچند با تحقیق در برخی منابع ایتالیایی، مبلغی حدود ۳۰۰ هزار یورو به دست آمد که بسیار ناچیز به نظر می‌رسد؛ به خصوص که بدانیم تیم پایینی یووه یعنی منچسترسیتی با ۴۹.۲ میلیون دنبال کننده، ۴۴۱ هزار و ۴۰۰ هزار یورو درآمد سالانه دارد. واضحا درآمد این باشگاه‌ها از پلتفرم‌های دیگری نظیر یوتیوب که مستقیما به کاربران پول پرداخت می‌کند بسیار بیشتر است و این مدل‌های درآمدی با چنین قیمت‌هایی از اینستاگرام شاید عجیب باشد، اما در همین اندازه ناچیز است.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها