جوجه‌ کباب در ساحل بیروت؛‌ ۷۵۰هزار تومان

برای یک پرس جوجه‌کباب با برنج در این رستوران باید ۱۴ و نیم دلار پرداخت کنید یعنی چیزی در حدود ۷۵۰ هزار تومان.

جوجه‌ کباب در ساحل بیروت؛‌ ۷۵۰هزار تومان

پیدا کردن غذای ایرانی در بیروت خیلی کار سختی نیست. کافی است مشهورترین اپلیکیشن سفارش غذا یا مواد خوراکی که چیزی معادل اسنپ‌فود در ایران است و نامش توترز است را نصب کنید و در آنجا دنبال غذای ایرانی بگردید. البته قدرت انتخاب زیادی ندارید. با وجود اینکه قبلا رستوران‌های ایرانی زیادی در بیروت بوده ولی حالا فقط یک رستوران ایرانی در بیروت مشغول به‌کار است. فنجان فارسی یا پرشین‌کاپ.

این رستوران در شمال بیروت قرار دارد. در نزدیکی ساحل و دانشگاه آمریکایی. محبوب‌ترین غذای رستوران جوجه‌کباب است و برای یک پرس جوجه‌کباب با برنج در این رستوران باید ۱۴ و نیم دلار پرداخت کنید یعنی چیزی در حدود ۷۵۰ هزار تومان.

شاید بگویید که خب درآمد هم به همین اندازه بالاست ولی نه. متوسط حقوق لبنانی‌ها در حال حاضر طبق آمار سایت Numbeo که اطلاعاتش را از خود مردم می‌گیرد، ۳۲۳ دلار است ولی از آن‌طرف هم باید منصف باشیم و بگوییم که نیم کیلو سینه مرغ مرینیت شده هم در بیروت ۷ دلار قیمت دارد.

در این رستوران یک پرس کباب کوبیده با برنج هم ۱۵دلار قیمت دارد. اگر بخواهید یک ماست و خیار هم کنارش داشته باشید باید ۶ دلار دیگر هم بدهید. یک ظرف سالاد شیرازی هم همین‌قدر قیمت دارد. یک نوشابه پپسی قوطی هم ۳دلار و قیمت کل این غذا برای شما ۳۰دلار می‌شود. گران‌ترین غذا در این رستوران هم چلوکباب سلطانی است که برای آن‌هم باید ۳۰دلار خرج کنید. البته که می‌توانید غذاهای ساده‌تری هم بخورید. مثلا میرزاقاسمی با ۹دلار.

منبع: روزنامه هفت صبح
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • Shahram
    0

    استاد در همین تهران تشریف ببرید رستوران درست حسابی ، باب جوجه کباب یک میلیون باید بدی

  • arad
    1

    داداش حقوق یک کارگر در لبنان روزی ده میلیونه‌ اینروهم در نظر داشته باشیم

  • ناشناس
    0

    نگران شکم بیروتی ها باشیم اندوه لبنان کم بود

  • ناشناس
    0

    چرا با این مقالات خون ملت را بجوش می آورید ؟؟؟؟؟ ما که گفتیم همش مال شما مرفهین بی درد

  • ناشناس
    0

    با دلارهای ایرانی تو‌ بیروت جوجه زدن خیلی میچسبه . البته روزگاری نه چندان دور در ایران ما دلار ۱۰۰۰ تومن بود .‌ الان با ۵۰۰۰۰ تومن شدن دلار ایرانی به. خاک سیاه نشست

  • ناشناس
    0

    اشکالی نداره مهم اینه که امنیت داریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها