تداوم مشکلات نیروهای شرکتی مخابرات ایران/ در چرخه‌ی باطل گیر افتاده‌ایم!

تأخیر در پرداختِ حقوق، عدم جابه‌جاییِ گروه و رتبه، تفاوتِ حقوق نیروهای شرکتی با نیروهای رسمی و ناقص رد شدنِ سهم بیمه اجتماعی از جمله مشکلاتِ نیروهای شرکتی مخابرات ایران است.

تداوم مشکلات نیروهای شرکتی مخابرات ایران/ در چرخه‌ی باطل گیر افتاده‌ایم!

مشکلاتِ نیروهای شرکتیِ مخابرات همچنان ادامه دارد. این نیروها با وجودِ اعتراضاتی که طی سالهای گذشته انجام داده‌اند هنوز به مطالباتِ خود نرسیده‌اند. تأخیر در پرداختِ حقوق، عدم جابه‌جاییِ گروه و رتبه، تفاوتِ حقوق نیروهای شرکتی با نیروهای رسمی و ناقص رد شدنِ سهم بیمه اجتماعی از جمله مشکلاتِ این نیروهاست.

یکی از نمایندگان نیروهای شرکتی مخابرات در گفتگو با «ایلنا» از تداومِ مشکلاتِ این نیروها خبر داد و گفت: گروه و رتبه‌ی نیروهای شرکتی مخابرات اجرا نمی‌شود. ما نیروهایی داریم که لیسانس مرتبط دارند و کارشناس هستند اما سال‌هاست در رتبه‌ی ۶ مانده‌اند در صورتیکه بعد از ۴ سال باید نیروها یک گروه ارتقا بگیرند. شنیده‌ایم که گفته‌اند فعلا هیچ گروهی تغییر نکند، با این کار حق نیروهای شرکتی ضایع می‌شود و حقوق‌شان پایین نگه داشته می‌شود.

وی گفت: حقوق نیروهایی که گروه ۶ دارند کمی بیش‌تر از حداقل حقوق است و در بهترین حالت فقط ده روز از ماه می‌توانند با این حقوق سر کنند، در حالیکه نیروی رسمیِ مخابرات که سابقه‌اش هم خیلی زیاد نیست بیست میلیون به بالا حقوق دریافت می‌کند.

این نماینده گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتِ ما این است که به محض اینکه برای مطرح کردنِ مشکلات خود به مدیران مخابرات مراجعه می‌کنیم اولین موردی که از ما می‌پرسند این است که رسمی هستید یا شرکتی و زمانی که متوجه می‌شوند شرکتی هستیم می‌گویند به ما ربطی ندارد، مشکلات خود را با شرکت حل کنید! وقتی هم با شرکت صحبت می‌کنیم می‌گویند مدیر منطقه دستور داده و ما نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم!

وی تأکید کرد: نیروهای شرکتی در یک چرخه‌ی باطل گیر افتاده‌اند و نمی‌دانند مطالباتِ خود را برای چه کسی مطرح کنند. شرکت شسکام و خدمات اول می‌گویند ما عملا هیچ کاره‌ایم و مخابرات هم ما را دائم به شرکت‌ها ارجاع می‌دهد.

نماینده نیروهای شرکتی مخابرات می‌گوید: چند ماهی است که حقوق‌ها با تأخیر پرداخت می‌شود. ماه قبل حقوق را به صورتِ علی‎الحساب در دو مرتبه دادند. همچنین هنوز از سال قبل سنوات و مانده مرخصی را پرداخت نکرده‌اند. هیچ کس بابت این قضیه پاسخگو نیست.

وی می‌گوید: به نظر می‌رسد شرکتِ مخابرات به دنبالِ راضی کردنِ مجلس برای بالا بردنِ تعرفه‌های خود است و می‌خواهد با فشار وارد کردن بر نیروهایش به این خواسته‌ی خود برسد!

این نماینده همچنین در مورد مشکلِ بیمه‌ی نیروهای شرکتی مخابرات می‌گوید: از آنجا که بیمه نیروها با تأخیر و به صورتِ نامرتب پرداخت می‌شود بسیاری از نیروها بابتِ استفاده از خدماتِ درمانی دچار مشکل می‌شوند و مجبورند گاهی هزینه‌ی سنگینِ درمان را از جیب خود پرداخت کنند.

به گفته‌ی این نماینده، حق بیمه هر ماه از حساب نیروها کم می‌شود اما به موقع به حسابِ تأمین اجتماعی واریز نمی‌شود. برخی نیروها در سابقه‌ی بیمه‌شان چند ماه ناقصی دارند و نامرتب رد کردنِ حق بیمه بازنشستگیِ خیلی از این نیروها را دچار مشکل خواهد کرد.

وی افزود: اگر اعتراض کنیم، یا اخراج می‌شویم و یا منطقه‌ی خدمت و شغلمان تغییر می‌کند. نیروهایی داریم که به دلیلِ اعتراض، حدود یک سال است که از کار اخراج شده‌اند و با بیش از ده سال سال سابقه‌ی کار هنوز کارفرما با بازگشتِ آن‌ها به کار موافقت نکرده است. تنها گناه آن‌ها نمایندگیِ کارگران برای رسیدن به حقوقی چون رتبه‌بندی بوده است.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • LCT
    0

    حقوق های ۳۰ میلیونی به کارمندانی که نصف ماه سر کار می آیند و اصرار بر حفظ پیرمردان دوست و آشنا ، نباید اوضاع بهتری انتظار داشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها