وام بازنشسته‌ها به چه کسانی می‌رسد؟ / ماراتن بی‌نتیجه‌ برای فقط «چند میلیون»

بازنشسته‌ها می‌گویند، «وام ۲۰ میلیون تومانی با عنوان وام ضروری ویژه بازنشسته‌های تامین اجتماعی»، یا وجود خارجی ندارد یا اگر هست، به افراد دیگری خارج از این تعریف تعلق می‌گیرد.

وام بازنشسته‌ها به چه کسانی می‌رسد؟ / ماراتن بی‌نتیجه‌ برای فقط «چند میلیون»

بعداز اعلام دولت مبنی بر تدارک وام ضروری برای بازنشسته‌ها، این گروه در ماه‌های اخیر به امید «پوشش بخش کوچکی از هزینه‌های بزرگ زندگی‌شان» که عمدتا مربوط به هزینه‌های پزشکی و خدمات درمانی می‌شود، راهی سازمان تامین اجتماعی و شعب مربوطه برای «ثبت‌نام و دریافت وام» شدند.

برخی بازنشسته‌ها در تماس با ما درمیان گذاشته‌اند که برای فقط ۲۰ میلیون وام، ۲۰ میلیون بار ثبت‌نام و مراجعه و سوال از مسئولان مربوطه انجام داده‌اند و هیچ خبری از تسهیلات نیست.

برخی دیگر هم اعلام کردند، مسولان به آنها گفته‌اند، وام ۲۰ میلیونی به بازنشستگان با حقوق زیر ۷ میلیون تومان در ماه تعلق می‌گیرد.

در شرایطی که وام بانکی با نرخ بهره ارزان براحتی با اسم‌های حمایت از تولید، به افرادی اعطا‌ء می‌شود که اغلب قصد برگرداندن آن را‌ ندارند، «تقاضای خرد و کاملا مصرفی» به اشکال مختلف از تسهیلات کوچک محروم می‌ماند.

بازنشسته‌های درمانده در ماراتن وام ضروری، خواستار اعلام موضع دقیق و شفاف مسولان در این باره هستند.

تعداد این وام‌ها دقیقا چقدر است و نحوه گزینش به چه صورت است؟

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یک پدر
    0

    این وام و حتی ساده ترین حقوق ما هم در حد حرف و مزخرفی بیش نیست و فقط طبق معمول سر کار گذاشتن مردم بدبخت که به دست عده‌ای گرفتار شده‌اند ..خانواده ..پسرم و دخترم شرمنده ام که همه زندگیمون دادیم شما باسواد بشوید تا به درد مردم بخورید ولی امروز حتی نمی توانید به درد خودتان بخورید! ...شغل اولین چیزی است که باید ایجاد می گردند اما به راحتی طفره می روند ..من برای زندگیتان باید پول سودی بگیرم نزول بدهم ... خدایا به تو پناه می بریم و ناباورانه بعد سال ها تلاش مستاصل هستم و نگران فرزندان خودم و سایر فرزندان بی پول و پارتی !!

  • ناشناس
    0

    باز کشوری نه ؟!؟! مدیران کشوری شما هم بزودی به روزگار ما دچار میشوید ، همیشه حقوقهای نجومیتان مستمر نخواهد ماند ، لااقل فکری برای آینده خود بکنید مثل مدیران تامین اجتماعی که ۳۵ درصد افزایش حقوق را اعمال کردند

  • شهروند
    0

    وقتی مستمری بگیران تامین اجتماعی در مقابل تضیع آشکار حقوق ودستمزدشان وهمسازان سازی که در قانون آمده سکوت کرده اند ومانند باز نشستگان شهرستان شوش واهواز اعتراضی نمی‌نمایند واغلب بار اعتراض بازنشستگان این دو شهر به دوش می‌کشند درنتیجه دولت پای سنگین خود هر لحظه بیشتر بر حلقومشون می‌فشارد ،همانطور که تحت عنوان صدک بندی هر ماه تعدادی از یاران بگیران برای جبران کسری بودجه خود که خودش با بی تدبیری مقصرش بوده، داره حذف میکند چون مردم مطالبه گر نیستن واز مسیرها وظرفیتهای قانونی مسولین متخلف بازخواست نمیکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها